CRM application in travel agencies نرم افزار CRM و مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام
CRM و مدیریت در آژانس های مسافرتی
۱۳۹۹-۰۹-۱۲
CRM for cleaning service companies نرم افزار سی آر ام خدماتی نظافتی و مدیریت ارتباط با مشتریان با نرم افزار CRM
نرم افزار CRM برای شرکت های خدماتی نظافتی
۱۳۹۹-۰۹-۱۲

کاربرد نرم افزار CRM در صنعت بیمه

CRM application in insurance company نرم افزار CRM و مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام صنعت بیمه

CRM application in insurance company . نرم افزار CRM در صنعت بیمه . کاربرد های سی آر ام در شرکت های بیمه. اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه. ثبت اطلاعات مشتریان شرکت بیمه با CRM .

صنعت بیمه در سال های گذشته تنها به چند شرکت محدود می شد. اما امروزه با گسترش صنعت بیمه شرکت های جدیدی به این صنعت اضافه شده است. بنابراین برای رقابت در صنعت بیمه برای مدیریت ارتباط با مشتری باید از ابزار رقابتی و جذب مشتری استفاده کرد. یکی از ابزار های کاربردی برای رقابت در بازار امروزه نرم افزار CRM برای بیمه می باشد. این نرم افزار با کاربرد های فراوانی که دارد مدیران این صنعت را در جهت بهبود شرکت خود و جذب مشتری بیشتر یاری می کند. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم درمورد کاربرد CRM در صنعت بیمه توضیحات لازم را ارائه دهیم. عناوین مورد بررسی در این خصوص به شرح زیر می باشد.

کاربرد CRM در صنعت بیمه
نرم افزار CRM در صنعت بیمه. اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه. ثبت اطلاعات مشتریان شرکت بیمه با CRM. کاربرد های سی آر ام در شرکت های بیمه.

اهمیت نرم افزار CRM در صنعت بیمه

صنعت بیمه به دلیل داشتن مشتریان زیاد و مختلفی نیازمند مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. چرا که اگر مدیریت ارتباط با مشتریان به درستی صورت نگیرد نمی توان به امور مشتریان در زمان مناسب رسیدگی کرد. به همین جهت ممکن است که نارضایتی مشتریان ایجاد شود. بنابراین یکی از دلایل اهمیت CRM در شرکت های بیمه جلب رضایت مشتریان به کمک CRM می باشد. CRM با جمع آوری اطلاعات مشتریان بیمه کاربرد های مختلفی برای مدیران صنعت بیمه دارد. ارتباط سریع، مدیریت ارتباط، مدیریت کارمندان، تجزیه و تحلیل داده های آماری، نظارت بر بازاریابی صنعت بیمه و … از جمله کاربرد های CRM در صنعت بیمه می باشد.

مزایا و کاربرد های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به طور کلی بیان شد. در ادامه قصد داریم به شرح هزیک از کاربرد های CRM در صنعت بیمه بپردازیم.

جمع آوری اطلاعات تماس مشتریان صنعت بیمه به کمک CRM

نرم افزار CRM این امکان را دارد که بتواند اطلاعات کامل مشتریان بیمه را در خود ذخیره نماید. اطلاعاتی از جمله اطلاعات تماس، اطلاعات هویتی، آدرس، نوع مشتری از لحاظ حقیق و حقوقی، سن و … . این اطلاعات از زمان اولین تماس مشتری با شرکت بیمه ذخیره می شوند. در ابتدا شماره تماسی که مشتری با آن تماس گرفته نمایان می شود که می توان در کمترین زمان ممکن آن را ذخیره کرد. سپس با صحبت های بیشتر مشتریان با کارمندان بیمه اطلاعات بیشتری را می توان از مشتریان دریافت نمود.

جمع آوری اطلاعات مشتریان بیمه کاربرد های متفاوتی دارد. یکی از مهم ترین کاربرد ها دسترسی سریع به اطلاعات تماس مشتریان است که شرکت بیمه در هر زمان بخواهد با مشتری تماس برقرار کند تنها با چند کلیک ساده می تواند این کار را انجام دهد. و یا برای ارسال مقاله های مربوط به صنعت بیمه می تواند از ایمیل مشتریان که در سی آر ام ثبت شده است استفاده نماید. همچنین می توان بیمه نامه های مشتریان را به آدرسی که در CRM ثبت شده است ارسال کرد. و بسیاری از امور دیگر که می توان با کمک اطلاعات تماس ثبت شده از مشتریان در CRM انجام داد.

ثبت اطلاعات بیمه ی مشتریان در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

در صنعت بیمه، بیمه نامه های مختلفی صادر می شود. بیمه هایی مثل بیمه ی آتش سوزی، حوادث، بیمه بدنه ماشین، بیمه عمر و … . که هرکدام دارای مزیتی خاص و کاربردی متفاوت دارد. مشتری های صنعت بیمه نیز می توانند به انتخاب خود یک یا چند نوع بیمه را برای خود دریافت نمایند. بنابراین ثبت اطلاعات بیمه و نوع بیمه ی مشتریان یکی از اصلی ترین اطلاعات صنعت بیمه می باشد. بنابراین یکی دیگراطلاعات مشتریان که در CRM می توان ثبت کرد اطلاعات مربوط به نوع بیمه ی مشتریان است.

مزایای ثبت اطلاعات نوع بیمه مشتریان در CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و یا همان سی آر ام با ثبت نوع بیمه نامه های مشتریان ، کارمندان بیمه را در کمترین زمان ممکن از اطلاعات بیمه ی مشتری آگاه می سازد. بنابراین در زمان تماس مشتریان با شرکت بیمه در زمان کوتاهی می توان پاسخگوی مشتری بود. و این امر رضایت مشتریان بیمه را افزایش می دهد. مدیران صنعت بیمه با این اقدام خود رقابتی چشمگیر را می توانند در شرکت خود رقم بزنند. چرا که با وجود گسترش شرکت های بیمه جذب رضایت مشتری از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

یکی دیگر از مزایای ثبت اطلاعات نوع بیمه ی مشتریان ، بررسی و تجزیه و تحلیل میزان فروش هر نوع بیمه می باشد. بنابراین نرم افزار CRM به بهبود ارائه ی بیمه نامه های شرکت نیز کمک می کند. یعنی علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتری می توان بر میزان فروش بیمه نامه نیز مدیریت کرد.

پیدا کردن مشتری بازار بیمه با CRM
کاربرد های سی آر ام در شرکت های بیمه . اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه. ثبت اطلاعات مشتریان شرکت بیمه با CRM
مدیریت کارمندان بیمه به کمک نرم افزار CRM

از دیگر کاربرد های نرم افزار سی آر ام در صنعت بیمه می توان به مدیریت کارمندان بیمه اشاره کرد. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و یا همان CRM پلتفرم های گزارش کارمندان بیمه را نیز در خود تعبیه کرده است. بنابراین کارمندان صنعت بیمه اقدامات خود را در CRM به طور کامل شرح می دهند. همچنین اموری که باید انجام دهند را می توانند در نرم افزار CRM ثبت نمایند تا در زمان مناسب به آن ها یادآوری شود.

با ثبت گزارش اتفاقاتی که کارمندان با آن در ارتباط بودند می توان بر رفتار کارمندان نیز نظارت داشت. بنابراین مدیران صنعت بیمه می توانند با تحلیل و بررسی شرح گزارش ها بر عملکرد کارمندان خود نیز نظارت کافی و لازم را داشته باشند. با مشاهده ی عملکرد کارمندان می توان به عملکرد هر کارمند پی برد. سپس مدیران صنعت بیمه می توانند با در نظر گرفتن تشویق برای کارمنان فعال و جریمه کردن کارمندانی که وظیفه ی خود را به درستی انجام نداده اند، عملکرد کارمندان را به بالاترین حد بهینه ی خود برسانند. و همه ی این اتفاقات تنها به کمک CRM قابل انجام می باشد. برای تکمیل این مقاله می توانید مقاله ی نرم افزار صنعت بیمه را نیز مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

همچنین مطالعه کنید: نرم افزار CRM برای شرکت های خدماتی نظافتی

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزش ها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...