رکاما تولید کننده انواع

بهترین نرم افزارهای CRM

سریعا با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان آشنا شوید.

رکاما تولید کننده انواع

بهترین نرم افزارهای CRM

سریعا با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان آشنا شوید.

بهترین نرم افزار CRM
در ایران

در این مقاله به معرفی بهترین CRM های ( best crm )  و نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (رایگان و پولی) در ایران می‌پردازیم. کلمه CRM از Customer relationship management مخفف شده است و معنای لغوی آن مدیریت ارتباط با مشتری است. باید توجه داشت از لحاظ فنی CRM ها چه ایرانی و چه خارجی به دو دسته نصبی و ابری تقسیم می شوند. در اینجا موضوع بهترین نرم افزار CRM یا همون بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را در قالب این مقاله که عنوان  |BEST CRM| بهترین سی آر ام را دارد بررسی می کنیم.
CRM به روش‌ها استراتژیکی اطلاق می‌شود که یک شرکت جهت مدیریت و تحلیل رفتار مشتریان خود استفاده می‌کنددرواقع هدف از استفاده از این روش‌ها بهبود ارتباط با مشتری جهت افزایش فروش، افزایش تکرار خرید، افزایش حجم خرید و تنوع آن استفاده می‌شودنرم‌افزار مدیریت مشتریان چه نسخه رایگان و چه نسخه غیر رایگان همواره به سازمان‌ها کمک زیادی در جهت بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری کرده است.

بهترین نرم افزارسی آر ام

به‌هرحال قصد ما امروز معرفی نرم‌افزار CRM نیست. بلکه امروز قصد داریم برخی از بهترین نرم‌افزارهای CRM رایگان را که می‌توان برای مدیریت راحت‌تر مشتریان، ثبت اطلاعات، مدیریت فروش و.. از آن‌ها استفاده کرد معرفی نماییم. اما مطالعه‌ی مقاله‌ی نرم افزار CRM چیست؟ اطلاعات مفیدی درباره این پلتفرم به شما ارائه می‌دهد.
در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارهای CRM  و یا بهترین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان رایگان و پولی(سی آر اممی‌پردازیم. همچنین در صورت نیاز برای مشاوره جهت پیاده‌سازی CRM می‌توانید با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید. یا به صفحه خرید نرم افزار سی آر ام سر بزنید.

بهترین نرم افزارسی آر ام

کاربرد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟ (بهترین CRM رایگان)

در ابتدای بحث ما به معرفی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری می‌پردازیم و سپس بهترین نرم‌افزارهای CRM رایگان  را با یک دیگر مقایسه خواهیم  کرد . همچنین مطالعه‌ی مقاله‌های CRM مخفف چیست به شما پیشنهاد می شود.
CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری راه‌حلی سیستماتیک و در برخی مواقع یکپارچه است. این پلتفرم برای دستیابی، توسعه و حفظ رضایتمندی مشتریان، افزایش سودآوری و ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی در فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش سازمان کاربرد بسیار دارد.
همچنین با تکیه‌بر راه‌حل‌هایی که نرم‌افزار CRM ارائه می‌دهد، کسب‌وکارها می‌توانند فرآیندهای خود را بهینه و خودکار کنند. و راه‌هایی در جهت درک بهتر رابطه سازمان با مشتری بیابند. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای نرم افزار CRM، پیشنهاد می شود که مطالب آمده در کاربردهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM سی آر ام را مطالعه کنید

انتخاب بهترین نرم افزار CRM ایران
  • کاربرد CRM چیست؟
  • فواید و مزایای CRM کدامند؟
  • روش انتخاب بهترین CRM
  • بیشتر در رابطه با انتخاب بهترین CRM
  • دلایل انتخاب بهترین CRM پ
  • معزفی بهترین نرم افزارهای CRM
  • نرم افزار AlmasCRM
  • نرم افزار MODiiL
  • پلتفرم نور
  • HubSpot CRM
  • Zurmo CRM
  • Insightlt CRM
  • Freshsales CRM
  • ZOHO CRM
  • Realy Simple CRM
  • Payamgostar
  • SarvCRM
  • CRM طلوع
  • سی آر ام دیدار
  • Sugar CRM
  • BitriX CRM
  • Streak CRM
  • Capsule CRM

تمرکز عمده بهترین نرم افزار CRM بر موارد ذیل است: 

  • مدیریت اتوماتیک فرآیندهای بازاریابی
  • مدیریت اتوماتیک فرآیندهای فروش
  • مدیریت اتوماتیک ارائه ی خدمات به مشتری

اما داشتن بهترین نرم افزار CRM مدیریت مشتری همه چیز نیست.قبلاً بیان کردیم که، رسیدن به موارد فوق صرفاً با در اختیار گرفتن یک نرم‌افزار محقق نمی‌شود. بلکه وظیفه اصلی در رسیدن به اهداف را پیاده‌سازی صحیح بر عهده دارد. طبق نظر همه کارشناسان و مشاوران سی آر ام  انتخاب بهترین نرم‌افزار CRM حتی رایگان، ولی نامناسب با سازمان شما، می‌تواند اثرات پرهزینه و حتی جبران‌ناپذیری را در فرایندهای کسب‌وکار و فعالیت‌های جاری شما بجا بگذارد.
از طریق مطالعه امکانات و خدمات CRM با مزایای متفاوتی از نرم افزار های CRM رکاما آشنا می شوید.

فواید نرم افزار مدیریت مشتری رایگان|CRM

benefits of crm

روش انتخاب بهترین نرم افزار CRM

کارشناسان و مشاوران رکاما، تولید سلسله مقالاتی را برای انتخاب بهترین و کاملترین نرم افزار CRM که مناسب سازمان‌های مختلف  باشد را شروع کرده اند و به صورت دنباله دار در بلاگ رکاما و همچنین، قسمت آموزش و مشاوره منتشر می کنند. اما اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم، یک نرم افزار سی آر ام CRM باید دارای ویژگی هایی از قرار زیر باشد:

  • گزارش و نمودارهای مختلف از ارتباط با مشتریان جز لاینفک یک نرم‌افزار CRM خوب است و هرچه این گزارش‌ها کامل‌تر و دقیق‌تر باشند کاربر را در مقایسه اینکه کدام مشتری بیشتر با شما ارتباط داشته یا  به‌صورت نقد و یا اقساط خرید کرده‌اند و… نمایش می‌دهد. برای مطالعه بیشتر در این باب می‌توانید گزارش‌گیری در نرم‌افزار سی آر ام را بخوانید.
انتخاب بهترین نرم افزار CRM در ایران
بهترین گزارشات در سی آر ام CRM
سیستم گزارشات و داشبورد
  • یک نرم‌افزار سی آر ام CRM باید امکانی داشته باشد تا بشود درعین‌حال که میزان داده بیشتری ذخیره می‌نماید، محیطی ساده و کاربرپسند را هم برایش ایجاد نمود. این سبب می‌شود تا در طول استفاده کاربر خسته نشود. بنابراین بهترین CRM رایگان هم باید چنین امکانی را داشته باشد.
  • نکته مهم دیگر در رابطه با نرم‌افزار خوب این است که  از طرف تولیدکننده به‌صورت مرتب تحت پایش قرار گیرد  و مطابق با توسعه تکنولوژی و شرکت ها به‌روزرسانی شوند.
  • یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) رایگان و غیر رایگان باید فرایندها را ساده کند و امکاناتی فراهم کند تا کاربران با سرعت و دقت بیشتری کارها را انجام دهند و مدیران بتوانند از عملکرد کارکنان فروش گزارش‌گیری نمایند. برای شناخت بیشتر و آگاهی از مدل های مختلف این نرم‌افزار به انواع crm مراجعه کنید.

موارد بیشتر برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM حتی رایگان

  • سفارشی‌سازی هرچه قابلیت سفارشی‌سازی یک نرم‌افزار CRM بیشتر باشد، احتمالاٌ دقت بالاتری را در رفع نیازهای کاربران خواهد داشت. اگر تولیدکنندگان سی آر ام به کاربران فرصت انتخاب ویژگی‌های دلخواه را بدهند، آن‌ها تنها برای امکانات موردنیاز خود هزینه می‌کنند.
  • یکپارچگی نرم افزار CRM نباید بدون توجه به فرآیندهای مربوط به بازاریابی مانند تبلیغات و فروش  انتخاب شود. زیرا نخواهد توانست حداکثر منافع کاربر را تأمین کند. بهتر است از نرم افزاری استفاده شود که بتواند بین فرایندها یکپارچگی ایجاد نماید.
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش – هیچ نرم‌افزار CRM ارتباط با مشتری، بدون پشتیبانی شرکت تولیدکننده کامل نیست. مدیران باید توجه کنند هرچه میزان استفاده از نرم‌افزار در شرکت گسترده‌تر شود، میزان نیاز به استفاده از خدمات پشتیبانی بیشتر می‌شود. پس باید در انتخاب نرم‌افزار دقت شود چراکه پشتیبانی و خدمات پس از فروش رکن اصلی یک نرم افزار را به عهده می‌گیرد. البته پشتیبانی نرم افزارهای CRM رایگان ممکن است در سطح CRM های غیر رایگان نباشد.
انتخاب بهترین CRM
امتیازدهی

آمارها درباره روش انتخاب بهترین نرم افزار CRM چه می گویند؟

طبق آمارها کاربران مختلف دلیل انتخاب یک نرم افزار CRM  را با نسبتهای مختلف اعلام نموده اند.

  • ۶۵ درصد از کاربران سهولت استفاده
  • ۶۰ درصد از کاربران ویژگی بازاریابی ایمیل
  • ۲۷ درصد مدیریت زمان بندی و برنامه ریزی
  • ۱۰ درصد از کاربران گزارش گیری

راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار CRM

واقعا بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان ( CRM یا سی آر ام ) در ایران کدام یک از نرم افزارهای سی آر ام است ؟ آیا همه نرم افزار های CRM که در جستجوی گوگل نام آنها را مشاهده می نماییم؟ این سوال شبیه آن است که از یک فروشنده ابزار بپرسیم بهترین آچار برای تعمیرگاه ما کدام است؟ قطعا فروشنده با یک نگاه معنا دار، می پرسد : برای چه کاری می خواهید استفاده نمایید؟ مشاوره آنلاین برای یافتن بهترین نرم افزار CRM ایران راهکار حرفه ای ارائه شده توسط تیم مشاوران رکاما می باشد.

روش انتخاب بهترین نرم افزار CRM

فرض کنید که مدیران یک کسب و کار قصد می کنند که به سمت پیاده سازی سیستماتیک CRM در سازمان گام بردارند . پس برای آنها این سوال مطرح خواهد شد . بهترین نرم افزار CRM کدام است ؟ قطعا مشاوران کسب و کار با دیدن این سوال ، سریع قلم خود را بر می دارند . سؤال را به این صورت اصلاح می نمایند. و بیرونی کسب وکار دارد.

انتخاب نرم افزار CRM سی آر ام

بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار ما کدام است؟

بله، هر کسب و کار اقتضائات خودش را دارد. به نظر مشاوران رکاما ، اجرای موفق CRM و خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM سی آر ام ، وابستگی کامل به استراتژی ها، اهداف و شرایط درونی و بیرونی کسب وکار دارد.

مراحل انتخاب بهترین نرم افزار CRM سی آر ام

برای انتخاب نرم افزار CRM عجله نکنید . مشاوران رکاما ، برای آنکه مشتریان خود را در انتخاب آگاه سازند، چند مرحله یا قدم را برای انتخاب بهترین نرم افزار CRMسی آر ام جهت هر کسب و کار طراحی و ارائه نموده اند .

۱-     تعیین زمان خرید و راه اندازی CRM

۲-     شناسایی زیرساختها برای استقرار CRM

۳-     شناسایی فرهنگ ارتباط با مشتری موجود در شرکت و بلوغ سازمانی

۴-     تعیین اهداف و دلایل خرید و استقرار CRM

۵-     تعریف راههای رسیدن به اهداف CRMّ و برنامه عملیاتی

۶-     نیازهایی که باید نرم افزار CRM رفع کند تعریف کنید

۷-     نیاز های خود را اولویت بندی نمایید.

۸-     در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.

۹-     ویژگیها ، امکانات و توانمندیهای نرم افزارهای CRM را گردآوری نمایید

 

 

۱۰- به نرم افزارهای CRM امتیاز بدهید

۱۱- ویژگیهای کلیدی و استاندارد برای انتخاب نرم افزار CRM فراموش نکنید

۱۲- اتصال به دستگاههای ارتباط و مخابراتی

۱۳- هزینه نگهداری اطلاعات

۱۴- امنیت اطلاعات در نرم افزار CRM

۱۵- سرعت نرم افزار CRM پارامتر کلیدی دیگر

۱۶- سیستم گزارشات و داشبورد

۱۷- گزارش سازی از نرم افزارهای دیگر و دیتا بیس دلخواه

۱۸- همیشه کامل بودن مفید نیست 

۱۹- ابزارهایی وجود دارد که کارکردن با نرم افزار CRM را راحت می کند

انتخاب-نرم-افزار-CRM-رایگان

قدم اول: تعیین زمان خرید و راه اندازی CRM
مدیران هر شرکت باید در نظر داشته باشند، زمانی که قصد کردند سیستم CRM  را در شرکت یا سازمان خود راه اندازی کنند چقدر زمان دارند، چقدر نیرو برای راه اندازی می توانند تعریف کنند، دلیل ارائه این موضوع آن است که برخی از سی آر ام ها برای پیاده سازی و اجرا از تیم پشتیبان اختصاصی خود استفاده می کنند و برخی از نرم افزار های CRM بر آموزش مناسب تاکید دارند. برخی کل کا را بر عهده خریدار که شمایید می گذارند برخی مشاوره  و همراه استقرار آموزش دارند.

قدم دوم: شناسایی زیرساختها
برای انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام باید انطباق نرم افزار با زیرساختهای کسب و کارتان را بررسی کنید، گاهی مشاهده می شود، شرکتها نرم افزاری را تهیه کرده اند که نمی تواند مثلا با زیرسیتم ویپ یا پیامک یا ایمیل ارتباط برقرار کند یا بر عکس به دلیل داشتن امکانات زیاد در برقراری با انواع زیرساختها هزینه ای زیادی را به سازمان تحمیل می کند. بهترین سی آر ام آن استکه انطباق بیشتری با زیرساختهای شرکت شما داشته باشد.

قدم سوم: شناسایی فرهنگ ارتباط با مشتری موجود در شرکت و بلوغ سازمانی
یکی از چالشهای اصلی در انتخا و اسقرار سی آر ام این است که شرکت یا کسب و کار شما در حال حاضر در رابطه با مبحث ارتباط با مخاطب و مشتری دارای چه وضعیتی است؟. اگر از قبل روی این موضوع فرهنگ سازی شده بدانید پیاده سازی و استقرار آسانتر است نسبت به وقتی که مدیران شرکت قصد پیاده سازی دارند و می خواهند همزمان با استقرار و آموزش نرم افزار CRM فرهنگ مدیریت ارتباط با مشتری را هم در سازمان ایجاد نمیاند. این نکته رابطه مستقیم با انتخاب شرکت ارائه دهنده نرم افزار سی آر ام دارد. بهترین شرکت CRM  شرکتی است که برای همه وضعیتها و برای همه مدلهای بلوغ سازمانی راهکار نرم افزاری داشته باشد. مثلا مدل سی آر ام ابری، نصبی ویندوزی، نصبی وبی . بهترین شرکتهای سی آر ام می توانند به شما نرم افزارهای مختلف را به صورت بخش بخش و ماژولار و متناسب با پیشرفت شما بفروشند و پیاده سازی و فعال نمایند.

قدم چهارم:تعیین اهداف و دلایل خرید و استقرار CRM
خیلی از مدیران انتخاب بهترین نرم افزار CRM را فقط در نوع برنامه وامکانات نرم افزار CRM جستجو می کنند در حالی که انتخاب بهترین نرم افزار CRM رابطه مستقیم با اهداف و دلایلی دارد که مدیران شرکت را متمایل به پیاده سازی و اجرای این برنامه نموده است. گاهی دلایلی مثل الزامات مشتری و گاهی مباحث رقابتی و حفظ مشتری و گاهی ایجاد نظم در شرکت، بهتر است برای اینکه اهداف را دقیقتر تعیین کنید با مشاوران رکاما و شرکتهای مربوطه به آن تماس بگیرید.

قدم پنجم: تعریف راههای رسیدن به اهداف CRMّ و برنامه عملیاتی

برای آنکه بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید ، راهکارها و ابزارها را مشخص کنید . داشتن Action Plan یاری کننده مدیران است تا زمانبندی لازم برای رسیدن به اهداف پیاده سازی CRM تدوین نمایند.

وقتی شما اکشن پلان را برای پیاده سازی نرم افزار CRM در شرکت تدوین می نمایید در واقع موارد زیر را مشخص می کنید

  • چه کسی یا کسانی باید درگیر این ماجرا شود؟
  • چه فعالیتهایی باید انجام شود؟
  • در چه زمانی هر فعالیت باید انجام شود؟
  • در چه محل و مکانی باید این فعالیتها صورت گیرد؟
  • چه منابعی باید برای انجام فعالیتها تامین شود؟
  • در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.
انتخاب نرم افزار CRM
بهترین سی آر ام نصبی و ابری

قدم ششم: نیازهایی که باید نرم افزار CRM رفع کند تعریف کنید

مدیران گامهایی تعریف شده را تا اینجا به درستی برداشته اند . حالا تصویر روشنی از نیازهای امروز و فردا در دست دارند . این نیاز ها باید به صورت فهرست وار تدوین و آماده شوند . نیازهایی که مرتبط می شود با انتخاب بهترین و کاماترین و کارگشا ترین نرم افزار CRM برای شرکت شما ، مشخص شده است.

قدم هفتم: نیاز های خود را اولویت بندی نمایید.

با توجه به اینکه ممکن است همه نیازهای شما این قابلیت را نداشته باشد که توسط نرم افزار CRM انتخابی تان برطرف شود. یا هزینه تهیه ماژول آن بالا باشد . یا ممکن است نیاز به برنامه نویسی و سفارشی سازی داشته باشد . لذا باید برای نیازهای CRM خودتان اولویت بندی داشته باشد. که بدانید کدام نیاز با چه هزینه ای باید زود تر بر طرف گردد.

قدم هشتم : در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.

همیشه بهترین برندهای نرم افزار CRM ، بهترینهای آن نیستند . نیازهای مشتریان در استفاده از نرم افزار CRM با هم متفاوت است . شرکتهای تولید کننده نرم افزار CRM ، معمولا تمرکز خود را بر رفع نیازهای عمومی و بازارهای هدف و درآمدزا تر می نهند. لذا در زمان انتخاب نرم افزار CRM باید با خودمان رو راست باشیم . نرم افزار خودرو لوکس نیست که برای نمایش دادن خریداری شود.

لذا نرم افزاری بهترین نرم افزار CRM است که به را حتی بتواند بیشترین نیازها و خواسته های شرکت شما را بر طرف نمایید.

قدم نهم :ویژگیها ، امکانات و توانمندیهای نرم افزارهای CRM را گردآوری نمایید.

به سایت نرم افزارهای CRM سی .ار.ام مراجعه نمایید . فهرستی از همه امکانات نرم افزارهای CRM سی .ار.ام تهیه نمایید. امکانات آنها را به یک جدول انتقال دهید . بهتر است به همان جدول نیازهای شرکت منتقل کنید. هر امکان را در مقابل نیازی که می تواند برطرف نماید قرار دهید. اولویت بندی خود را اعمال نمایید . حالا متوجه می شوید که کدام نیاز های شما راهکار نرم افزاری دارند.

 در اینجا لیستی از برخی امکانات سه برنامه و پلتفرم CRM  و XRM شرکت رزبان زبده اندیشه که گروه رکاما متعلق به آن است آورده ایم که شما را در انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام کمک کنیم.

قدم دهم:به نرم افزارهای CRM امتیاز بدهید

بعد از آنکه مشخصات و امکانات نرم افزار ها را شناسایی کردید و مطابق نیازهای طبقه بندی شده شرکت خودتان طبقه بندی نمودید. باید هر نرم افزار را متناسب با میزان تاثیری که در رفع نیازهای شما دارد ، امتیاز بدهید.
حالا فهرستی دارید که با شما حرف می زند . به شما می گوید کدام نرم افزار از لحاظ میزان امکانات مؤثر می تواند کار شما را بیشتر راه بیندازد و بیشتر کاربردی باشد.

قدم یازدهم:ویژگیهای کلیدی و استاندارد برای انتخاب نرم افزار CRM فراموش نکنید

گاهی انتخاب نرم افزار CRM در شرکتها به صورت منفعل انجام می شود . این بدان معناست که مدیران فقط می خواهند در مواجه با مشکلات فعلی راهکاری ارائه نمایند . این درحالی است که ندیدن زوایا و شرایط محیط کسب و کار و انطباق ندادن درست آنها با نرم افزار در آینده هزینه ساز می گردد. حواستان باشد حداقل امکانات نرم افزار CRM این چهر مورد است.

  • پرونده مشتری و مخاطب
  • مدیریت وظایف و یادآور
  • اطلاع رسانی پیامکی و ایمیلی
  • گزارشات مرتبط با اقدامات برای مشتریان
انتخاب نرم افزار CRM سی ار ام

توجه داشته باشید انتخاب بهترین نرم افزار CRM در واقع انتخاب ریزه کاریها و توانمندی های ارائه شده در هر نرم افزار سی آر ام است نه فقط عنوان امکان.در چند قدم بعدی برخی ویژگیهای کلیدی و استاندارد معرفی می شود. اتصال نرم افزار CRM به ابزارهای و دستگاهای مخابراتی یکی از جذابترین امکانات CRM است.

انتخاب بهترین نرم افزار CRM

قدم دوازدهم: اتصال به دستگاههای ارتباط و مخابراتی

مدیرانی هستند که بدون در نظر گرفتن چشم انداز و اهداف خود فقط به امکان اتصال نرم افزار CRM به کالر آیدی اکتفا می کنند. و این یعنی دیدن تا نوک بینی. اگر برای خود چشم اندازی را قائل هستید که در آن ممکن است، بسترهای نوین ارتباطی ICT در شرکتتان مورد استفاده قرار گیرد. حتما امکان اتصالات زیر را مد نظر قرار دهید.

 

  • اتصال به خطوط شهری و انواع آن
  • اتصال به خطوط سیپ ترانک SIP TRUNK
  • اتصال به سانترال
  • قابلیت ضبط مکالمات
  • امکان ثبت موضوع روی تماس
  • امکان ثبت توضیحات
  • اتصال به ویپ
  • گزارش گیری های چند سطحی
  • اتصال به موبایل و بالاخص تلفنهای هوشمند
  • قابلیت تبدیل شدن نرم افزار به سافت فون

قدم سیزدهم : هزینه نگهداری اطلاعات

بسیار زیاد پیش می آید ، مدیران متوجه این نکته نباشند که نرم افزار ها پس از استقرار شاهراه ارتباطی و اطلاعاتی سازمان می شوند .
لذا به سرعت و به صورت تصاعدی حجم دیتای زیادی در خود نگه میدارند. این اطلاعات می تواند شامل آرشیو اسناد و مدارک ، فایلهای صوتی مکالمات ، مکتوبات و نامه ها و غیره باشد.اگر از نرم افزارهای CRM اجاره ای یا وابسته به محیط ابری استفاده کنید باید به صورت دوره ای ( ماهیانه ، سالیانه ) مبالغی را برای فضای اشغال شده بپردازید.
در ضمن به این مسئله هم توجه شود در صورت عدم پرداخت ، دسترسی به اطلاعاتی که شاید در یک بازه زمانی طولانی جمع آوری نمودید را از دست می دهید.

قدم چهاردهم :امنیت اطلاعات در نرم افزار CRM

اطلاعات سازمان و دانش بوجود آمده در یک شرکت ، دارای ارزشی بسیار بالاست . چنانکه در قیمت گذاریهای حرفه ای ، ارزش یک سازمان را فقط با دارایی های فیزیکی آن نمی سنجند بلکه به میزان دانش ایجاد شده و موجود آن و قابلیت دسترسی به آن ارزش گذاری می نمایند.
نرم افزار CRM در طول زمان یکی از ابزارهای مدیریت دانش در شرکت خواهد شد .اگر شرایط دسترسی به داده های موجود در آن مشروط به اتصال آنلاین به نرم افزاری باشد یا امکان بک آپ گیری نداشته باشد . یا در سطح دیگری نشود از اطلاعات خروجی هیا صفحه گسترده مثل اکسل تهیه نمود . این بدان معناست که سازمان تمام ارزش خود را به طنابی آویزان کرده که سر آن در دست خودش نیست.
پس مدیران شرکت باید در زمان تهیه نرم افزار سی آر ام CRM ، دقت نمایند تا در سطح نگهداری و بک آپ گیری اطلاعات ، مالکیت در اختیار شرکت باشد. حتما بگردید بر اساس نیازهایتان امن ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان سی آر ام CRM را پیدا کنید.

امن ترین نرم افزار CRM

قدم پانزدهم : سرعت نرم افزار CRM پارامتر کلیدی دیگر

سرعت کار کردن با نرم افزار CRM نباید با افزایش اطلاعات کاهش پیدا کند .
گاهی موارد هست که سرعت کار کردن با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان متناسب با مشکلات زیر ساخت است که با تغییرات زیرساختی تغییر می کند .
در رابطه با سرعت نرم افزار سی آر ام ، سرعت گزارش گیری هم باید مد نظر قرار گیرد . وقتی مدیران در جلسات هستند ، یا در حال آماده شدن برای گزارش دهی در جلسه می باشند .
نباید عامل کاهش سرعت گزارش گیری که در اثر افزایش داده ها است بر روند کاری مدیران تاثیر بگذارد.

انتخاب بهترین نرم افزار CRM

قدم شانزدهم: سیستم گزارشات و داشبورد

یکی از مهمترین دلایل استفاده از نرم افزار های یکپارچه ، تکیه بر گزارشات آنها است . حتما باید نرم افزاری را مدیران انتخاب کنند که به صورت پیش فرض گزارشات آماده و کاربردی داشته باشد.
در ضمن در نرم افزار CRM مدیران با سلایق مختلف در گزارش گیری روبرو هستند . لذا باید گزارش سازی که بتواند بسیاری از خواسته مدیران را پوشش دهد نیز در نرم افزار موجود باشد.
اما به هر حال هیچ نرم افزاری نمی تواند ادعا نماید می تواند به صورت آماده سلایق و نظرات همه مدیران را در گزارشات و گزارش سازهایش پوشش دهد .لذا نکته مهم این است که باید متناسب با استراتژی های سازمان ، مدیران توسعه دهنده ای ارا انتخاب کنند که با دریافت هزینه مناسب گزارشات اختصتصی تولید نماید.

قدم هفدهم: گزارش سازی از نرم افزارهای دیگر و دیتا بیس دلخواه

یکی از عوامل کلیدی در انتخاب نرم افزار CRM قابلیت ساخت گزارش از دیتابیس آن با استفاده از نرم افزار های جانبی گزارش ساز مثل POWER BI است.نرم افزارهایی هستند که دیتا بیس خود را قفل می نمایند و این امکان را از مجموعه هایی که نیاز مبرم به مدیریت دانش درون سازمانی دارند ، می گیرند .مدیران در انتخاب نرم افزار باید این قابلیت را در نظ بگیرند که بتوانند به هر دلیل و هر زمان به راحتی از دیتابیس گزارش تهیه نمایند .نکته دیگر این است در اکثر نرم افزارها قابلیت ارتباط با نرم افزارهای دیگر لحاظ نشده .اما در برخی از آنها این امکان وجود دارد تا با استفاده از ابزارهای درون نرم افزاری ، به صورت موقت برخی از گزارشات را از نرم افزار های دیگر فراخوانی شود .

انتخاب نرم افزار سی آر ام رکاما

قدم هجدهم: همیشه کامل بودن مفید نیست .

در انتخاب نرم افزار CRM به عنوان یکی از پایه ای ترین نرم افزارهای سازمانی باید دقت شود ، تمام پرسنل بتوانند با نرم افزار ارتباط بر قرا نمایند .توجه مدیران باید به این نکته باشد که فقط ، رفع نیازهای مدیریتی لحاظ نشود .در مشاوره های صورت گرفته توسط تیم مشاوره رکاما ، مشاهده می شود ، در زمان استقرار مقاوتهای زیادی از طرف پرسنلی که گاها فقط اپراتور هستند ، در مواجهه با پدیده راه اندازی نرم افزار CRM بوجود می آید.

قدم نوزدهم: ابزارهایی وجود دارد که کارکردن با نرم افزار CRM را راحت می کند

مدیران مؤثر در انتخاب نرم افزار CRM باید در زمان خرید نرم افزار سی آر ام، ابزارهای جانبی مثل اپلیکیشنها، اتصال به دستگاهها و تکنولوژی های روز را از نظر دور نکنند .گاهی با هزینه های اندک می توان از اتلافهای زیاد پیشگیری نمود. و در سازمان ارزش افزوده بوجود آورد.

معرفی بهترین های crm در دنیا

سعی کردیم خیلی خلاصه برخی از بهترین سی آر ام های دنیا را به طور مختصر در زیر معرفی کنیم. فقط کافیست شما دکمه + را بزنید و مطالعه کنید.

همچنین اینCRM فوق، در ورود خودکار و همگام سازی داده ها از منابع مختلف ارتباطی، همانند وب سایت، تماس های تلفنی، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر، متخصص است. موردی که در HubSpot CRM قابل توجه است، رابط کاربری بصری و ناوبری آسان آن است.

– بیشتر در کدام کسب و کار استفاده می شود؟

HubSpot  برای فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، شرکت‌های کوچک و متوسط، خرده‌فروشی، حسابداری، املاک و مستغلات و … مناسب است. توجه داشته باشید که این سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از لحاظ ظرفیت ذخیره‌سازی و پایگاه اطلاعاتی انعطاف‌پذیر است و کاربران می‌توانند بسته به فعالیتشان آن را گسترش دهند.

– کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

تمام ویژگی‌های HubSpot CRM رایگان است و تمام کاری که باید انجام شود این است که حساب HubSpot  ایجاد شود. سپس داده‌ها وارد گردد و سیستم را مدیریت شود. این نرم‌افزار CRM به‌طور رایگان ۱ میلیون کاربر و مخاطب را در هر کسب‌وکاری پشتیبانی می‌نماید. همچنین، ذخیره‌سازی اطلاعات در آن نامحدود است، و مستندات و پروفایل مشتریان قابل سازمان‌دهی می‌باشد. 

می‌توان از این نرم‌افزار رایگان برای  پشتیبانی زنده، پشتیبانی تلفنی، برنامه‌ریزی، ردیابی خودکار بازدیدکنندگان وب‌سایت و … استفاده نمود. HubSpot CRM  امکانات دیگری همچون جلسات، پیام‌ها، دنباله‌ها، ابزار ایجاد محتوا، بازاریابی ایمیلی، مجموعه رسانه‌های اجتماعی، داشبورد تجزیه‌وتحلیل بازاریابی را ارائه می‌دهد که رایگان نیست و برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنید.

یکی از بهترین سی آر ام ها

نرم افزار زورمو یکی دیگر از سیستم‌های ارتباط با مشتری (CRM) رایگان است که با زبان php و با استفاده از فریم ورک yii نوشته‌شده و متن باز است. تمایز این نرم‌افزار با دیگر سیستم‌ها، انعطاف‌پذیری آن و پوشش طیف گسترده‌ای از کاامکانات است. این ویژگی باعث شده که به‌آسانی بتوان این نرم‌افزار را سفارشی سازی (customize) کرد.
شرکت زورمو این سیستم را با قابلیت‌های اجتماعی نیز سازگار کرده است و محیط نرم‌افزاری شبیه به شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک دارد. زورمو مشابه با HubSpot است که ارتباط با  مشتری، خدمات بازاریابی، فروش و مدیریت پروژه را در بر می‌گیرد، اما درعین‌حال سادگی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

نسخه رایگان منبع باز این سیستم به کاربران امکان ساخت برنامه‌های CRM سفارشی را می‌دهد و تمام فرآیندها را سفارشی می‌کند. از ویژگی‌های این سیستم می‌توان به تماس نامحدود با حساب‌های دقیق و شخصی شده (۳۶۰ نمایش)، داشبورد های سفارشی، زمینه‌ها، پوسته‌ها و برچسب‌ها، مدیریت فعالیت (جلسات، وظایف و یادداشت‌ها)، ردیابی معامله (اتوماسیون فروش، مدیریت فرصت، پیگیری فروش)، گزارش سفارشی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت محصول (ایجاد کاتالوگ، مدیریت حجم)، امنیت پیشرفته و غیره اشاره کرد.

free crm

نرم افزار CRM رایگان Zurmo | نرم افزار مدیریت مشتریان رایگان

 

ماریا توماس مدیر محصولات در شرکت Insightly که یکی از ارائه دهنده‌های بهترین CRM رایگان مستقر در سان‌فرانسیسکو است، معتقد است که اگر شما روزانه حداقل با ۱۰ تا ۲۰ مشتری ارتباط داشته باشید، کسب‌وکار شما می‌تواند از یک ابزار CRM درست و مناسب بهره‌مند شود.  نرم افزار Insightly یک پلتفرم ساده و توسعه پذیر است که با رشد کسب و کار،  رشد می کند. همچنین این نرم افزار قابلیت های اساسی و پیشرفته را ارائه می دهد، بنابراین کاربران می توانند با یک برنامه استاندارد، رایگان و فوق العاده مقرون به صرفه شروع کنند، سپس کسب و کارشان را با نرم افزار مدیریت مشتریان و یا همان سی ار ام ارتقا دهند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM Insightly رایگان است؟

insightly  امکان اضافه کردن ۲ کاربر، ذخیره سازی تا ۲۰۰ مگابایت، ۲۵۰۰ رکورد، ۵ تمپلت ایمیل، ایمپورت کردن ۵۰۰ سطر از فایل، پشتیبانی آنلاین و غیره را به صورت رایگان فراهم می آورد. ویژگی هایی که برای آنها باید پول پرداخت می کنید شامل همگام سازی MailChimp، تقویم و همگام سازی تماس، Onboard  کردن جلسات، گزارش های برنامه ریزی شده و هشدارهای هوشمند، نام تجاری سفارشی، مجوزهای مبتنی بر نقش، اتوماسیون کار است، که رایگان نیست.

نرم افزار CRM رایگان insigtly

بهترین نرم افزار سی آ ر ام ایرانی را هم بررسی کنید.

FreshSales یکی از CRMهای رایگان و محبوب شرکت Freshdesk است که برای برآورد و مدیریت نیازهای مشتری طراحی‌شده است. FrehSales شامل یک بسته جذاب رایگان و ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک و درحال‌توسعه می‌باشد. آنچه در مورد FreshSales  قابل‌توجه است سادگی آن است.  این نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری از تعداد نامحدود کاربر، رکوردها و پایگاه مخاطب نامحدود، گزارش‌های پیشرفته، و غیره پشتیبانی می‌کند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM Freshdesk رایگان نیست؟

امکانات دیگری که کاربران برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنند و رایگان نیست، شامل نمایش کانال معاملات، ردیابی ایمیل در زمان واقعی، قالب‌ها و اطلاعیه‌ها، ادغام تقویم گوگل، گزارش‌های سفارشی، قلمروها، ردیابی رویداد در برنامه، پیگیری رویدادهای وب‌سایت، یکپارچگی بخش است.

بهترین نرم افزار CRM رایگان freash sales

Zoho CRM یک نرم‌افزار قوی CRM رایگان است که تنها به این دلیل که پرداختی برای آن انجام نداده‌اید از ارائه قابلیت‌های خود خودداری نمی‌کند. برخلاف دیگر CRM های رایگان، Zoho CRM تمام ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار CRM را ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد بدون هیچ هزینه اضافی از این نرم‌افزار برای ۱۰ کاربر استفاده کنید.همچنین می‌توانند بدون نیاز به خرید طرح، هر زمان و هر جایی که از نرم‌افزار تلفن همراه CRM استفاده کنند. و به تمام داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

کدام قسمت این نرم افزارZoho CRM رایگان است؟

بهترین قسمت های این نرم افزار از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان به گزارش‌های استاندارد، فرم‌های وب، ۱ گیگا بایت ذخیره‌سازی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت گردش کار و غیره اشاره کرد. از امکانات غیر رایگان این نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM می‌توان به پیش‌بینی فروش، همکاری تیمی بین گروه‌ها، تجزیه و تحلیل سفارشی، ۱۰۰۰۰۰ رکورد ذخیره داده، ۵۰۰۰ پیام یک روز، ۱۰ فیلد سفارشی و ۲ فیلد منحصربه‌فرد در هر ماژول، همگام‌سازی با مخاطبان و تقویم‌های گوگل، ذخیره نامحدود و غیره اشاره کرد.

برترین نرم افزار CRM رایگان ZOHO

نرم افزار CRM رایگان ZOHO. بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان.

Really Simple Systems یک نرم‌افزار واقعاً ساده برای کسب‌وکارهای کوچک است که در محیط کلود (ابر) کار می‌کند و پشتیبانی عالی دارد و کاربر هرگز انتظار ندارد به‌صورت رایگان این پشتیبانی را دریافت کنید.

این نرم‌افزار سی آر ام از ۲ کاربر پشتیبانی می‌کند و شامل ۱۰۰ مگابایت فضای رایگان، پشتیبانی از ایمیل و چت آنلاین، اتوماسیون فروش، مدیریت تماس، گزارش‌های سفارشی، امنیت، امکان خرید ماژول‌های بازاریابی و غیره است.

کدام قسمت این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) رایگان نیست؟

از امکانات قابل خرید این نرم‌افزار CRM سی آرام که رایگان نیستند، می‌توان به پشتیبانی بیشتر کاربران، حساب‌های شرکت، مخاطبین و ذخیره‌سازی، پشتیبانی تلفنی، MailSync دو طرفه، ماژول‌های بازاریابی اختیاری، ماژول سرویس اختیاری، سطوح دسترسی کاربر پیشرفته، گزارشات پیشرفته و تنظیمات سفارشی  اشاره کرد. 

برنامه ی CRM به صورت رایگان

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Sugar CRM یکی از نرم‌افزارهای متن باز است که دارای نسخه‌های متفاوت Community ،professional corporate ،enterprise و ultimate می‌باشد.ماژول بازاریابی شوگر سی آر ام، برای انجام امور بازاریابی ساده مناسب است. با استفاده از یک ویزارد، کل فعالیت های این سیستم قابل‌کنترل می‌باشد و یک ایجادکننده ایمیل جامع دارد. همچنین، تابع جستجوی این پلتفرم بسیار مفید می‌باشد. نتایج جستجو برای دسترسی سریع در لیست‌های drop-down نمایش داده می‌شود. sugar CRM امکان multi-tasking دارد و ۲۲ زبان را پشتیبانی می‌کند.ویژگی‌های کلیدی برنامه که برای آن باید پول پرداخت کرد, و دیگر رایگان نیستند، شامل اتوماسیون و پیش‌بینی فروش، مدیریت بازاریابی، اتوماسیون پشتیبانی، اتوماسیون مرکز تماس، گزارش و داشبورد، SugarCRM موبایل، نقل‌قول محصولات، جریان کار پیشرفته، دیدگاه‌های مبتنی بر نقش، دسترسی به گزارش مبتنی بر SQL، ذخیره‌سازی بیشتر، می باشند.

مدیریت ارتباط با مشتری CRM رایگان sugar CRM

Bitrix24 یک نرم‌افزار  مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM است. که به‌صورت اینترنتی و آنلاین است. در واقع بدون نیاز به نصب و از طریق اینترنت می‌توان به آن دسترسی داشت و اغلب ویژگی‌های آن برای تجارت‌های کوچک ۱۰۰% رایگان است.این نرم‌افزار به سازمان‌دهی و پیگیری ارتباط با مشتری‌های موجود یا بالقوه، همکاران، نمایندگی‌ها و … کمک می‌کند. CRM رایگان Bitrix۲۴ با وجود پایگاه داده‌ای که دارد، می تواند به‌راحتی رویدادهایی مانند تماس‌ها و قرار ملاقات‌ها را ذخیره و مدیریت کند. این نرم‌افزار از تعداد نامحدودی از کاربران، ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، مدیریت تماس، بازاریابی ایمیلی، اتوماسیون فروش، صورتحساب، چت زنده، ارتباطات یکپارچه و غیره پشتیبانی می‌کند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان نیست؟

قسمت‌های پولی این برنامه CRM که دیگر رایگان نیستند، شامل اتوماسیون بازاریابی، شماره‌گیر خودکار، موضوعات سفارشی، استفاده از آرم خودتان، مدیریت زمان، استفاده از نام دامنه خودتان، و غیره است.

بهترین bitrix24 crm مدیریت ارتباط با مشتریان

 

بهترین نرم افزار CRM رایگان bitrix24 | بی نظیر ترین نرم افزار سی ار ام 

Streak ابزاری است که با جیمیل سینک می‌شود و جیمیل را به محیط یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) واقعی تبدیل می‌نمایدمی‌توان  به‌وسیله‌ی آن، تمام بحث‌ها و مکالمه‌های خود را پیگیری کرد.

افزونه‌های بسیاری مانند Streak برای جیمیل وجود دارند. اما به‌وسیله‌ی این ابزار می‌توانید اهداف خود را دنبال نمود، امور کاری خود را زودتر به نتیجه رساند. پرسش‌های ضروری مشتریان خود را سریع‌تر پیگیری نمود. Streak محیط گرافیکی زیبایی دارد که مبتنی بر شیوه‌ی درک مستقیم طراحی‌شده است.

کدام قسمت نرم افزار CRM Streak رایگان است؟

Streak یک حساب رایگان هم ارائه می‌دهد که تا سقف ۵ کاربر می‌توان از آن استفاده کرد. کاربران برای پیگیری نامحدود ایمیل‌ها، پاپ لاین مشترک نامحدود، پشتیبانی از ایمیل/تلفن، اعتبار سنجی داده‌ها، مجوزها و بازیابی رویداد، گزارش و فرمول‌ها و غیره باید پول پرداخت کنند و رایگان نیست. 

بهترین نرم افزار CRM رایگان

نرم افزار CRM رایگان streak

هدف Capsule ساده‌تر کردن CRM تا حد امکان، با ارائه ۶ قابلیت هسته‌ای برای کمک به اجرای کسب و کارها می‌باشد: مدیریت ارتباطات، مدیریت و انجام فروش، سازمان‌دهی ایمیل‌ها، ذخیره سوابق تماس‌ها، مدیریت وظایف کاربران و تکمیل سفارش سازی. کاربران با این نرم‌افزار تمام کارهای خود را در یک فلوچارت بصری می‌چینند. به این شکل می‌توانند متعلقات و ضرورت‌های کار را به‌راحتی دنبال کرده و تمام توضیحات مربوطه را در یک محل نگهداری کنند.کار با Casual خیلی ساده است و از محیط گرافیکی و جذابی بهره می‌برد که برای انجام پروژه‌های شخصی یا همکاری در تیم‌های کوچک به خوبی جواب می‌دهد. کاربران باید ابتدا از حساب رایگان آن استفاده نمایند  و بعد متناسب با نیازهای  خود، حساب کاربری موردنظرشان را خریداری یا ارتقا دهند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان نیست؟

از ویژگی‌های پولی این برنامه CRM که رایگان نیست، می‌توان به تعداد نامحدود کاربران، ۲ گیگابایت حافظه برای هر کاربر و مدیریت ۵۰، ۰۰۰ مخاطب، اشاره نمود

CRM رایگان

 

مدیریت ارتباط با مشتری و CRM رایگان با نرم افزار MODIIL

(مدیل) با حضور جدی در بازار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان، در بدو ورود توانسته جذابیت‌های نوین و تفاوت‌های جدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این پلتفروم ابری با ارائه‌ی ۴ پیشنهاد که یکی بسته رایگان و با عنوان استارت اپ است امکان مدیریت هزینه و قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار داده.

کاربران در این پلتفرم می‌توانند مخاطبین خود را تعریف کنند، پرونده‌ای کامل برای آنها ایجاد نمایند و بر اساس فعالیت‌های خود برای هر مخاطب اعم از مشتری، پیمانکار  یا … وظیفه و پیگیری ایجاد نمایند. محیط کاربری این پلتفرم ابزارهای متنوعی را برای مدیریت مشتری و مخاطبین در اختیار کاربر قرار داده است. 
کاربران می‌توانند از امکاناتی نظیر مدیریت پرونده مخاطبین، مدیریت وظایف، مدیریت فیلد ساز اختصاصی، ارسال پیامک، ارسال ایمیل، ارسال پیام در واتس اپ، مدیریت اعضا و همکاران، مدیریت اسناد و آرشیو، گزارشات متنوع در گزارش سازها، نمودار سازی و قیف‌های متنوع و نمودارهای هدف و… استفاده نمایند. 

اتصال این برنامه به وردپرس، ووکامرس و یک شبکه اجتماعی یا پیام‌رسان اختصاصی مزیت بسیار متفاوت کننده استفاده از این ابزار می‌باشد.

در حال حاضر برای افزایش توان رقابتی بودن خود در بازار، نسخه رایگان این برنامه با عنوان استارت اپ، به همراه بیش از ۹۵ درصد امکانات در اختیار کاربران قرارگرفته است. تنها محدودیت‌های موجود، حجم ۲۰۰ مگابایتی، تعداد ۴۰۰ مخاطب و ۳ کاربر بودن آن است.

قطعاً کار با نرم‌افزار مدیل ساده است و محیط گرافیکی خوبی دارد. البته بنا بر گزارش تیم رسانه‌ای این برنامه، طراحی محیط گرافیکی و کاربری جدیدی از برنامه در دست اقدام است.

پیشنهاد می شود برای مدیریت پرونده مشتریان، مدیریت وظایف سازمانی، مدیریت پروژه های خود از این برنامه به صورت جدی استفاده نمایید. بعد از استفاده رایگان از نسخه CRM رایگان مدیل CRM تصمیم خواهید گرفت نسخه های پولی آن را تهیه نمایید.

مدیریت وظایف
ارتباط با مشتریان تیم سی آر ام teamcrm
 

در این مقاله سعی شد تا بهترین نرم افزارهای CRM رایگان معرفی شود. شما می‌توانید برای مشاهده آموزش‌های تصویری به کانال سرواپ مراجعه نمایید. در صورت نیاز برای راهنمایی خرید CRM  و مشاهده ی قیمت CRM کلیک کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری از نرم‌افزار CRM می‌خواهید، مقالات دیگر ما را در بلاگ رکاما مطالعه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *