مدیریت صحیح بازار با نرم افزار CRM
مدیریت بازار با نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۱۱-۱۴
تکنیک های جذب مشتری با CRM
تکنیک های جذب مشتری با CRM
۱۳۹۹-۱۱-۱۴

مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری

مثال از مدیریت ارتباط با مشتری

مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. نرم افزار CRM چیست؟ نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان. بهترین نرم افزار CRM. سی آر ام رایگان. نرم افزار رکاما

مدیریت ارتباط با مشتری یکی از امور مهمی می باشد که در هر سازمانی باید به درستی انجام شود. اگر مدیریت ارتباط با مشتری به طور کامل انجام شود، همواره بر تعداد مشتریان سازمان افزوده می شود. همچنین مشتریان قدیمی تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. بنابراین برای مدیریت ارتباط با مشتری بهتر است از ابزار های مدیریتی استفاده کرد. یکی از بهترین نرم افزار های مدیریتی، نرم افزار CRM ( سی آر ام ) می باشد. این نرم افزار تمام قابلیت های مورد نیازی که برای مدیریت ارتباط با مشتری مورد نیاز است را دارا می باشد. نرم افزار CRM رکاما جامع ترین نرم افزار موجود می باشد که با دریافت آن دیگر به هیچ یک از نرم افزار های مدیریتی نیاز نمی باشد. اما در این مقاله قصد داریم مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری را بیان کنیم.

برای درک بهتر از مدیریت ارتباط با مشتری و مثال های آن، عناوین زیر مورد بررسی قرار می گیرند.

نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان
مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. CRM رایگان. نرم افزار CRM چیست؟ بهترین نرم افزار CRM. سی آر ام رایگان. نرم افزار رکاما. نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان.

مفهوم کلی مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

در ابتدا لازم است تا با مفهوم کلی مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شد. مدیریت ارتباط با مشتری به تمامی مراحلی گفته می شود که از طریق آن ها بتوان ارتباط هایی که با مشتری ایجاد می شود را مدیریت کرد. مدیریت ارتباط با مشتری شامل تمامی اموری می شود که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی رفتارهای مشتریان تاثیر دارد. بنابراین باید تمامی این امور به درستی مدیریت شوند تا مشتریان همان طوری که سازمان انتظار دارد، رفتار کنند. رفتار مشتریان می تواند شامل مراحلی مثل آشنایی با محصولات و خدمات، دریافت اطلاعات، خرید محصول و دریافت پشتیبانی باشد.

اگر مدیریت ارتباط با مشتری به شکل صحص صورت بگیرد، سایر امور مدیریتی دیگر نیز مثل مدیریت رفتار مشتریان به راحتی قابل انجام می باشد. امور مدیریتی دیگری نیز وابسته به مدیریت ارتباط با مشتری هستند که در این مقاله آن ها را به عنوان مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری بیان خواهیم کرد. بنابراین با مطالعه ی کامل این مقاله می تواند از چندین مثال در خصوص مدیریت ارتباط با مشتریان آگاه شد.

۵ مثال از مدیریت ارتباط با مشتری

مثال های زیادی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتریان می توان بیان کرد. اما قصد داریم در ادامه مهم ترین مثال هایی که می توان با نرم افزار CRM ( سی آر ام ) رکاما برای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کرد را بیان خواهیم کرد. این مثال ها کمک زیادی برای افزایش رضایت مشتریان می کندو در نتیجه میزان فروش محصولات و یا خدمات سازمان نیز افزایش می یابد. برای دریافت مشاوره ی رایگان نیز می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدیریت رفتار مشتریان با نرم افزار CRM رکاما کلیک کنید.

۱ ) مدیریت ارتباط های برقرار شده با مشتری به کمک CRM رکاما

اولین و مهم ترین مثال از مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت ارتباط هایی است که با مشتریان صورت گرفته. برای این کار می توان به سوابق تماس مشتریان مراجعه کرد. چرا که تمامی سوابق تماس مشتریان در نرم افزار CRM ( سی آر ام ) رکاما ثبت می شوند. اطلاعات تماس مشتریان شامل:

  • روز تماس
  • ساعت دقیق
  • موضوع تماس
  • شماره ی تماس گرفته شده در صورتی که مشتری چند شماره داشته باشد
  • شماره ای که مشتری با آن تماس گرفته در صورتی که سازمان چند شماره داشته باشد
  • فرد پاسخ دهنده
  • خروجی و یا ورودی بودن تماس
  • خلاصه ی تماس

یکی دیگر از مواردی که برای بررسی تماس برقرار شده می توان به آن مراجعه کرد، صدای ضبط شده ی تماس می باشد. چرا که نرم افزار CRM رکاما قابلیت ضبط مکالمه را نیز دارد. بنابراین تمامی مکالمات ضبط شده در CRM ( سی آر ام ) ذخیره شده و در هر زمان که نیاز باشد می توان برای مدیریت ارتباط با مشتری به آن ها مراجعه کرد. با بررسی تمامی اطلاعات ثبت شده از تماس های برقرار شده با مشتریان می توان به بهترین شکل ممکن ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد.

بررسی سایر راه های ارتباطی

با استفاده از نرم افزار CRM رکاما می توان از طریق سایر راه های دیگر با مشتریان ارتباط برقرار کرد. ارسال و دریافت پیام از طریق:

  • پیامک
  • ایمیل
  • فکس
  • شبکه های اجتماعی

در نرم افزار سی آر ام رکاما امکان پذیر می باشد. این روش ها مثال های دیگری از مدیریت ارتباط با مشتریان هستند که با بررسی آن ها می توان به صورت موثر ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد. در این روش های برقراری ارتباط نیز، تمامی اطلاعات و جزئیات در CRM ( سی آر ام ) ثبت می شوند. همچنین اگر از طریق روش های گفته شده فایل هایی مثل: عکس، پی دی اف، اسناد و … فرستاده شود، در نرم افزار CRM رکاما قابل ثبت و مشاهده می باشند.

مطالعه ی مقاله ی کاربرد های نرم افزار CRM برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع توصیه می شود.

مثال از نرم افزار CRM
مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. CRM رایگان. نرم افزار رکاما. نرم افزار CRM چیست؟ بهترین نرم افزار CRM. سی آر ام رایگان. نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان.

۲ ) خدمات پس از فروش و پشتیبانی

یکی دیگر از مثال های مدیریت ارتباط با مشتری که در روابط بین سازمان و مشتریان موثر است، امور خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان می باشد. با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رکاما نیز می توان خدمات پشتیبانی مشتریان را مدیریت کرده و در هر زمان که نیاز باشد می توان آن ها را بررسی کرد. در این صورت ایرادات سازمان در این خصوص نمایان می شود و می توان در جهت رفع آن ها تلاش کرد.

داشتن یک تیم پشتیبانی قوی باعث می شود تا وفاداری مشتریان افزایش یابد. اما برای آنکه بتوان یک تیم قوی تشکیل داد باید بتوان بخش پشتیبانی را به صورت اصولی مدیریت کرد. اگر برای این کار از نرم افزار های CRM ( سی آر ام ) استفاده شود، یک تیم پشتیبانی بی نقص ایجاد می شود. چرا که با نرم افزار CRM رکاما می توان به نقاط قوت و ضعف پی برد و در جهت رفع و بهبود آن ها تلاش کرد. جهت آگاهی از شرح کامل این موضوع به مقاله ی نرم افزار خدمات پس از فروش مراجعه نمایید.

۳ ) ثبت اطلاعات محصولات فروخته شده

مثالی دیگر از مدیریت ارتباط با مشتری در خصوص ثبت اطلاعات محصولات فروخته شده می باشد. در نرم افزار CRM رکاما قابلیت ثبت انواع محصولات و یا خدمات وجود دارد. همچنین امکان اتصال این نرم افزار به سایت های فروشگاهی امکان پذیر می باشد. بنابراین در هر زمانی که مشتری سفارش ثبت کند، اطلاعات محصولات خریداری شده ی او در CRM ( سی آر ام ) به صورت خودکار ثبت می شود.

اطلاعات ثبت شده از محصولات فروخته شده کمک زیادی در خصوص خدمات پشتیبانی می کند. چرا که مشتری هنگامی که با سازمان برای دریافت خدمات پس از فروش تماس می گیرد، در کمترین زمان ممکن می توان به اطلاعات محصول و یا خدمات او دست پیدا کرد. در نتیجه زمان خدمت رسانی به مشتریان نیز کاهش می یابد که این اتفاق باعث افزایش رضایت مشتریان و کارمندان بخش پشتیبانی می شود.

۴ ) مدیریت بازاریابی و بازاریابان

فرآیند های بازاریابی مستقیما مشتریان رابطه دارد. بنابراین یکی دیگر از مثال های مهم در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت فرآِند های بازاریابی می باشد. نرم افزار CRM ( سی آر ام ) تمامی قابلیت هایی که برای انجام فرآیند های بازاریابی مورد نیاز است را دارا می باشد. بنابراین تمامی جزئیات و اطلاعات هر مرحله از بازاریابی در CRM ( سی آر ام ) ثبت می شود. این کار کمک زیادی به بالا بردن اثر بخشی فرآیند بازاریابی می کند. در نتیجه مشتریان بیشتری از سازمان خریداری می کنند.

در هر زمان که نیاز باشد می توان به اطلاعات فرآیند های بازاریابی دست پیدا کرد. بنابراین در صورتی که یک بازاریاب تنها موظف به انجام بخشی از فرآیند های بازاریابی باشد، تمامی جزئیات مربوط به وظایفی که انجام داده است ثبت می شود. در این صورت کارمندان دیگر برای ادامه ی انجام بازاریابی مشکلی نخواهند داشت و آن ها نیز وظایف خود را به درستی انجام خواهند داد. در نتیجه میزان فروش محصولات و خدمات افزایش پیدا می کند.

مدیریت کارمندان با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
بهترین نرم افزار CRM. سی آر ام رایگان. نمونه هایی از مدیریت ارتباط با مشتریان. مثال برای مدیریت ارتباط با مشتری. CRM رایگان. نرم افزار رکاما. نرم افزار CRM چیست؟
۵ ) مدیریت کارمندان

اگر در یک سازمان کارمندان وظایف خود را به درستی انجام دهند، ارتباط با مشتریان نیز به بهترین شکل انجام خواهد شد. چرا که با مدیریت بر رفتار کارمندان، هیچ کارمندی در وظیفه ی خود کوتاهی نمی کند. بنابراین تمامی مسئولیت هایی که باید در قبال مشتری انجام شود، به طور کامل انجام می شوند. مخصوصا کارمندانی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند. بنابراین مدیریت کارمندان یکی دیگر از مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که باید به آن توجه کرد.

تمامی رفتار ها و وظایفی که کارمندان در سازمان انجام می دهند، در نرم افزار CRM ( سی آر ام ) رکاما ثبت می شوند. همچنین کارمندان گزارش های خود را می توانند در این نرم افزار به ثبت برسانند. علاوه بر این ایجاد وظایف یکی دیگر از قابلیت های مهم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که به کمک آن می توان وظایف مشخصی را برای هرکارمند ایجاد کرد. سپس با بررسی آن ها می توان ارتباط با مشتریان را با اثر بخشی بیشتری انجام داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی نرم افزار شرح وظایف را مطالعه نمایید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...