فروشگاهها سازمانهایی که قصد دارند برای افزایش رضایت مشتریان خود، خدمات پس از فروش ارائه نمایند باید از نرمافزاری مناسب کمک بگیرند. نرمافزاری که بتواند تمامی اطلاعات مربوط به خدمات پس از فروش را در خود ذخیره کند. و پیشنهاد می شود در قالب نرم افزار CRM باشد تا مزایای CRM را هم در خود داشته باشد.
همچنین این نرمافزار باید دارای قابلیت مدیریت ساده خدمات پس از فروش سازمان را داشته باشد. با نرمافزار CRM رکاما می توان بهراحتی تمامی امور مربوط به خدمات بعد از فروش را ساماندهی کرد. درواقع خدمات پس از فروش CRM تنها قسمتی از امکانات بهترین نرمافزار CRM ایران میباشد. علاوه بر این مورد، این نرم افزار تمامی قابلیتهای موردنیاز را در اختیار تیم پشتیبانی قرار می دهد.
در این مقاله قصد داریم در خصوص خدمات پس از فروش CRM و قابلیتهای کاربردی آن توضیحات لازم را ارائه دهیم. بدین منظور عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت:
- خدمات پس از فروش CRM چیست؟
- اهمیت خدمات پس از فروش با نرم افزار رکاما
- کاربرد های نرم افزار CRM رکاما برای خدمات پس از فروش
- ثبت اطلاعات کامل مشتریان
- ارتباط مشتریان با کارمندان پشتیبانی از طریق راه های مختلف
- ایجاد وظایف برای خدمات دهی
- سایر قابلیت های خدمات پس از فروش نرم افزار CRM رکاما
خدمات پس از فروش CRM چیست؟
در نرمافزار CRM رکاما قسمتی برای خدمات پس از فروش محصولات و یا خدمات اختصاص دادهشده است. با توجه به امکان تنظیم دسترسی و محدودسازی هر قسمت در نرمافزار رکاما میتوان بخش خدمات پس از فروش را تنها برای کارمندان مربوط به این بخش فعال کرد. کارمندان مربوطه تمامی امور مربوط به خدمات بعد از فروش را در این قسمت انجام خواهند داد. بنابراین برای بررسی عملکرد بخش خدمات پس از فروش سازمان، میتوان این قسمت را موردبررسی قرار داد. در این صورت بهآسانی میتوان به کیفیت و چگونگی عملکرد کارکنان بخش مربوطه پی برد.
در بخش خدمات پس از فروش CRM رکاما اطلاعات زیادی از مشتریان و نحوهی خدماتدهی ثبت میشود. بنابراین کارکنان سازمان می توانند برای خدماتدهی به مشتریان در کمترین زمان ممکن وظیفهی خود را به خوبی انجام خواهند داد. قابلیتهای کاربردی دیگری نیز در این بخش از نرمافزار CRM وجود دارد که در ادامه به شرح هریک از آنها خواهیم پرداخت.
اهمیت خدمات پس از فروش با نرم افزار رکاما
هر سازمانی با توجه به محصول و یا خدماتی که ارائه میکند، میتوان خدماتی را برای پس از فروش محصولات و یا خدمات در نظر بگیرد. بدین صورت مشتریان با تمایل بیشتری برای خرید محصولات و خدمات اقدام خواهند کرد. چرا که در بعضی مواقع افراد به خاطر ترسی که از مشکلات بعد از خرید مانند، ندانستن نحوهی استفاده و یا به وجود آمدن مشکل در محصول دارند از خرید منصرف میشوند. در این صورت اگر سازمان خدمات پس از فروش ارائه کند، مشتریان با اطمینان بیشتری برای خرید اقدام خواهند کرد.
اگر یک سازمان خدمات پس از فروش مناسبی ارائه نکند، مشتریان کمتری ریسک خرید محصول و یا خدمات را به جان میخرند. اما هرچقدر نوع خدمتدهی بهتر باشد، رضایت مشتریان افزایش مییابد. با افزایش رضایت مشتریان، تمایل سایر افراد برای خرید محصولات و خدمات نیز افزایش مییابد. پس نباید خدمات پس از فروش را نادیده گرفت. بلکه باید توجه و دقت کافی به امور مربوط به خدمات بعد از فروش انجام شود.
نرم افزار CRM رکاما نرمافزاری کاربردی برای تمامی امور مدیریتی میباشد. این نرمافزار، مدیریت بخش خدمات پس از فروش را نیز شامل میشود. بنابراین با خرید نرمافزار CRM رکاما میتوان کیفیت خدمات پس از فروش سازمان را افزایش داد. چراکه تمامی امور مربوط به خدماتدهی در آن ثبت میشود. بنابراین تمامی کارها قابلبررسی و پیگیری خواهند بود. این امر منجر به افزایش کیفیت کار کامندان این بخش و بازدهی بالاتر آن ها می گردد.
کاربرد های نرم افزار CRM رکاما برای خدمات پس از فروش
اکنونکه مفهوم و اهمیت خدمات پس از فروش بیان شد، به قابلیتهای CRM رکاما برای خدماتدهی میپردازیم. تمامی قابلیتهایی که بیان میشوند با استفاده از CRM رکاما و یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان قابلدستیابی خواهند بود. قابلیتهایی که همگی به بهبود و مدیریت هرچه بهتر خدمات بعد از فروش سازمان کمک میکند. این قابلیتها به شرح زیر میباشند:
۱ ) ثبت اطلاعات کامل مشتریان
یکی از قابلیتهای نرمافزار CRM ثبت کامل اطلاعات مشتریان در پرونده مخاطبین است. این اطلاعات کاربردهای زیادی در تمامی بخشهای سازمان دارد. در بخش خدمات پس از فروش اطلاعات مربوط به نوع محصول و یا خدمت خریداریشده بهکار گرفته میشود. همچنین اگر خدمات پس از فروش سازمان در محل زندگی و یا محل کار مشتری باید انجام شود، اطلاعات مربوط به آدرس مشتریان نیز مورداستفاده قرار میگیرد. اگر خدمات محصولات و یا خدمات خریداریشده دارای زمان مشخصی باشد، میتوان اعتبار خدمات بعد از فروش را بررسی کرد.
این قابلیت از نرمافزار CRM رکاما کاربردهای فراوان دیگری هم دارد. بهطور مثال میتوان عکس و یا فایل مربوط به خدماتدهی را در CRM ذخیره کرد. در این صورت هنگامیکه نیاز باشد با مراجعه به مخاطب بهراحتی میتوان به فایلها دسترسی پیدا کرد. همچنین فاکتورها و هزینههای پرداختی توسط مشتریان برای خدمات در نرمافزار CRM رکاما ثبت خواهد شد. هر سازمانی با توجه به نیازی که دارد میتوان اطلاعات مشتریان خود را در آن ثبت کند. بهطورکلی ثبت اطلاعات مشتریان کاربردهای زیادی دارد که برای اطلاع از یکی دیگر از کاربردهای آن میتوانید مقالهی مدیریت رفتار مشتری با CRM را مطالعه نمایید.
۲) ارتباط مشتریان با کارمندان پشتیبانی از طریق راه های مختلف
خدمات پس از فروش CRM امکان برقراری ارتباط مشتریان با کارمندان مربوطه را آسان کرده است. چراکه با داشتن CRM رکاما مشتریان میتوانند از طریق راههای مختلف با سازمان ارتباط برقرار کنند. راههایی مثل ارسال برقراری تماس تلفنی، ارسال ایمیل، پیامک، فکس و هر راه دیگری که به CRM متصل شود. بنابراین مشتریان با توجه به نیاز خود میتوانند یکی از این راهها را برای برقراری ارتباط با سازمان انتخاب کنند.
این قابلیت برای سازمانها و فروشگاههایی که برای محصولات مختلف خود راههای جداگانهای را در نظر گرفتهاند نیز کاربرد دارد. بهطور مثال سازمان میتواند تعیین کند که مشتریان هر محصول و یا هر خدماتی از چه طریقی میتوانند با بخش خدمات پس از فروش ارتباط برقرار کنند. در این رابطه میتوانید مقالهی بهبود پاسخگویی به مشتریان با نرم افزار CRM را مطالعه نمایید.
۳ ) ایجاد وظایف برای خدمات دهی
یکی دیگر از قابلیتهای خدمات پس از فروش CRM رکاما امکان ایجاد وظایف مربوط به هر مشتری میباشد. هر زمان که یک مشتری با سازمان تماس بگیرد، درخواست پشتیبانی او بهصورت یک تیکت و یک وظیفه ایجاد میشود. وظیفهی مربوطه برای کارمندی ایجاد میشود که مربوط به نیاز مشتری برای خدمات پس از فروش باشد.
چراکه در بسیاری از موارد خدمات پس از فروش از چند دقیقه تا چند ساعت و یا حتی چند روز به طول میانجامد. بنابراین لازم است تا یادآوری برای کارمند مربوطه انجام شود. این یادآوری با کمک CRM رکاما بهصورت خودکار انجام خواهد شد. برای کسب اطلاعات کامل در این خصوص میتوانید مقالهی نرم افزار مدیریت وظایف را مطالعه نمایید.
سایر قابلیت های خدمات پس از فروش نرم افزار CRM رکاما
نرمافزار CRM رکاما قابلیتهای مختلفی برای امر خدمات پس از فروش دارد. قابلیتهایی که علاوه بر بهبود کیفیت خدماتدهی به مشتریان، به کارمندان نیز کمک میکند تا وظیفهی خود را به شکل آسانتری انجام دهند. همچنین امور مربوط به خدماتدهی با نظم بیشتر و در مدتزمان کمتری رخ خواهد داد. این قابلیتها برای مدیران سازمان نیز کاربردی هستند. چراکه باعث میشود تا مدیر سازمان در هر زمان که نیاز باشد خدمات انجامشده را بررسی کند. علاوه بر این مدیریت امور مربوط به خدمات پس از فروش با CRM به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.
برای دریافت راهنمایی میتوانید با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید. کارشناسان رکاما باتجربهی پیادهسازی نرمافزار CRM در انواع سازمانها و فروشگاهها شما را برای داشتن بهترین CRM و بهترین خدمات پس از فروش راهنمایی خواهند کرد. درصورتیکه قصد دارید رضایت مشتریان خود را از طریق راههای دیگری نیز افزایش دهید، میتوانید مقالهی استراتژی وفادار سازی مشتریان را نیز مطالعه نمایید.
بدون نظر