رضایتمندی مشتریان همواره یکی از عوامل مؤثر در بالا بردن ارزش و سود شرکتها بوده است. بنابراین مدیران سازمانها به دنبال راههایی برای افزایش رضایتمندی مشتریهای خود بودهاند. بهخصوص در چندین سال اخیر که رقابت بین سازمانها و شرکتها رنگ دیگری به خود گرفته است. رنگ استفاده از تکنولوژی برای بقا و ماندگاری در بازار. نرمافزار CRM یکی از ابزارهای کاربردی میباشد که به کمک آن میتوان به افزایش رضایتمندی مشتریان دست پیدا کرد. اگر تاکنون با این نرم افزار منحصربه فرد و قابلیت های پیشرفته آن آشنا نشده اید CRM چیست؟ را مطالعه نمایید.
در این مقاله قصد داریم عناوین زیر را در خصوص اهمیت نرمافزار CRM برای بالا بردن رضایتمندی مشتریها بررسی کنیم.
- اهمیت رضایتمندی مشتریان برای سازمان
- کاربرد نرم افزار CRM در کاهش ریزش مشتری ها
- سرعت عمل در انجام خدمات با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- رفع نقاط ضعف سازمان با CRM
- انجام صحیح وظیفه های مرتبط با امور مشتریان
- رابطه ی بین انگیزه ی کارمندان و رضایتمندی مشتریان
اهمیت رضایتمندی مشتریان برای سازمان
کاهش ریزش مشتری ها با CRM
در هر دورهای از تاریخ حفظ مشتریان قدیمی از جذب مشتری جدید از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. چراکه هزینهی تبلیغات برای جذب مشتری جدید بین ۶ تا ۸ برابر هزینهی فروش مجدد به مشتریان قدیمی بوده است. بنابراین سازمانها با فروش محصولات خود به مشتریان قدیمی در هزینههای خود صرفهجویی میکنند. نرمافزار CRM با امکاناتی که دارد باعث افزایش رضایتمندی مشتریان میشود.
افزایش رضایتمندی مشتریها نیز باعث کاهش ریزش مشتریها میشود. با کاهش ریزش مشتریها، فروش مجدد به مشتریان نیز افزایش مییابد. اما رضایتمندی مشتریها به کمک CRM رکاما به دلایل مختلفی صورت میگیرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
سرعت عمل در انجام خدمات با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
نرمافزار CRM رکاما تمامی امور سازمان را سرعت میبخشد. بخشی از امور که مربوط به خدمتدهی به مشتریان است نیز سرعت آن افزایش مییابد. بنابراین مشتریان در مدتزمان کمتری خدمات موردنیاز خود را دریافت خواهند کرد. مشتریان هنگامیکه با سازمان تماس میگیرند، تمامی اطلاعات آنها بهراحتی قابلمشاهده است. بنابراین کارمندان سازمان در هنگام پاسخگویی میتوانند سوابق و اطلاعات کامل مشتری را در کمترین زمان رصد کنند. در این صورت کیفیت و سرعت پاسخگویی به مشتری افزایش مییابد. حتی مشتریان برای پرسیدن یک سؤال ساده زمان کمی را به کمک نرمافزار CRM صرف خواهند کرد. در این صورت رضایتمندی مشتریان افزایش مییابد.
در خصوص خدمات پشتیبانی و پس از فروش نیز نرمافزار CRM رکاما امکانات جامع و کاملی را مهیا کرده است. بنابراین کارمندان سازمان هنگامیکه بخواهند به یک مشتری خدمات پس از فروش ارائه کنند، میتوانند از نرمافزار سی آر ام کمک بگیرند. بنابراین مشتریان در دریافت خدمات پس از فروش نیز زمان کمتری را صرف خواهند کرد. بدینصورت سرعت عمل در انجام خدمات با نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری افزایش میباید. نتیجهی این اتفاق افزایش رضایتمندی مشتری میباشد.
رفع نقاط ضعف سازمان با CRM
مشتریان پس از خرید محصولات ممکن است نظرات مثبت و یا منفی خود را به شرکت اطلاع دهند. همچنین میتوان برای کارمندان در نرمافزار CRM رکاما وظیفهای تعیین کرد تا از رضایت مشتریان مطلع شوند. بدینصورت میتوان از نظرات مشتریان آگاه شد. اگر مشتریان از مسئلهای ناراحت باشند میتوان بدین شکل در جهت رفع آن مشکل تلاش کرد. جلب رضایتمندی مشتریان در این امر از اهمیت زیادی در سازمانها برخوردار است. چراکه اگر یک مشتری از سازمان ناراضی باشد، حداقل ۳ نفر را از این اتفاق مطلع میکند. بدینصورت اثرات مخربی برای سازمان به وجود میآید.
از دیگر راههای دریافت نظرات مشتریان برای رفع نقاط ضعف سازمان، ایجاد نظرسنجیها میباشد. ایجاد فرمهای نظرسنجی در خصوص زمینههای مختلفی قابل انجام است. سپس با جمعآوری نظرات مشتریان در نرمافزار CRM میتوان آمار دریافتی را تحلیل کرد. بدینصورت میتوان در جهت بهبود سازمان تلاش کرد. با این اقدام به کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری میتوان رضایتمندی مشتریان را افزایش داد.
انجام صحیح وظیفه های مرتبط با امور مشتریان
در نرمافزار CRM میتوان برای هر کارمندی وظیفه را ایجاد کرد. سپس وظیفهی ایجادشده در روز و ساعت مشخص به کارمند یادآور میشود. همچنین میتوان وظایفی را بهصورت خودکار برای کارمندان تنظیم نمود. برای نمونه اگر یک مشتری عدد ۱ را ارسال کند، یک وظیفه برای کارمند مربوط به بخش پشتیبانی ایجاد میشود. بنابراین تمامی وظایف کارمندان در ساعات مقرر و به بهترین شکل انجام میشود.
انجام صحیح وظایف کارمندان با کمک CRM رضایتمندی مشتریان را افزایش میدهد. مزیت دیگر نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری انتقال وظایف بین کارمندان است. بهطوریکه اگر بنا بر دلایلی یک کارمند نتواند در سازمان حضور پیدا کند، میتواند وظایف خود را به کارمند و یا کارمندان دیگری انتقال دهد.
بدینصورت وظایفی که باید در قبال مشتری انجام شود در زمان مقرر بهدرستی انجام میشود. و این عامل دیگری برای افزایش رضایتمندی مشتریان است که به کمک نرمافزار CRM اتفاق میافتد.همچنین مطالعه مقاله اتوماسیون وظایف چیست؟ به شما پیشنهاد می شود.
بالا رفتن انگیزه ی کارمندان سازمان با CRM
رابطه ی بین انگیزه ی کارمندان و رضایتمندی مشتریان
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر