مدیریت صحیح بازار با نرم افزار CRM
مدیریت بازار با نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۱۱-۱۴
بهبود پاسخگویی به مشتریان با نرم افزار CRM
بهبود پاسخگویی به مشتریان با نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۱۱-۱۴

مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری و نمونه های موفق CRM

مثال از مدیریت ارتباط با مشتری

مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. نرم افزار CRM چیست؟ نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان. بهترین نرم افزار CRM. سی آر ام رایگان. نرم افزار رکاما

شاید برای شماهم سوال پیش آمده باشد که نمونه های موفق از CRM که تاثیر چشم گیری داشته باشد، در چه شرکت هایی پیاده سازی شده است. مدیریت ارتباط با مشتری یکی از امور مهمی می باشد که در هر سازمانی باید به درستی انجام شود. البته انواع مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که می توان هریک را در هر سازمان متناسب با نیازی که دارد، پیاده سازی کرد. اگر مدیریت ارتباط با مشتری به درستی اجرا شود، همواره بر تعداد مشتریان سازمان افزوده می شود. همچنین مشتریان قدیمی تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. بنابراین برای پیاده سازی انواع مدیریت ارتباط با مشتری بهتر است از ابزار های مدیریتی استفاده کرد.

یکی از بهترین نرم افزار های مدیریتی، نرم افزار CRM می باشد. این نرم افزار تمام قابلیت های مورد نیازی که برای مدیریت ارتباط با مشتری مورد نیاز است را دارا می باشد. به همین علت نمونه های موفق زیادی را می توان از CRM مثال زد. نرم افزار CRM رکاما جامع ترین نرم افزار موجود می باشد که با دریافت آن دیگر به هیچ یک از نرم افزار های مدیریتی نیاز نمی باشد. اما در این مقاله قصد داریم مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری و نمونه های موفق را بیان کنیم.

برای درک بهتر از مدیریت ارتباط با مشتری و مثال های آن و همچنین نمونه های موفق از CRM، عناوین زیر مورد بررسی قرار می گیرند.

نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان
مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان. نمونه های موفق از CRM. انواع مدل های مدیریت ارتباط با مشتریان.

مفهوم کلی مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

در ابتدا لازم است تا با مفهوم کلی مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شد. مدیریت ارتباط با مشتری به تمامی مراحلی گفته می شود که از طریق آن ها بتوان ارتباط هایی که با مشتری ایجاد می شود را مدیریت کرد. مدیریت ارتباط با مشتری شامل تمامی اموری می شود که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی رفتارهای مشتریان تاثیر دارد. بنابراین باید تمامی این امور به درستی مدیریت شوند تا مشتریان همان طوری که سازمان انتظار دارد، رفتار کنند. رفتار مشتریان می تواند شامل مراحلی مثل آشنایی با محصولات و خدمات، دریافت اطلاعات، خرید محصول و دریافت پشتیبانی باشد.

اگر مدیریت ارتباط با مشتری به شکل صحص صورت بگیرد، سایر امور مدیریتی دیگر نیز مثل مدیریت رفتار مشتریان به راحتی قابل انجام می باشد. امور مدیریتی دیگری نیز وابسته به مدیریت ارتباط با مشتری هستند که در این مقاله آن ها را به عنوان مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری بیان خواهیم کرد. بنابراین با مطالعه ی کامل این مقاله می تواند از چندین مثال در خصوص انواع مدیریت ارتباط با مشتریان آگاه شد. همچنین در صورت نیاز برای آگاهی از مفهوم CRM می توانید مقاله ی CRM مخفف چیست را مطالعه نمایید.

۵ مثال از مدیریت ارتباط با مشتری و نمونه های موفق از CRM

مثال های زیادی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتریان می توان بیان کرد. اما قصد داریم در ادامه مهم ترین مثال هایی که می توان با نرم افزار CRM رکاما برای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کرد را بیان خواهیم کرد. این مثال ها از انواع مدیریت ارتباط با مشتری کمک زیادی برای افزایش رضایت مشتریان می کند و در نتیجه میزان فروش محصولات و یا خدمات سازمان نیز افزایش می یابد. برای دریافت مشاوره ی رایگان نیز می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. همچنین می توانید برای مشاهده ی قیمت های CRM به صفحه خرید CRM مراجعه نمایید.

۱) مدیریت ارتباط های برقرار شده با مشتری به کمک CRM رکاما

اولین و مهم ترین مثال از مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت ارتباط هایی است که با مشتریان صورت گرفته. برای این کار می توان به سوابق تماس مشتریان مراجعه کرد. چرا که تمامی سوابق تماس مشتریان در نرم افزار CRM (سی آر ام) رکاما ثبت می شوند. اطلاعات تماس مشتریان شامل:

  • روز تماس
  • ساعت دقیق
  • موضوع تماس
  • شماره ی تماس گرفته شده در صورتی که مشتری چند شماره داشته باشد
  • شماره ای که مشتری با آن تماس گرفته در صورتی که سازمان چند شماره داشته باشد
  • فرد پاسخ دهنده
  • خروجی و یا ورودی بودن تماس
  • خلاصه ی تماس

یکی دیگر از مواردی که برای بررسی تماس برقرار شده می توان به آن مراجعه کرد، صدای ضبط شده ی تماس می باشد. چرا که نرم افزار CRM رکاما قابلیت ضبط مکالمه را نیز دارد. بنابراین تمامی مکالمات ضبط شده در CRM (سی آر ام) ذخیره شده و در هر زمان که نیاز باشد می توان برای مدیریت ارتباط با مشتری به آن ها مراجعه کرد. با بررسی تمامی اطلاعات ثبت شده از تماس های برقرار شده با مشتریان می توان به بهترین شکل ممکن ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد.

بررسی سایر راه های ارتباطی

با استفاده از نرم افزار CRM رکاما می توان از طریق سایر راه های دیگر با مشتریان ارتباط برقرار کرد. ارسال و دریافت پیام از طریق:

  • پیامک
  • ایمیل
  • فکس
  • شبکه های اجتماعی

در نرم افزار سی آر ام رکاما امکان پذیر می باشد. این روش ها مثال های دیگری از مدیریت ارتباط با مشتریان هستند که با بررسی آن ها می توان به صورت موثر ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد. در این روش های برقراری ارتباط نیز، تمامی اطلاعات و جزئیات در CRM (سی آر ام) ثبت می شوند. همچنین اگر از طریق روش های گفته شده فایل هایی مثل: عکس، پی دی اف، اسناد و … فرستاده شود، در نرم افزار CRM رکاما قابل ثبت و مشاهده می باشند.

مطالعه ی مقاله ی کاربرد های نرم افزار CRM برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع توصیه می شود.

مثال از نرم افزار CRM
مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. نمونه های موفق از CRM. انواع سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری. نرم افزار رکاما. نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان.

۲) خدمات پس از فروش و پشتیبانی

یکی دیگر از مثال های مدیریت ارتباط با مشتری که در روابط بین سازمان و مشتریان موثر است، امور خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان می باشد. با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رکاما نیز می توان خدمات پشتیبانی مشتریان را مدیریت کرده و در هر زمان که نیاز باشد می توان آن ها را بررسی کرد. در این صورت ایرادات سازمان در این خصوص نمایان می شود و می توان در جهت رفع آن ها تلاش کرد. با رفع این نواقص می توان یه یکی از نمونه های موفق CRM اضافه کرد.

داشتن یک تیم پشتیبانی قوی باعث می شود تا وفاداری مشتریان افزایش یابد. اما برای آنکه بتوان یک تیم قوی تشکیل داد باید بتوان بخش پشتیبانی را به صورت اصولی مدیریت کرد. اگر برای این کار از نرم افزار های CRM استفاده شود، یک تیم پشتیبانی بی نقص ایجاد می شود. چرا که با نرم افزار CRM رکاما می توان به نقاط قوت و ضعف پی برد و در جهت رفع و بهبود آن ها تلاش کرد.

۳) ثبت اطلاعات محصولات فروخته شده

مثالی دیگر از مدیریت ارتباط با مشتری در خصوص ثبت اطلاعات محصولات فروخته شده می باشد. در نرم افزار CRM رکاما قابلیت ثبت انواع محصولات و یا خدمات وجود دارد. همچنین امکان اتصال این نرم افزار به سایت های فروشگاهی امکان پذیر می باشد. بنابراین در هر زمانی که مشتری سفارش ثبت کند، اطلاعات محصولات خریداری شده ی او در CRM (سی آر ام) به صورت خودکار ثبت می شود.

اطلاعات ثبت شده از محصولات فروخته شده کمک زیادی در خصوص خدمات پشتیبانی می کند. چرا که مشتری هنگامی که با سازمان برای دریافت خدمات پس از فروش تماس می گیرد، در کمترین زمان ممکن می توان به اطلاعات محصول و یا خدمات او دست پیدا کرد. در نتیجه زمان خدمت رسانی به مشتریان نیز کاهش می یابد که این اتفاق باعث افزایش رضایت مشتریان و کارمندان بخش پشتیبانی می شود.

۴) مدیریت بازاریابی و بازاریابان

فرآیند های بازاریابی مستقیما مشتریان رابطه دارد. بنابراین یکی دیگر از مثال های مهم در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت فرآِند های بازاریابی می باشد. نرم افزار CRM (سی آر ام) تمامی قابلیت هایی که برای انجام فرآیند های بازاریابی مورد نیاز است را دارا می باشد. بنابراین تمامی جزئیات و اطلاعات هر مرحله از بازاریابی در CRM ثبت می شود. این کار کمک زیادی به بالا بردن اثر بخشی فرآیند بازاریابی می کند. در نتیجه مشتریان بیشتری از سازمان خریداری می کنند که بدین گونه با اجرای CRM به یک موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

در هر زمان که نیاز باشد می توان به اطلاعات فرآیند های بازاریابی دست پیدا کرد. بنابراین در صورتی که یک بازاریاب تنها موظف به انجام بخشی از فرآیند های بازاریابی باشد، تمامی جزئیات مربوط به وظایفی که انجام داده است ثبت می شود. در این صورت کارمندان دیگر برای ادامه ی انجام بازاریابی مشکلی نخواهند داشت و آن ها نیز وظایف خود را به درستی انجام خواهند داد. در نتیجه میزان فروش محصولات و خدمات افزایش پیدا می کند. مطالعه ی مقاله ی سامانه CRM نیز توصیه می شود.

مدیریت کارمندان با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان. مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. مثال از CRM.
۵) مدیریت کارمندان

اگر در یک سازمان کارمندان وظایف خود را به درستی انجام دهند، ارتباط با مشتریان نیز به بهترین شکل انجام خواهد شد. چرا که با مدیریت بر رفتار کارمندان، هیچ کارمندی در وظیفه ی خود کوتاهی نمی کند. بنابراین تمامی مسئولیت هایی که باید در قبال مشتری انجام شود، به طور کامل انجام می شوند. مخصوصا کارمندانی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند. بنابراین مدیریت کارمندان یکی دیگر از مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که باید به آن توجه کرد.

تمامی رفتار ها و وظایفی که کارمندان در سازمان انجام می دهند، در نرم افزار CRM رکاما ثبت می شوند. همچنین کارمندان گزارش های خود را می توانند در این نرم افزار به ثبت برسانند. علاوه بر این ایجاد وظایف یکی دیگر از قابلیت های مهم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که به کمک آن می توان وظایف مشخصی را برای هرکارمند ایجاد کرد. سپس با بررسی آن ها می توان ارتباط با مشتریان را با اثر بخشی بیشتری انجام داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی نرم افزار مدیریت وظایف را مطالعه نمایید.

نمونه های موفق از CRM و کاربرد آن

مثال ها و نمونه های موفق زیادی از CRM می توان بیان کرد که با کمک این نرم افزار توانسته اند بسیاری از امور سازمان خود را مدیریت کنند و آن ها را منسجم کنند. از نمونه های موفق اجرای CRM در خرده فروشی های بزرگ مثل شرکت تسکو (TESCO) گرفته تا شرکت های دیجیتال مثل اپل (APPLE) و حتی تاکسی های اینترنتی مثل اوبر (Uber) که همگی با استفاده از CRM توانسته اند سازمان خود را مدیریت کنند و به رقابت با سایر رقبای خود بپردازند. چرا که با کمک CRM ها می توان گزارشات موثر و مفیدی را مشاهده کرد و بر اساس آن ها تصمیمات مهمی را اخذ نمود.

از دیگر نمونه های موفق CRM که شامل انواع سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری می باشند، در شرکت های بزرگ می توان به بریتیش ایرویز (BRITISH AIRWAYS)، نوکیا (NOKIA)، رستورانهای زنجیره ای مک دونالد (MCDONALD)، کوکاکولا، یونی لور (UNILEVER)، زارا (ZARA)، بی ام و (BMW) و آمازون (AMAZON) اشاره کرد. این ها همگی نمونه های موفق CRM در شرکت هایی می باشند که اکثریت مردم آن ها را می شناسند. در ایران نیز نمونه های موفق فراوانی وجود دارد که با استفاده از CRM رکاما توانسته اند به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کنند.

در صورت نیاز برای مشاوره جهت بهره مندی از CRM رکاما و تبدیل شدن به یکی دیگر از شرکت های نمونه ی موفق، با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...