After sales service management software نرم افزار خدمات پس از فروش | سی آر ام | CRM | مدیریت ارتباط با مشتری

After sales service management software . نرم افزار خدمات پس از فروش . کاربرد CRM در خدمات پشتیبانی. استفاده از سی آر ام در خدمات پس از فروش. جذب رضایت مشتریان با مدیریت ارتباط با مشتری .


امروزه بسیاری از مشتریان برای انتخاب محصول به خدمات پس از فروش (After sales service management software) آن توجه زیادی می‌کنندچراکه در ازای هزینه‌ای که برای خرید محصول انجام می‌دهند، انتظار دریافت خدماتی را نیز دارند. هر سازمانی می‌تواند برای محصولات خود خدمات پس از فروشی را در نظر بگیرد. اما لازمه‌ی بالا بودن کیفیت خدمات پس از فروش مدیریت آن‌هاست.

بنابراین مدیریت ارتباط با مشتری در خصوص خدمات پس از فروش از الزامات می‌باشد. برای مدیریت خدمات پس از فروش استفاده از نرم‌افزار CRM توصیه می‌شودچراکه نرم‌افزار CRM و یا همان نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارای تمامی امکانات و ابزارها در خصوص خدمات پس از فروش می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این ابزار به CRM چیست؟ سر بزنید.

در این مقاله قصد داریم در خصوص استفاده و کاربردهای نرم‌افزار CRM برای خدمات پس از فروش توضیحات لازم را ارائه دهیم. به همین منظور عناوین زیر در این مقاله موردبررسی قرار خواهند گرفت:

مدیریت ارتباط با مشتری | After sales service management software نرم افزار خدمات پس از فروش | سی آر ام | CRM
After sales service management software . استفاده از سی آر ام در خدمات پس از فروش
جذب رضایت مشتریان با مدیریت ارتباط با مشتری . نرم افزار خدمات پس از فروش . کاربرد CRM در خدمات پشتیبانی.

اهمیت نرم افزار خدمات پس از فروش | After sales service management software

امروزه شاخص‌های زیادی در خصوص رقابت بین عرضه‌کنندگان محصول به وجود آمده است. عواملی مثل کیفیت محصول، قیمت، نوع بسته‌بندی و … . خدمات پس از فروش نیز یکی از شاخص‌هایی می‌باشد که فروشندگان محصول را وارد عرصه‌ی رقابت کرده است. ازآنجایی که محصولات ممکن است به دلایل مختلفی ایراد پیدا کنند مشتریان انتظار دارند که این ایران با هزینه‌ی پایین رفع شود. بنابراین مشتریان کالایی را انتخاب می‌کنند که پشتیبانی مناسبی پس از فروش داشته باشد. به همین علت است که خدمات پس از فروش جزئی از رقابت بین فروشندگان شده است. After sales service management software

فرقی نمی‌کند که یک سازمان توزیع‌کننده‌ی محصول باشد و یا خود تولیدکننده‌ی آن باشد. درهرصورت باید بتواند رضایت مشتری را جلب نماید. در این صورت می‌تواند فروش بیشتری نسبت به سایر رقبای خود داشته باشد. اما داشتن خدمات پس از فروش به‌تنهایی کافی نیست. بلکه چگونگی ارائه‌ی خدمات نیز مهم است. درصورتی‌که یک سازمان خدمات پشتیبانی مناسبی ارائه نکند تأثیری در جذب مشتری نخواهد داشت. بنابراین لازم است تا با استفاده از ابزاری مثل نرم‌افزار CRM (سی آر ام) و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری این کیفیت را ارتقا داد. بالا بردن سطح خدمات پس از فروش با کمک CRM (سی آر ام) توسط عوامل مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ثبت اطلاعات تماس مشتریان در نرم افزار CRM ( سی آر ام )

یکی از مزایای نرم‌افزار خدمات پس از فروش CRM (سی آر ام) ثبت اطلاعات تماس مشتریان است. در این نرم‌افزار می‌توان تمامی اطلاعات تماس از قبیل شماره همراه، شماره ثابت، شماره‌های پیام‌رسان های مجازی، ایمیل، فکس  و.. را ثبت کرد. بنابراین در هر زمان که سازمان بخواهد با مشتری ارتباط برقرار کند در چند ثانیه این کار را انجام می‌دهدچراکه جست‌وجو در نرم‌افزار CRM رکاما بسیار آسان می‌باشد. After sales service management software

از دیگر مزایای ثبت اطلاعات تماس مشتریان در نرم‌افزار خدمات پس از فروش رکاما، مشاهده‌ی سوابق مشتریان هنگام تماس با سازمان است. هنگامی‌که یک مشتری با سازمان تماس می‌گیرد اطلاعات او بر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. بنابراین قبل و یا در هنگام پاسخگویی می‌توان اطلاعات مشتری را رصد کرد. به‌طورکلی داشتن اطلاعات تماس مشتریان کاربردهای مختلفی دارد. هر سازمانی با توجه به نیاز خود می‌تواند از این اطلاعات بهره ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت مرکز تماس با نرم افزار CRM مراجعه کنید.

نرم افزار خدمات پس از فروش | After sales service management software  | سی آر ام | CRM | مدیریت ارتباط با مشتری

After sales service management software . استفاده از سی آر ام در خدمات پس از فروش
جذب رضایت مشتریان با مدیریت ارتباط با مشتری . کاربرد CRM در خدمات پشتیبانی. نرم افزار خدمات پس از فروش .

معرفی خدمات پس از فروش با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد اطلاعات تماس مشتریان در نرم‌افزار خدمات پس از فروش ثبت خواهد شد. چراکه وقتی یک مشتری از سازمان خرید می‌کنند اطلاعات او در CRM (سی آر ام) ثبت می‌شود.

با ثبت اطلاعات می‌توان به‌صورت خودکار نرم‌افزار را تنظیم نمود، تا موارد قابل‌ارائه در خدمات پس از فروش محصول خریداری‌شده برای مشتری ارسال شود. این کار تنها با یک‌بار نوشتن متن موردنظر برای هر محصول انجام می‌شود. بنابراین به این طریق می‌توان مشتریان را خدماتی که می‌توانند دریافت کنند آگاه نمود. After sales service management software

مشتریان ممکن است پس از مدتی پیام خود را حذف نمایند. یا ممکن است پیام را پیدا نکنند. ولی با کمک نرم‌افزار CRM (سی آر ام) می‌توان پیام را مجدداً برای آن‌ها ارسال کرد. به‌طوری‌که مشتریان با ارسال یک عدد مشخصی پیام به‌صورت خودکار برای آن‌ها ارسال شود. علاوه براین سازمان‌ها می‌توانند با داشتن اطلاعات تماس مشتریان آن‌ها را از محصولات جدید آگاه سازند. همچنین می‌توانند اضافه شدن خدمتی را خدمات پس از فروش خود به مشتریان اطلاع دهند.

ثبت اطلاعات محصول خریداری شده توسط مشتری | After sales service management software

هر مشتری که از سازمان محصولی را خریداری کند نام محصول به همراه تمام جزئیات آن در نرم‌افزار CRM (سی آر ام) ثبت می‌شود. جزئیاتی مثل تاریخ خرید، مبلغ پرداختی، کد کالا، تعداد، نوع ارسال و … . همگی به‌طور کامل در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به ثبت می‌رسد. بنابراین هنگام تماس مشتریان با سازمان می‌توان در کمترین زمان ممکن به اطلاعات محصول مشتری دست پیدا کرد. در این صورت کارمندان خدمات پس از فروش به‌راحتی می‌توانند مشتری را برای دریافت خدمات راهنمایی کند.

هنگامی‌که مشتری به‌راحتی بتواند از خدمات پس از فروش استفاده کنند از رضایت بیشتری برخوردار می‌شود. بنابراین با این کار می‌توان مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کرد. با ثبت اطلاعات محصول مشتری در CRM (سی آر ام) امکان اشتباه در ارائه‌ی خدمات به صفر خواهد رسید. همچنین اگر مشتری موردی را در خصوص اخذ خدمات فراموش کرده باشد می‌توان مجدد به او یادآوری کرد. After sales service management software

ثبت سوابق خدمات ارائه داده شده به مشتری در سی آر ام

هنگامی‌که یک مشتری از خدمات پس از فروش سازمان استفاده کند در نرم‌افزار CRM (سی آر ام) این اتفاق ثبت می‌شود. اطلاعات و سوابق خدمات ارائه‌شده به مشتری اعم از چگونگی خدمت‌رسانی، زمان خدمات‌دهی، نوع خدمت، نوع محصول و هر اطلاعاتی که لازم باشد در CRM و یا همان نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به ثبت خواهد رسید. این اطلاعات برای خدمات بعدی مفید خواهد بود. علاوه بر این هنگامی‌که مشتری مجدداً با سازمان تماس برقرار کند می‌توان اطلاعات خدمت قبلی را به آگاهی او رساند.

 سی آر ام | CRM | After sales service management software نرم افزار خدمات پس از فروش  | مدیریت ارتباط با مشتری
After sales service management software . استفاده از سی آر ام در خدمات پس از فروش
جذب رضایت مشتریان با مدیریت ارتباط با مشتری . کاربرد CRM در خدمات پشتیبانی. خدمات پس از فروش .
دریاقت نظرات مشتریان در خصوص دریافت خدمات

سازمان‌ها برای آنکه بفهمند کیفیت خدمات‌دهی در خصوص خدمات پس از فروش خود چگونه بوده است می‌توانند از فرم‌های نظرسنجی استفاده کنند. در نرم‌افزار CRM (سی آر ام) می‌توان نظرات مشتریان را جمع‌آوری کرد.

سپس می‌توان با پردازش آماری از نتیجه‌ی نظرسنجی به کیفیت خدمات ارائه شد پی برد. با این کار می‌توان به نقاط قوت و نقاط ضعف در خصوص نحوه‌ی خدمت‌دهی به مشتریان دست پیدا کرد. سپس باید برای رفع مشکلات تلاش کرد. 

با این کار رضایت مشتریان افزایش خواهد یافت. افزایش رضایت مشتریان نیز منجر به افزایش فروش و درنهایت افزایش سود سازمان خواهد شد. همه‌ی این مزایا و کاربردها به کمک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری رخ خواهد داد. افزایش سود در کنار مدیریت خدمات پس از فروش نیز رضایت مدیر هر سازمانی را به‌دست می‌آورد. After sales service management software

در پایان با مطالعه آموزش خدمات پس از فروش در سی آر ام می توانید از چگونگی کارکرد این امکان مطلع شوید.

آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *