After sales service management software نرم افزار خدمات پس از فروش | سی آر ام | CRM | مدیریت ارتباط با مشتری
نرم افزار خدمات پس از فروش | After sales service management software
۱۳۹۹-۰۹-۲۴
Customer orientation with customer club باشگاه مشتریان و مشتری مداری
اصول مشتری مداری با باشگاه مشتریان | Customer orientation with customer club
۱۳۹۹-۰۹-۲۴
Predict customer behavior with CRM پیش بینی با نرم افزار CRM | مدیریت ارتباط با مشتری | سی آر ام

Predict customer behavior with CRM . پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM . پیش بینی فروش با سی آر ام . مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات. سی آر ام و پیش بینی نیاز های مشتری.

در دنیای رقابت امروزه بین صاحبان کسب و کار، پیش بینی رفتار مشتری بسیار پر اهمیت شده است. چرا که مشتریان در هر دوره ای نیاز های متفاوتی دارند. بنابراین برای رقابت و جذب مشتری بیشتر لازم است تا بتوان رفتار مشتری را پیش بینی کرد. پیش بینی رفتار مشتری با استفاده از ابزاری به اسم نرم افزار CRM ( سی آر ام ) و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری کار آسانی خواهد بود. چرا که از کاربرد های این نرم افزار می توان به تحلیل رفتار مشتریان اشاره کرد. به کمک تحلیل رفتار مشتریان نیز می توان رفتاری که در آینده از خود نشان می دهند را پیش بینی کرد. Predict customer behavior with CRM

به همین منظور در این مقاله قصد داریم در خصوص پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM ( سی آر ام ) توضیحات لازم را ارائه دهیم. در این خصوص عنوان های زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مدیریت ارتباط با مشتری | سی آر ام | Predict customer behavior with CRM پیش بینی با نرم افزار CRM
Predict customer behavior with CRM . مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات
سی آر ام و پیش بینی نیاز های مشتری. پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM . پیش بینی فروش با سی آر ام .

نرم افزار CRM ( سی آر ام ) و اهمیت پیش بینی رفتار مشتری | Predict customer behavior with CRM

در چند سال اخیر با گسترش روز افزون تکنولوژی رقیبان جدیدی وارد دنیای رقابت شده اند. فرقی نمی کند که چه نوع کسب و کاری باشد. چرا که این موضوع شامل همه ی کسب و کار ها و سازمان ها شده است. بنابراین هر سازمانی باید باتوجه به رقابت بازار امروزی بتواند علاوه بر حفظ ماندگاری در جهت پیشرفت نیز حرکت کند. نرم افزار CRM ( سی آر ام ) همواره در جهت رشد سازمان ها مدیران را یاری نموده است. این نرم افزار در خصوص پیش بینی رفتار مشتری نیز در کنار مدیران بوده و آن ها در جهت رشد سازمان یاری کرده است. Predict customer behavior with CRM

سازمان هایی که تنها به فکر پیدا کردن مشتری برای محصولات خود هستند قطعا از سازمان هایی که نیاز مشتری را پیش بینی می کنند عقب تر خواهند بود. چرا که امروزه ارائه و تولید محصول رشد زیادی داشته است. ولی تولید طبق نیاز مشتریان اوولویت بیشتری نسبت به میزان تولید دارد.بنابراین برای بقا در رقابت باید همچنان از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( سی آر ام ) کمک گرفت. چرا که نرم افزار CRM ( سی آر ام ) امکانات زیادی را در خصوص پیش بینی رفتار مشتری در اختیار مدیران کسب و کار قرار می دهد. این امکانات و کاربرد های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به هر نوع سازمانی متفاوت است.

سی آر ام | Predict customer behavior with CRM پیش بینی با نرم افزار CRM | مدیریت ارتباط با مشتری
Predict customer behavior with CRM . مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات
پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM . سی آر ام و پیش بینی نیاز های مشتری. پیش بینی فروش با سی آر ام .

روش پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری | Predict customer behavior with CRM

همان طور که بیان شد کاربرد نرم افزار CRM در هر سازمانی برای پیش بینی رفتار مشتری با توجه به نوع سازمان متفاوت است. اما روند این کار در همه ی سازمان های یکسان است. بنابراین کلیت روش پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به صورت زیر است. تفاوت این روند در هر سازمانی تنها در جزئیات این موارد می باشد. Predict customer behavior with CRM

۱ ) جمع آوری اطلاعات مشتریان در CRM

برای پیش بینی رفتار مشتری باید به سلیقه و نیاز مشتری آگاه بود. نرم افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری همواره هر اطلاعاتی از مشتری که وارد سازمان شود را در خود ذخیره می کند. این اطلاعات از زمان پیدا شدن سرنخ مشتری شروع می شود. سپس تا فرآیند بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش ادامه می باید. به طور کلی هر مشتری در هر زمانی با سازمان تماس بگیرد تمامی اطلاعات تماس در CRM ثبت می شود. فرقی نمی کند که ارتباط مشتری از طریق تماس تلفنی باشد و یا راه های دیگر. اگر به صورت تلفنی باشد، CRM شروع به ضبط مکالمه خواهد کرد. همچنین کارمندی که پاسخگوی مشتری بوده می تواند به صورت خلاصه و یا همراه با جزئیات، اطلاعات تماس را وارد CRM کند. Predict customer behavior with CRM

راه های دیگری هم برای برقراری ارتباط با مشتری توسط نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( سی آر ام ) وجود دارد. راه های مثل پیامک، فکس، ایمیل، پیامرسان های مجازی و به طور کلی هر راهی که متصل به نرم افزار CRM باشد. اطلاعات ارتباط با مشتری از طریق این راه ها نیز همگی به همراه تمامی جزئیات در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت می شود. از مهم ترین اطلاعاتی که در خصوص پیش بینی رفتار مشتری تاثیر گذار است، سلیقه ی مشتری و سوابق خرید مشتری است. که البته این موارد نیز به طور کامل در نرم افزار CRM ( سی آر ام ) ثبت می شود.

۲ ) دسته بندی اطلاعات مشتریان در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

در نرم افزار CRM امکان دسته بندی محصولات وجود دارد. همچنین برای هر محصولی می توان چند زیر گروه ایجاد کرد. بنابراین هنگامی که مشتری محصولی را خریداری می کند دسته بندی محصول او مشخص است. سوابق خرید مشتریان و اطلاعات فاکتور ها همگی در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( سی آر ام ) به ثبت می رسند. این اتفاق به صورت خودکار و بدون نیاز به زمان گذاشتن رخ می دهد. بنابراین در هر زمانی می توان به اطلاعات محصولات فروخته شده، مرجوعی، لغو شده و … دست پیدا کرد. در هر صورت می توان دلیل هر رخداد را نیز بررسی و ثبت کرد. بنابراین بعد گذشت مدتی از استفاده از CRM اطلاعات زیادی در خصوص خرید های مشتریان در CRM ( سی آر ام ) به ثبت می رسد. Predict customer behavior with CRM

همان طور که بیان شد امکان دسته بندی محصولات در CRM ( سی آر ام ) امکان پذیر می باشد. به همین خاطر سوابق مشتریان نیز طبق دسته بندی محصولات خریداری شده نیز قابل مشاهده می باشد. این قابلیت کمک زیادی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری و رفتار مشتریان می کند. بنابراین مدیران بدون هیچ دردسری و در زمان بسیار کمی می توانند اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری های سازمان را انجام دهند. در ادامه به چگونگی تحلیل این رفتار خواهیم پرداخت.

۳ ) تحلیل داده های آماری

هنگامی که اطلاعات خرید های مشتریان در CRM ( سی آر ام ) ثبت شد، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به پردازش اطلاعات می پردازد. سپس مدیران کسب و کار ها می توانند به صورت نمودار های مختلف آمار بدست آمده را مشاهده کنند. با مشاهده ی آمار و اطلاعات مشتریان باید به تحلیل و بررسی رفتار مشتریان پرداخت. همچنین بازه ی زمانی فروش هر محصول فاکتوری مهم در بررسی و تحلیل این موضوع می باشد. Predict customer behavior with CRM

 بنابراین نرم افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری با ثبت اطلاعات مشتریان از همان ابتدای کار، اطلاعات مفیدی را برای تحلیل مدیران، جمع آوری و پردازش می کند. این کار در نهایت به پیش بینی رفتار مشتری ختم خواهد شد. در این صورت سازمان ها می توانند قبل از رقبای خود اقدام به عرضه ی محصول بپردازند و سود خوبی را کسب نمایند.

پیش بینی با نرم افزار CRM | Predict customer behavior with CRM  | مدیریت ارتباط با مشتری | سی آر ام
Predict customer behavior with CRM . پیش بینی فروش با سی آر ام
مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات. پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM
امکان دریافت نظرات مشتریان در نرم افزار CRM

یکی از قابلیت های دیگر نرم افزار CRM ( سی آر ام ) که در خصوص پیش بینی رفتار مشتری اهمیت دارد، جمع آوری نظرات مشتریان می باشد. با ایجاد نظرسنجی ها و پرسش از مشتریان می توان نظرات آن ها را در مورد محصولات جویا شد. با این کار می توان به سلیقه ی مشتریان دست پیدا کرد. اطلاع از سلیقه و علایق مشتریان در نهایت به آگاهی از نیاز مشتریان ختم می شود. بنابراین با بررسی و تحلیل نظرات ثبت شده در نرم افزار CRM می توان به پیش بینی رفتار مشتری پرداخت.

به طور کلی شاید نتوان به صورت کاملا دقیق و صد در صدی به نیاز مشتریان و پیش بینی رفتار آن ها دست پیدا کرد. اما نرم افزار CRM ( سی آر ام ) امکان خطای این پیش بینی ها را به حداقل میزان ممکن خواهد رساند. چه بسا در برخی از محصولات نیز می توان به اختلاف صفر بین پیش بینی و نیاز واقعی مشتریان دست پیدا کرد. Predict customer behavior with CRM

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...