نرم افزار خدمات پس از فروش

After sales service management software نرم افزار خدمات پس از فروش | سی آر ام | CRM | مدیریت ارتباط با مشتری

در دنیای رقابتی امروز، فروش یک محصول پایان مسیر ارتباط با مشتری نیست، بلکه آغاز یک رابطه بلندمدت است. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند یک کسب‌وکار را از رقبا متمایز کند، کیفیت خدمات پس از فروش است. مشتریان دیگر تنها به قیمت و کیفیت محصول توجه نمی‌کنند؛ بلکه به دنبال خریدی مطمئن با پشتیبانی سریع و کارآمد هستند. اینجاست که بهترین نرم‌افزار خدمات پس از فروش به عنوان یک ابزار ضروری، نقش خود را در بهبود تجربه مشتری، افزایش وفاداری و رشد فروش ایفا می‌کند.

با استفاده از ابزارهای کسب و کار رکاما، سازمان‌ها می‌توانند فرآیندهای خدمات پس از فروش را بهینه‌سازی کنند، اطلاعات مشتریان را ثبت نمایند، تاریخچه خرید و سوابق خدمات ارائه‌شده را مدیریت کنند و با تجزیه‌وتحلیل بازخوردها، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت نرم‌افزار خدمات پس از فروش و تأثیر آن بر افزایش رضایت مشتریان و سودآوری کسب‌وکارها خواهیم پرداخت.

نرم افزار خدمات پس از فروش رکاما

اگر به دنبال یک راهکار جامع، هوشمند و کارآمد برای مدیریت ارتباطات و بهترین نرم‌افزار خدمات پس از فروش هستید، نرم‌افزار CRM رکاما بهترین انتخاب برای شماست. این نرم‌افزار قدرتمند، با امکانات پیشرفته‌ای همچون ثبت و مدیریت اطلاعات مشتریان، پیگیری درخواست‌های پشتیبانی، ارسال پیام‌های خودکار و تحلیل بازخوردها، به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ای بی‌نظیر برای مشتریان خود ایجاد کنید. در ادامه مقاله به امکانات این نرم‌افزار و اهمیت آن می‌پردازیم.

نرم‌افزار خدمات پس از فروش چیست و چرا اهمیت دارد؟

یک نرم‌افزار خدمات پس از فروش ابزاری پیشرفته برای مدیریت ارتباط با مشتریان و پشتیبانی از آن‌ها پس از خرید است. این سیستم به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سوابق مشتریان را سازمان‌دهی کرده، درخواست‌های پشتیبانی را به‌صورت بهینه مدیریت کنند و تجربه‌ای مثبت برای مشتریان رقم بزنند.

در واقع، نرم‌افزار خدمات پس از فروش باعث کاهش زمان پاسخگویی، بهینه‌سازی فرآیندهای پشتیبانی و افزایش سطح رضایت مشتریان می‌شود. با یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان و خدمات ارائه‌شده، این نرم‌افزار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ارتباطی مؤثر و پایدار با مشتریان خود داشته باشند.

مزایای نرم‌افزار خدمات پس از فروش رکاما:

ثبت اطلاعات تماس مشتریان در نرم افزار خدمات پس از فروش

یکی از مزایای نرم‌افزار خدمات پس از فروش سی آر ام ثبت اطلاعات تماس مشتریان است. در این نرم‌افزار می‌توان تمامی اطلاعات تماس از قبیل شماره همراه، شماره ثابت، شماره‌های پیام‌رسان های مجازی، ایمیل، فکس  و.. را ثبت کرد. بنابراین در هر زمان که سازمان بخواهد با مشتری ارتباط برقرار کند در چند ثانیه این کار را انجام می‌دهدچراکه جست‌وجو در نرم‌افزار CRM رکاما بسیار آسان می‌باشد.

این اطلاعات کاربردهای زیادی در تمامی بخش‌های سازمان دارد. در بخش خدمات پس از فروش اطلاعات مربوط به نوع محصول و یا خدمت خریداری‌شده به‌کار گرفته می‌شود. همچنین اگر خدمات پس از فروش سازمان در محل زندگی و یا محل کار مشتری باید انجام شود، اطلاعات مربوط به آدرس مشتریان نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر خدمات محصولات و یا خدمات خریداری‌شده دارای زمان مشخصی باشد، می‌توان اعتبار خدمات بعد از فروش را بررسی کرد.

این قابلیت از نرم‌افزار CRM رکاما کاربردهای فراوان دیگری هم دارد. به‌طور مثال می‌توان عکس و یا فایل مربوط به خدمات‌دهی را در CRM ذخیره کرد. در این صورت هنگامی‌که نیاز باشد با مراجعه به مخاطب به‌راحتی می‌توان به فایل‌ها دسترسی پیدا کرد. همچنین فاکتورها و هزینه‌های پرداختی توسط مشتریان برای خدمات در نرم‌افزار CRM رکاما ثبت خواهد شد. هر سازمانی با توجه به نیازی که دارد می‌توان اطلاعات مشتریان خود را در آن ثبت کند. به‌طورکلی ثبت اطلاعات مشتریان کاربردهای زیادی دارد که برای اطلاع از یکی دیگر از کاربردهای آن می‌توانید مقاله‌ی مدیریت رفتار مشتری با CRM را مطالعه نمایید.

از دیگر مزایای ثبت اطلاعات تماس مشتریان در نرم‌افزار خدمات پس از فروش رکاما، مشاهده‌ی سوابق مشتریان هنگام تماس با سازمان است. هنگامی‌که یک مشتری با سازمان تماس می‌گیرد اطلاعات او بر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. بنابراین قبل و یا در هنگام پاسخگویی می‌توان اطلاعات مشتری را رصد کرد. به‌طورکلی داشتن اطلاعات تماس مشتریان کاربردهای مختلفی دارد. هر سازمانی با توجه به نیاز خود می‌تواند از این اطلاعات بهره ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت مرکز تماس با نرم افزار CRM مراجعه کنید.

معرفی خدمات پس از فروش با نرم افزار CRM

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد اطلاعات تماس مشتریان در نرم‌افزار خدمات پس از فروش ثبت خواهد شد. چراکه وقتی یک مشتری از سازمان خرید می‌کنند اطلاعات او در سی آر ام ثبت می‌شود.

با ثبت اطلاعات می‌توان به‌صورت خودکار نرم‌افزار را تنظیم نمود، تا موارد قابل‌ارائه در خدمات پس از فروش محصول خریداری‌شده برای مشتری ارسال شود. این کار تنها با یک‌بار نوشتن متن موردنظر برای هر محصول انجام می‌شود. بنابراین به این طریق می‌توان مشتریان را خدماتی که می‌توانند دریافت کنند آگاه نمود.

مشتریان ممکن است پس از مدتی پیام خود را حذف نمایند. یا ممکن است پیام را پیدا نکنند. ولی با کمک نرم‌افزار CRM می‌توان پیام را مجدداً برای آن‌ها ارسال کرد. به‌طوری‌که مشتریان با ارسال یک عدد مشخصی پیام به‌صورت خودکار برای آن‌ها ارسال شود. علاوه براین سازمان‌ها می‌توانند با داشتن اطلاعات تماس مشتریان آن‌ها را از محصولات جدید آگاه سازند. همچنین می‌توانند اضافه شدن خدمتی را خدمات پس از فروش خود به مشتریان اطلاع دهند.

ثبت اطلاعات محصول با نرم افزار خدمات پس از فروش

هر مشتری که از سازمان محصولی را خریداری کند نام محصول به همراه تمام جزئیات آن در نرم‌افزار CRM ثبت می‌شود. جزئیاتی مثل تاریخ خرید، مبلغ پرداختی، کد کالا، تعداد، نوع ارسال و … . همگی به‌طور کامل در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به ثبت می‌رسد. بنابراین هنگام تماس مشتریان با سازمان می‌توان در کمترین زمان ممکن به اطلاعات محصول مشتری دست پیدا کرد. در این صورت کارمندان با استفاده از نرم‌افزار خدمات پس از فروش به‌راحتی می‌توانند مشتری را برای دریافت خدمات راهنمایی کند.

هنگامی‌که مشتری به‌راحتی بتواند از خدمات پس از فروش استفاده کنند از رضایت بیشتری برخوردار می‌شود. بنابراین با این کار می‌توان مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کرد. با ثبت اطلاعات محصول مشتری در CRM امکان اشتباه در ارائه‌ی خدمات به صفر خواهد رسید. همچنین اگر مشتری موردی را در خصوص اخذ خدمات فراموش کرده باشد می‌توان مجدد به او یادآوری کرد.

ثبت سوابق خدمات ارائه داده شده به مشتری در سی آر ام

هنگامی‌که یک مشتری از خدمات پس از فروش سازمان استفاده کند در نرم‌افزار خدمات پس از فروش CRM این اتفاق ثبت می‌شود. اطلاعات و سوابق خدمات ارائه‌شده به مشتری اعم از چگونگی خدمت‌رسانی، زمان خدمات‌دهی، نوع خدمت، نوع محصول و هر اطلاعاتی که لازم باشد در CRM و یا همان نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به ثبت خواهد رسید. این اطلاعات برای خدمات بعدی مفید خواهد بود. علاوه بر این هنگامی‌که مشتری مجدداً با سازمان تماس برقرار کند می‌توان اطلاعات خدمت قبلی را به آگاهی او رساند.

ارتباط مشتریان با کارمندان پشتیبانی از طریق راه های مختلف

خدمات پس از فروش CRM امکان برقراری ارتباط مشتریان با کارمندان مربوطه را آسان کرده است. چراکه با داشتن CRM رکاما مشتریان می‌توانند از طریق راه‌های مختلف با سازمان ارتباط برقرار کنند. راه‌هایی مثل ارسال برقراری تماس تلفنی، ارسال ایمیل، پیامک، فکس و هر راه دیگری که به CRM متصل شود. بنابراین مشتریان با توجه به نیاز خود می‌توانند یکی از این راه‌ها را برای برقراری ارتباط با سازمان انتخاب کنند.

این قابلیت برای سازمان‌ها و فروشگاه‌هایی که برای محصولات مختلف خود راه‌های جداگانه‌ای را در نظر گرفته‌اند نیز کاربرد دارد. به‌طور مثال سازمان می‌تواند تعیین کند که مشتریان هر محصول و یا هر خدماتی از چه طریقی می‌توانند با بخش خدمات پس از فروش ارتباط برقرار کنند. در این رابطه می‌توانید مقاله‌ی بهبود پاسخگویی به مشتریان با نرم افزار CRM را مطالعه نمایید.

دریافت نظرات مشتریان در خصوص دریافت خدمات

سازمان‌ها برای آنکه بفهمند کیفیت خدمات‌دهی در خصوص خدمات پس از فروش خود چگونه بوده است می‌توانند از فرم‌های نظرسنجی استفاده کنند. در نرم‌افزار خدمات پس از فروش می‌توان نظرات مشتریان را جمع‌آوری کرد.

سپس می‌توان با پردازش آماری از نتیجه‌ی نظرسنجی به کیفیت خدمات ارائه شد پی برد. با این کار می‌توان به نقاط قوت و نقاط ضعف در خصوص نحوه‌ی خدمت‌دهی به مشتریان دست پیدا کرد. سپس باید برای رفع مشکلات تلاش کرد. 

با این کار رضایت مشتریان افزایش خواهد یافت. افزایش رضایت مشتریان نیز منجر به افزایش فروش و درنهایت افزایش سود سازمان خواهد شد. همه‌ی این مزایا و کاربردها به کمک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری رخ خواهد داد. افزایش سود در کنار مدیریت خدمات پس از فروش نیز رضایت مدیر هر سازمانی را به‌دست می‌آورد.

ایجاد وظایف برای خدمات دهی

یکی دیگر از قابلیت‌های خدمات پس از فروش CRM رکاما امکان ایجاد وظایف مربوط به هر مشتری می‌باشد. هر زمان که یک مشتری با سازمان تماس بگیرد، درخواست پشتیبانی او به‌صورت یک تیکت و یک وظیفه ایجاد می‌شودوظیفه‌ی مربوطه برای کارمندی ایجاد می‌شود که مربوط به نیاز مشتری برای خدمات پس از فروش باشد. 

چراکه در بسیاری از موارد خدمات پس از فروش از چند دقیقه تا چند ساعت و یا حتی چند روز به طول می‌انجامد. بنابراین لازم است تا یادآوری برای کارمند مربوطه انجام شود. این یادآوری با کمک CRM رکاما به‌صورت خودکار انجام خواهد شد. برای کسب اطلاعات کامل در این خصوص می‌توانید مقاله‌ی نرم افزار مدیریت وظایف را مطالعه نمایید.

سایر قابلیت های خدمات پس از فروش نرم افزار CRM رکاما

نرم‌افزار  CRM رکاما قابلیت‌های مختلفی برای امر خدمات پس از فروش دارد. قابلیت‌هایی که علاوه بر بهبود کیفیت خدمات‌دهی به مشتریان، به کارمندان نیز کمک می‌کند تا وظیفه‌ی خود را به شکل آسان‌تری انجام دهند. همچنین امور مربوط به خدمات‌دهی با نظم بیشتر و در مدت‌زمان کمتری رخ خواهد داد. این قابلیت‌ها برای مدیران سازمان نیز کاربردی هستند. چراکه باعث می‌شود تا مدیر سازمان در هر زمان که نیاز باشد خدمات انجام‌شده را بررسی کند. علاوه بر این مدیریت امور مربوط به خدمات پس از فروش با CRM به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

برای دریافت راهنمایی می‌توانید با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید. کارشناسان رکاما باتجربه‌ی پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM در انواع سازمان‌ها و فروشگاه‌ها شما را برای داشتن بهترین CRM و بهترین خدمات پس از فروش راهنمایی خواهند کرد. درصورتی‌که قصد دارید رضایت مشتریان خود را از طریق راه‌های دیگری نیز افزایش دهید، می‌توانید مقاله‌ی استراتژی وفادار سازی مشتریان را نیز مطالعه نمایید.

قبل از هر تصمیمی، چند دقیقه مشاوره بگیرید!

یک تصمیم هوشمندانه از همین‌جا شروع می‌شود؛ مشاوره رایگان در انتظار شماست.

فیلد های "*" اجباری هستند

مرحله 1 از 2 - اطلاعات اولیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
تماس با ما

رکاما مشتاق شنیدن صدای شماست

شماره تماس:

03134910

02191012435

ایمیل: info@rokama.ir

پیمایش به بالا