نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری در هر سازمان و هر شرکتی دارای مزایای زیادی است. درواقع، هر شرکت سازمانی میتواند با توجه به نیاز و هدف خود از مزایای CRM بهرهمند شود. شرکتهای بیمه نیز از مراکزی میباشند که میتوانند با استفاده از مزایای CRM در شرکت خود، توسعهیافته و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نماید. برای آشنایی با برترین گزینه این ابزار برای شرکت خود به بهترین نرم افزار سی آر ام سر بزنید.
- بازاریابی بیمه به کمک CRM
- یادآوری تمدید بیمه به مشتریان
- مزایای یادآوری تمدید بیمه به مشتریان
- بررسی میزان فروش بیمه
- اطلاع رسانی تخفیفات بیمه به مشتریان
بازاریابی بیمه به کمک CRM
یکی از مهمترین مزایای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری و یا همان CRM امکان انجام فرآیند بازاریابی برای فروش بیمهنامه میباشد. چراکه تمامی پروسهی بازاریابی و قیف فروش در CRM تعبیهشده است. با این کاربرد میتوان سرنخها را پیداکرده و سپس آنها را تبدیل به فرصت کرد. با داشتن فرصتها و انجام امور بازاریابی میتوان مشتریان زیادی را صنعت بیمه کرد. چراکه با کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری هیچ فرصتی از دست نخواهد رفت. همچنین فرصتها با درصد احتمال بیشتری تبدیل به مشتری خواهند شد.
تمامی گزارشهای مربوط به بازاریابی بیمه توسط کارشناسان فروش و بازاریابان این صنعت در نرمافزار CRM ثبت خواهند شد. با ثبت این اطلاعات میتوان بهصورت دقیقتری امور مربوط به بازاریابی را ادامه داد.
با این اقدامات میتوان مشتریان بیشتری را جهت عضویت در این صنعت قانع کرد. علاوه بر این با استفاده از بازاریابی CRM میتوان مشتریان را تبدیل به مشتریان وفادار نمود. و این قابلیتها همگی به افزایش مشتری و افزایش سود صنعت بیمه منجر خواهند شد. با مطالعه کاربرد نرمافزار سی آر ام در بازاریابی میتوانید اطلاع مفیدی دراینباره کسب کنید.
یادآوری تمدید بیمه به مشتریان
شرکتهای بیمه خدمات مربوط به بیمههای مختلفی را به مشتریان عرضه میکند. بیمههای مختلفی که هرکدام کاربرد متفاوتی دارد. همچنین زمان اعتبار هر بیمهنامه ممکن است با بیمهنامهی دیگری متفاوت باشد. حتی ممکن است که یک نوع بیمه دارای چندین زمان اعتبار باشد. که هرکسی با توجه به شرایط خود زمان اعتبار موردنظر را انتخاب میکند.
درهرصورت هر نوع بیمهای دارای یک مدتزمان مشخص میباشد که پس از پایان اعتبار باید آن را تمدید کرد. بنابراین این نرمافزار در جهت ثبت اطلاعات در مورد اعتبار بیمهنامهها نیز کاربرد دارد.
ثبت اطلاعات اعتبار بیمهنامههای مشتریان در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری به شرکتهای بیمه کمک میکند تا در هر زمانی که بخواهند بتوانند در کمترین زمان ممکن اعتبار بیمهی مشتری را بررسی کنند. ثبت این تاریخ مهم در CRM به شرکتهای بیمه کمک میکند تا به مشتریان خود یادآوری کنند که برای تمدید مجدد اقدام کنند. چراکه بسیاری از افراد تاریخ اعتبار بیمهنامهی خود را فراموش میکنند. با فراموشی مشتریان برای تمدید بیمه، بیمهنامههای آنها لغو خواهد شد و ممکن است دچار خسارت شوند.
مزایای یادآوری تمدید بیمه به مشتریان
از دیگر مزایای نرمافزار CRM این است که با یادآوری خودکار به مشتریان، آنها را از اتمام تاریخ اعتبار بیمههای خود مطلع میسازند. در این صورت مشتریان برای تمدید آن اقدام خواهند کرد. که با این کار رضایت مشتریان افزایش پیدا میکند. چراکه دیگر به خاطر تمدید نکردن بیمهی خود دچار ضرر نخواهند شد. علاوه بر این سود شرکت بیمه نیز افزایش پیدا میکند. چراکه مشتریان عادی را به مشتریان وفادار تبدیل کرده است. این کار شرکت بیمه باعث میشود، تا مشتریان به سراغ شرکتهای دیگر نروند.
همانطور که بیان شد پیام یادآوری تمدید بیمه بهصورت خودکار ارسال میشود. یعنی کافی است تا مدیران بیمه تنها یکبار یک پیام را بهعنوان پیشنویس ایجاد کنند. سپس نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری بهصورت خودکار پیام را در زمان مناسب برای هر مشتری ارسال خواهد کرد.
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را دارد که اگر مشتری در زمان مشخصشده برای تمدید بیمه اقدام نکرد، وظیفه را برای کارمندان بیمه ایجاد کند تا بهصورت تلفنی از علت این اتفاق با خبر شوند. که با این کار میتوان مشتری را برای تمدید بیمهنامهی خود ترغیب کرد.
بررسی میزان فروش بیمه
در مقاله ی کاربرد نرم افزار CRM در صنعت بیمه بیان شد که اطلاعات و سوابق مشتریان در خصوص اخذ بیمه در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری بهطور کامل ثبت خواهد شد. یکی از این اطلاعات مهم نوع بیمه و هزینهی آن است که هر مشتری انتخاب کرده است. بنابراین اطلاعات کاملی از میزان فروش بیمه در CRM ثبت خواهد شد. همچنین تعداد فروش هر نوع بیمه نامه در CRM قابلمشاهده است. دسترسی به این اطلاعات میتواند برای سایر کارمندان محدود شود.
CRM رکاما با جمعآوری و تحلیل این دادهها نمودارهای فروش را به مدیران صنعت بیمه نمایش خواهند داد. شرکت بیمه با بررسی و تجزیهوتحلیل این اطلاعات میتوانند برنامه ریزیهای لازم را جهت ادامهی کار خود انجام دهند. برخی ممکن است خدماتی را اضافه کنند و برخی ممکن است هزینهی بیمهنامهها را تغییر دهند. بههرحال این قابلیت مزایای زیادی دارد که هر مدیری با توجه به شرایط خود میتواند در مورد آن تصمیمگیری کند. و این مورد دیگری از مزایای نرمافزار CRM میباشد.
اطلاع رسانی تخفیفات بیمه به مشتریان
در مناسبتهای مختلف ممکن است شرکتهای بیمه تخفیفهایی را بر روی بیمه نامههای خود اعمال کنند. تخفیفاتی که شاید خیلی از افراد منتظر آن بودند تا اقدام به اخذ بیمهنامه نمایند. در این هنگام لازم است تا شرکت بیمه این اتفاق را به گوش مشتریان و افرادی که به بیمه نیاز دارند برسد. از دیگر مزایای نرمافزار CRM این است که این نرمافزار با جمعآوری اطلاعات مشتریان، این اطلاعرسانی را بسیار آسان کرده است. چراکه شمارهها و سایر راههای ارتباطی با مشتریان در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری بهطور کامل به ثبت میرسد.
در صنعت بیمه، نرمافزار CRM اطلاعات تماس افرادی که بهعنوان سرنخ و یا فرصت شناخته میشوند نیز قابل ثبت است. با داشتن این اطلاعات و ارسال اطلاعیه در مورد تخفیفهای بیمهنامه میتوان افراد را برای خرید بیمه ترغیب نمود. و چهبسا بسیاری از افرادی که منتظر ایجاد چنین شرایطی بودند. در این هنگام جهت اخذ بیمهنامه اقدام خواهند کرد. در این صورت میتوان با یک اطلاعرسانی آسان فروش شرکت بیمه را افزایش داد. که درنهایت سود صنعت بیمه نیز افزایش پیدا میکند. مطالعهی مقالهی اندازه گیری رضایت مشتریان با CRM نیز توصیه می شود.
همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. یا به لیست قیمت نرم افزار سی آر ام سر بزنید.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر