Customer satisfaction management | نرم افزار CRM | مدیریت ارتباط با مشتری | سی آر ام
نرم افزار مدیریت رضایت مشتری با CRM ( سی آر ام ) |Customer satisfaction management
۱۳۹۹-۱۰-۰۶
Customer Loyalty Management with Customer Club | باشگاه مشتری
مدیریت وفاداری مشتری با باشگاه مشتریان | Customer Loyalty Management with Customer Club
۱۳۹۹-۱۰-۰۶
Manage customer behavior with CRM | نرم افزار CRM | سی آر ام چیست؟

Manage customer behavior with CRM . مدیریت رفتار مشتری با نرم افزار CRM . کاربرد نرم افزار سی آر ام برای مدیریت رفتار مشتری. نرم افزار CRM چیست؟ بهترین نرم افزار سی ار ام . مدیریت ارتباط با مشتری.

سود هر سازمانی وابسته به مشتریان آن سازمان است. بنابراین مدیریت مشتریان در هر زمینه ای از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین مدیریت در زمینه های مدیریت ارتباط با مشتری ، مدیریت رضایت مشتری، مدیریت خدمات پس از فروش، مدیریت رفتار مشتری و … از الزامات هر سازمانی می باشد. چرا که همگی این موارد به افزایش رضایت مشتریان منجر می شود. با افزایش رضایت مشتریان، سود سازمان نیز افزایش می یابد. نرم افزار CRM ( سی آر ام ) رکاما با داشتن قابلیت ها و امکانات فراوانی که دارد، مدیران سازمان ها را در خصوص همه ی این امور یاری می کند. Manage customer behavior with CRM

بدین منظور قصد داریم در این مقاله در خصوص مدیریت رفتار مشتری با نرم افزار CRM تحت عناوین زیر توضیحات لازم را ارائه دهیم.

Manage customer behavior with CRM | نرم افزار CRM | سی آر ام چیست؟
Manage customer behavior with CRM . بهترین نرم افزار سی ار ام . مدیریت رفتار مشتری با نرم افزار CRM
کاربرد نرم افزار سی آر ام برای مدیریت رفتار مشتری. نرم افزار CRM چیست؟

اهمیت رفتار مشتری برای سازمان | Manage customer behavior with CRM

هر سازمانی مشتریان به خصوصی دارد. برخی سازمان ها ممکن است با افراد تحصیل کرده سرو کار داشته باشند. برخی نیز ممکن است با افراد کم سن و سال. به هر حال هر سازمان، دارای اکثریت نوعی از مشتریان است. بنابراین رفتار اکثریت مشتریان هر سازمان متفاوت با سازمان دییگری می باشد. به همین دلیل است از ابتدای کسب و کار ها تا الان هیچ استراتژی ثابتی در خصوص رفتار با مشتری تعیین نشده است. و این یکی از دلایل ایجاد نرم افزار CRM ( سی آر ام ) می باشد. Manage customer behavior with CRM

اما هر سازمانی باید رفتار مشتریان خود را بداند و آن ها را مدیریت کند. در غیر این صورت نمی تواند با مشتریان خود ارتباط موثری ایجاد کند. بنابراین ممکن است مشتریان از رفتار سازمان ناراضی شوند. با عدم رضایت مشتریان، سود سازمان نیز کاهش می یابد. ولی اگر بتوان به رفتار مشتریان پی برد می توان طبق خواسته ی مشتریان رفتار کرد. در این صورت مشتریان بیشتری جذب سازمان خواهند شد. علاوه بر این مشتریان قدیمی به مشتریان وفادار تبدیل می شوند. بنابراین سود سازمان افزایش چشمگیری پیدا می کند.

اهمیت نرم افزار CRM برای مدیریت رفتار مشتری | Manage customer behavior with CRM

برای آنکه بتوان مدیریت رفتار مشتری را به درستی انجام داد، باید از یک ابزاری استفاده کرد که بتواند رفتار مشتریان را جمع آوری کند. سپس با جمع آوری رفتار های مشتریان بتوان آن ها را تحلیل کرد. با بررسی و تحلیل رفتار مشتریان می توان به آسانی به مدیریت رفتار مشتری های سازمان پرداخت.

از این رو نرم افزار CRM رکاما بوجود آمده است تا مدیران سازمان ها بتوانند نحوه ی برخورد با مشتریان خود را کشف نمایند. با آگاهی از رفتار مشتری ها می توان برنامه ریزی های لازم را جهت پیشبرد اهداف سازمان انجام داد. نرم افزار CRM رکاما اطلاعات دقیق و جامعی را از رفتار مشتریان بدست می آورد. علاوه بر این انسجام و یکپارچگی نرم افزار CRM ( سی آر ام ) کار مدیریت رفتار مشتری را بسیار آسان تر می کند. چرا که نرم افزار CRM رکاما دارای قابلیت هایی می باشد که تمامی ابزار های مدیریتی را در خود جای داده است. به همین علت است که استفاده از نرم افزار CRM ( سی آر ام ) برای مدیریت رفتار مشتری از اهمیت بالایی برخوردار شده است. Manage customer behavior with CRM

راه های آگاهی از رفتار مشتری با نرم افزار CRM

نرم افزار CRM رکاما دارای قابلیت های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان می باشد که از طریق آن ها می توان به رفتار مشتریان پی برد. با پی بردن به این اطلاعت می توان مدیریت رفتار مشتری ها را به درستی انجام داد. در ادامه به برخی از این قابلیت ها خواهیم پرداخت. Manage customer behavior with CRM

ثبت اطلاعات خرید مشتریان در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM ( سی آر ام ) اطلاعات گوناگونی را از مشتریان جمع آوری می کند. از نام و نام خانوادگی گرفته تا تاریخ تولد. یکی از این اطلاعات مهم، سوابق خرید مشتریان است. سوابق خرید مشتریان به وسیله ی فاکتوری که توسط نرم افزار CRM صادر می شود، جمع آوری می شود. این سوابق شامل نام خریدار، نام محصول خریداری شده، تاریخ خرید، تعداد و یا میزان محصولات، نوع دریافت محصول، میزان تخفیف، میزان مالیات و … می باشد. به وسیله ی برخی این اطلاعات می توان به مدیریت رفتار مشتری ها پرداخت. اطلاعاتی که به کمک نرم افزار CRM به راحتی قابل دستیابی می باشد. Manage customer behavior with CRM

Manage customer behavior with CRM | نرم افزار CRM | سی آر ام چیست؟
Manage customer behavior with CRM . بهترین نرم افزار سی ار ام . مدیریت رفتار مشتری با نرم افزار CRM
دسته بندی مشتریان در CRM. کاربرد نرم افزار سی آر ام برای مدیریت رفتار مشتری. نرم افزار CRM چیست؟

ثبت سوابق نوع دریافت محصول

همان طور که بیان شد نوع ارسال کالا و چگونگی دریافت محصول توسط مشتری در نرم افزار CRM ( سی آر ام ) ثبت می شود. با جمع آوری این اطلاعات می توان به علایق مشتریان در خصوص چگونگی دریافت محصول پی برد. به طور مثال اگر اکثر مشتریان از طریق پیک خریداری کرده باشند می توان برای ارائه ی تخفیف به مشتری ها از کد تخفیف در ارسال با پیک استفاده کرد. همچنین اگر مشتریان از شهر های دیگر باشند می توان در خصوص ارائه ی تخفیف به صورت ارسال رایگان، برنامه ریزی های لازم را انجام داد. Manage customer behavior with CRM

اگر مشتریان علاقه دارند که حتما به صورت حضوری محصول خریداری کنند، باید شرایط را برای حضور مشتریان فراهم کرد. به طور مثال می توان برای جای پارک ماشین های مشتریان مکانی را در نظر گرفت. و یا می توان فضای سازمان و فروشگاه را متناسب با سلیقه ی مشتریان طراحی کرد.

ارائه ی خدمات به مشتریان طبق رفتار مشتری

همان طور که بیان شد یکی از اطلاعات ثبت شده در خصوص خرید مشتریان، میزان تخفیف می باشد. مشتریان برخی از سازمان ها عادت دارند که همواره از سازمان تخفیف بگیرند. بدین صورت می توان این گونه مشتریان را در نرم افزار CRM ( سی آر ام ) دسته بندی کرد. بنابراین هنگامی که این دسته از مشتریان با سازمان تماس بگیرند می توان به رفتار آن ها در خصوص تخفیف گرفتن پی برد. در این صورت با آمادگی کامل در خصوص تخفیف گرفتن مشتری می توان با مشتری صحبت کرد. برای فروش مجدد به مشتریان قدیمی نیز می توان کد تخفیفی را برای این دسته از مشتریان ارسال کرد. از آنجایی که این گونه مشتریان به تخفیف گرفتن علاقه دارند، احتمال خرید مجدد توسط آن ها بالا خواهد رفت. Manage customer behavior with CRM

مدیریت رفتار مشتری در خصوص بسته بندی محصولات | Manage customer behavior with CRM

بسته بندی محصولات نیز در خصوص مدیریت رفتار مشتری با نرم افزار CRM ( سی آر ام ) از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچقدر بسته بندی محصولات متناسب با سلیقه ی مشتریان باشد، رضایت مشتریان افزایش پیدا می کند. برای آگاهی از نظر مشتریان در این خصوص می توان فرم های نظرسنجی را طراحی کرد. سپس با بررسی فرم ها می توان از سلیقه و رفتار مشتریان در خصوص بسته بندی محصولات آگاهی پیدا کرد.

نرم افزار CRM رکاما قابلیت ثبت نظرات مشتریان را در خصوص کالای خریداری شده دارد. بنابراین با بررسی نظرات در نرم افزار CRM می توان مدیریت رفتار مشتری را نسبت به بسته بندی محصولات انجام داد. بدین صورت رضایت مشتریان در این خصوص افزایش پیدا می کند. Manage customer behavior with CRM

بررسی رفتار مشتریان در خصوص خرید انواع کالا

بسیاری از محصولات دارای رنگ های مختلف، ابعاد گوناگون، آپشن های متعدد و از این قبیل تفاوت ها می باشند. هر فروشگاه و سازمانی برای جلب رضایت مشتریان اقدام به تهیه ی تمامی انواع محصولات می کنند. اما ممکن است یک کالا با یک ویژگی خاص دارای مشتریان بیشتری باشد. و همان کالا با یک ویژگی دیگر خواهان کمتری داشته باشد. اگر مدیر فروشگاه بخواهد تمامی آن ها به یک اندازه مهیا کند قطعا خواب سرمایه ی بیشتری خواهد داشت. چرا که ممکن است برخی از محصولات زمان زیادی در فروشگاه وجود داشته باشد تا به پایان رسند. Manage customer behavior with CRM

Manage customer behavior with CRM | نرم افزار CRM | سی آر ام چیست؟
Manage customer behavior with CRM . بهترین نرم افزار سی ار ام . مدیریت رفتار مشتری با نرم افزار CRM
دسته بندی مشتریان در CRM . نرم افزار CRM چیست؟
کاربرد نرم افزار CRM برای موجودی کالا متناسب با رفتار مشتری

با استفاده از نرم افزار CRM ( سی آر ام ) می توان به تعداد دقیق فروش هر محصول با هر ویژگی خاصی که دارد دست پیدا کرد. در این صورت می توان کالاهای پرفروش را از کالاهای با مشتری کمتر تشخیص داد. در این صورت می توان برای تهیه ی کالا به صورتی که خواب سرمایه کمتر شود، برنامه ریزی های لازم را انجام داد. بدین صورت که برای سفارش مجدد، کالاهایی که خواهان بیشتری دارند، تعداد بیشتری سفارش داده خواهد شد. و یا اگر خود سازمان آن را تولید می کند، برنامه ریزی تولید در جهت افزایش کالاهای با فروش بیشتر، صورت می گیرد. در سازمان هایی که خود تولید کننده ی محصول هستند، با کمک این قابلیت می توانند هزینه های نگهداری انبار خود را کاهش دهند. Manage customer behavior with CRM

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...