Predict customer behavior with CRM پیش بینی با نرم افزار CRM | مدیریت ارتباط با مشتری | سی آر ام

Predict customer behavior with CRM . پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM . پیش بینی فروش با سی آر ام . مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات. سی آر ام و پیش بینی نیاز های مشتری.


در دنیای رقابت امروزه بین صاحبان کسب‌وکار، پیش‌بینی رفتار مشتری بسیار پراهمیت شده است. چراکه مشتریان در هر دوره‌ای نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین برای رقابت و جذب مشتری بیشتر لازم است تا بتوان رفتار مشتری را پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی رفتار مشتری با استفاده از ابزاری به اسم نرم‌افزار CRM (سی آر ام) و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری کار آسانی خواهد بود. چرا که از کاربردهای این نرم‌افزار می‌توان به تحلیل رفتار مشتریان اشاره کرد. به کمک تحلیل رفتار مشتریان نیز می‌توان رفتاری که در آینده از خود نشان می‌دهند را پیش‌بینی کرد. برای آشنایی بیشتر با این ابزار قدرتمند بهترین نرم افزار سی آر ام را مطالعه کنید. Predict customer behavior with CRM

به همین منظور در این مقاله قصد داریم در خصوص پیش‌بینی رفتار مشتری با نرم‌افزار CRM (سی آر ام) توضیحات لازم را ارائه دهیم. در این خصوص عنوان‌های زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت.

مدیریت ارتباط با مشتری | سی آر ام | Predict customer behavior with CRM پیش بینی با نرم افزار CRM
Predict customer behavior with CRM. مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات
سی آر ام و پیش بینی نیاز های مشتری. پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM. پیش بینی فروش با سی آر ام .

نرم افزار CRM ( سی آر ام ) و اهمیت پیش بینی رفتار مشتری | Predict customer behavior with CRM

در چند سال اخیر با گسترش روزافزون تکنولوژی گزینه ی جدیدی وارد دنیای رقابت شده‌اند. فرقی نمی‌کند که چه نوع کسب‌وکاری باشد. چراکه این موضوع شامل همه‌ی کسب‌وکارها و سازمان‌ها شده است.

بنابراین هر سازمانی باید با توجه به رقابت بازار امروزی بتواند علاوه بر حفظ ماندگاری در جهت پیشرفت نیز حرکت کند. نرم‌افزار CRM (سی آر ام) همواره در جهت رشد سازمان‌ها مدیران را یاری نموده است. این نرم‌افزار در خصوص پیش‌بینی رفتار مشتری نیز در کنار مدیران بوده و آن‌ها در جهت رشد سازمان یاری کرده است. Predict customer behavior with CRM.

سازمان‌هایی که تنها به فکر پیدا کردن مشتری برای محصولات خود هستند قطعاً از سازمان‌هایی که نیاز مشتری را پیش‌بینی می‌کنند عقب‌تر خواهند بود. چراکه امروزه ارائه و تولید محصول رشد زیادی داشته است.

ولی تولید طبق نیاز مشتریان اولویت بیشتری نسبت به میزان تولید دارد. بنابراین برای بقا در رقابت باید همچنان از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) کمک گرفت. چراکه نرم‌افزار CRM (سی آر ام) امکانات زیادی را در خصوص پیش‌بینی رفتار مشتری در اختیار مدیران کسب‌وکار قرار می‌دهد. این امکانات و کاربردهای نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به هر نوع سازمانی متفاوت است.

سی آر ام | Predict customer behavior with CRM پیش بینی با نرم افزار CRM | مدیریت ارتباط با مشتری
Predict customer behavior with CRM . مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات
پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM . سی آر ام و پیش بینی نیاز های مشتری. پیش بینی فروش با سی آر ام .

روش پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری | Predict customer behavior with CRM

همان‌طور که بیان شد کاربرد نرم‌افزار CRM در هر سازمانی برای پیش‌بینی رفتار مشتری با توجه به نوع سازمان متفاوت است. اما روند این کار در همه‌ی سازمان‌های یکسان است. بنابراین کلیت روش پیش‌بینی رفتار مشتری با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به‌صورت زیر است. تفاوت این روند در هر سازمانی تنها در جزئیات این موارد می‌باشد. Predict customer behavior with CRM

۱ ) جمع آوری اطلاعات مشتریان در CRM

برای پیش‌بینی رفتار مشتری باید به سلیقه و نیاز مشتری آگاه بود. نرم‌افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری همواره هر اطلاعاتی از مشتری که وارد سازمان شود را در خود ذخیره می‌کند. این اطلاعات از زمان پیدا شدن سرنخ مشتری شروع می‌شود. سپس تا فرآیند بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش ادامه می‌بایدبه‌طورکلی هر مشتری در هرزمانی با سازمان تماس بگیرد تمامی اطلاعات تماس در CRM ثبت می‌شود. فرقی نمی‌کند که ارتباط مشتری از طریق تماس تلفنی باشد و یا راه‌های دیگر. اگر به‌صورت تلفنی باشد، CRM شروع به ضبط مکالمه خواهد کرد. همچنین کارمندی که پاسخگوی مشتری بوده می‌تواند به‌صورت خلاصه و یا همراه با جزئیات، اطلاعات تماس را وارد CRM کند. Predict customer behavior with CRM

راه‌های دیگری هم برای برقراری ارتباط با مشتری توسط نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) وجود دارد. راه‌های مثل پیامک، فکس، ایمیل، پیام‌رسان های مجازی و به‌طورکلی هر راهی که متصل به نرم‌افزار CRM باشد. اطلاعات ارتباط با مشتری از طریق این راه‌ها نیز همگی به همراه تمامی جزئیات در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت می‌شود. از مهم‌ترین اطلاعاتی که در خصوص پیش‌بینی رفتار مشتری تأثیر گذار است، سلیقه‌ی مشتری و سوابق خرید مشتری است. که البته این موارد نیز به‌طور کامل در نرم‌افزار CRM (سی آر ام) ثبت می‌شود.

۲ ) دسته بندی اطلاعات مشتریان در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

هنگامی‌که مشتری محصولی را خریداری می‌کند دسته‌بندی سوابق خرید او مشخص است. سوابق خرید مشتریان و اطلاعات فاکتورها همگی در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) به ثبت می‌رسند. این اتفاق به‌صورت خودکار و بدون نیاز به زمان گذاشتن رخ می‌دهد. بنابراین در هرزمانی می‌توان به اطلاعات محصولات فروخته‌شده، مرجوعی، لغو شده و … دست پیدا کرد. درهرصورت می‌توان دلیل هر رخداد را نیز بررسی و ثبت کرد. بنابراین بعد گذشت مدتی از استفاده از CRM اطلاعات زیادی در خصوص خریدهای مشتریان در CRM (سی آر ام) به ثبت می‌رسد. Predict customer behavior with CRM

همان‌طور که بیان شد امکان دسته‌بندی محصولات در CRM (سی آر ام) امکان‌پذیر می‌باشد. به همین خاطر سوابق مشتریان نیز طبق دسته‌بندی محصولات خریداری‌شده نیز قابل‌مشاهده می‌باشد. این قابلیت کمک زیادی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری و رفتار مشتریان می‌کند. بنابراین مدیران بدون هیچ دردسری و در زمان بسیارکمی می‌توانند اطلاعات موردنیاز برای تصمیم‌گیری‌های سازمان را انجام دهند. در ادامه به چگونگی تحلیل این رفتار خواهیم پرداخت. برای تکمیل این مطلب به دسته بندی مشتریان در نرم افزار CRM مراجعه کنید.

۳ ) تحلیل داده های آماری

هنگامی‌که اطلاعات خریدهای مشتریان در CRM (سی آر ام) ثبت شد، نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به پردازش اطلاعات می‌پردازد. سپس مدیران کسب‌وکار می‌توانند به‌صورت نمودارهای مختلف آمار به‌دست آمده را مشاهده کنند. با مشاهده‌ی آمار و اطلاعات مشتریان باید به تحلیل و بررسی رفتار مشتریان پرداخت. همچنین بازه‌ی زمانی فروش هر محصول فاکتوری مهم در بررسی و تحلیل این موضوع می‌باشد. Predict customer behavior with CRM

بنابراین نرم‌افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری با ثبت اطلاعات مشتریان از همان ابتدای کار، اطلاعات مفیدی را برای تحلیل مدیران، جمع‌آوری و پردازش می‌کند. این کار درنهایت به پیش‌بینی رفتار مشتری ختم خواهد شد. در این صورت سازمان‌ها می‌توانند قبل از رقبای خود اقدام به عرضه‌ی محصول بپردازند و سود خوبی را کسب نمایند. همچنین، مطالعه مقاله تحلیل رفتار مشتری با سی آر ام نیز می تواند برا شما مفید باشد.

پیش بینی با نرم افزار CRM | Predict customer behavior with CRM  | مدیریت ارتباط با مشتری | سی آر ام
Predict customer behavior with CRM . پیش بینی فروش با سی آر ام
مدیریت ارتباط با مشتری و جمع آوری اطلاعات. پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM

امکان دریافت نظرات مشتریان در نرم افزار CRM

یکی از قابلیت‌های دیگر نرم‌افزار CRM (سی آر ام) که در خصوص پیش‌بینی رفتار مشتری اهمیت دارد، جمع‌آوری نظرات مشتریان می‌باشد. با ایجاد نظرسنجی‌ها و پرسش از مشتریان می‌توان نظرات آن‌ها را در مورد محصولات جویا شد. با این کار می‌توان به سلیقه‌ی مشتریان دست پیدا کرد. اطلاع از سلیقه و علایق مشتریان درنهایت به آگاهی از نیاز مشتریان ختم می‌شود. بنابراین با بررسی و تحلیل نظرات ثبت‌شده در نرم‌افزار CRM می‌توان به پیش‌بینی رفتار مشتری پرداخت.

به‌طورکلی شاید نتوان به‌صورت کاملاً دقیق و صددرصدی به نیاز مشتریان و پیش‌بینی رفتار آن‌ها دست پیدا کرد. اما نرم‌افزار CRM (سی آر ام) امکان خطای این پیش‌بینی‌ها را به حداقل میزان ممکن خواهد رساند. چه‌بسا در برخی از محصولات نیز می‌توان به اختلاف صفر بین پیش‌بینی و نیاز واقعی مشتریان دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به نظرسنجی در نرم افزار CRM سر بزنید. Predict customer behavior with CRM

آموزش  های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *