اصول مذاکره با نرم افزار CRM

اصول مذاکره با نرم افزار CRM. اصول و فنون مذاکرات. مذاکره در بازاریابی. فنون جذب مشتری با مذاکره.کاربرد سی آر ام در مذاکرات.


رعایت اصول مذاکره در کسب‌وکارهای مختلف همواره یکی از موارد پر اهمیت بوده است که باید مطابق با اصول آن پیش رفت. چراکه رعایت این اصول  باعث می‌شود، تا نتیجه‌ی مذاکره به شکل دلخواه صورت بگیرد. بسیاری از مدیران و مشاوران همواره به دنبال پاسخ “چطور با مشتری مذاکره کنیم؟” هستند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم در خصوص اینکه چگونه با افراد مذاکره کنیم توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.  با بهره‌مندی از آموزش‌های این مقاله می‌توان، بهترین نتیجه را از مذاکرات گرفت. در این مقاله یک ابزار کاربردی معرفی می‌شود، که می‌توان با کمک آن مذاکره کرد. نرم‌افزاری به اسم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری. همچنین اصول مذاکره با مشتری با CRM به‌طوری‌که بهترین کارایی را داشته باشد، توضیح داده خواهد شد.

عناوین زیر در خصوص اینکه چطور با CRM مذاکره کنیم و اصول آن چیست، موردبررسی قرار خواهند گرفت.

اصول و فنون مذاکره با CRM
اصول مذاکره با نرم افزار CRM. فنون جذب مشتری با مذاکره.کاربرد سی آر ام در مذاکرات. اصول و فنون مذاکرات. مذاکره در بازاریابی.

اهمیت مذاکره در کسب و کار

هر شرکتی و هر کسب‌وکاری باید بتواند، با دو دسته افراد بهترین مذاکره را انجام دهد. یکی مشتریان، که برای فروش بیشتر باید بتوان با آن‌ها، مذاکره کرد. دسته‌ی دوم از افراد، تأمین کنندگان می‌باشند، که برای کاهش هزینه‌ها باید بتوان، با آن‌ها مذاکره کرد. به همین منظور مذاکره برای فروش بیشتر و هزینه‌های کمتر دارای اهمیت زیادی در کسب‌وکارها می‌باشد.

مذاکره در اصل به معنای گفت‌وگوی دوطرفه است، که طرفین قرار است در خصوص یک موضوعی به توافق برسند. اما مذاکره در کسب‌وکارها بدون رعایت اصول آن و ترفندهای کاربردی، منجر به توافق نخواهد شد. یا اگر توافقی صورت بگیرد، توافقی نیست که مدیران به دنبال آن بودند. بنابراین مذاکره در کسب‌وکارها از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. بنابراین قصد داریم کاربرد CRM (سی آر ام) را برای مذاکره با مشتری بیان کنیم.

اولین اصول مذاکره: برنامه ریزی مناسب

اولین و مهم‌ترین اصل در مذاکره، برنامه‌ریزی دقیق می‌باشد. یکی از اصول برنامه‌ریزی مناسب برای مذاکره، تعیین تاریخ و ساعت دقیق جلسات مذاکره می‌باشد. همچنین بهتر است موضوع مذاکره شفاف باشد تا آمادگی لازم برای جلسه وجود داشته باشد. اما برای آنکه بتوان جزئیات جلسه را به‌صورت دقیق‌تر ثبت کرد، می‌توان از نرم‌افزار CRM رکاما کمک گرفت. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان یک یادآوری برای جلسات و مذاکرات تنظیم کرد. ساعت یادآوری در اصول برنامه‌ریزی مذاکره، مطابق بازمان لازم برای آمادگی قابل تنظیم است. این زمان می‌تواند چند ساعت و یا چند روز تنظیم شود.

بسیاری از کسب‌وکارها مذاکرات زیادی انجام می‌دهند. بنابراین ممکن است موضوع مذاکرات و دلیل اصلی برگزاری جلسات را فراموش کنند. در این هنگام افراد می‌توانند با ثبت جزئیات مذاکرات در CRM رکاما، در هر زمان که نیاز بود از جزئیات مذاکره مطلع شوند. همچنین مدیران می‌توانند نکات لازم برای مذاکره را در پنل مشاوران خود قرار دهند. در این صورت فرد مذاکره‌کننده می‌تواند قبل از شروع مذاکره، مروری بر نکات ضروری داشته باشند. بدین‌صورت می‌توان نتیجه‌ی مطلوبی از گفت‌وگو دریافت کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی CRM چیست را نیز مطالعه نمایید.

ثبت اطلاعات جلسات مذاکره

از دیگر اصول مذاکره با افراد، می‌توان به ثبت‌اسناد مربوطه اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای نرم‌افزار CRM رکاما ثبت اطلاعات جلسات مذاکره‌ای می‌باشد که در گذشته انجام‌شده‌اند. بنابراین افراد مذاکره‌کننده می‌توانند در هر زمان که نیاز بود به جزئیات مذاکرات قبلی دست پیدا کنند. با استفاده از این اطلاعات می‌توان به نتایج حاصل از مذاکرات قبلی دست پیدا کرد و بر اساس آن‌ها ادامه‌ی جلسات و یا مذاکرات جدید را انجام داد.

در نرم‌افزار CRM می‌توان اطلاعات افرادی را که در جلسات شرکت کردند نیز ثبت کرد. با ثبت افراد حاضر در جلسه به‌عنوان مخاطبین در CRM می‌توان اطلاعات کاملی را از آن‌ها در پرونده مخاطبین CRM جمع‌آوری کرد. همچنین می‌توان در هر زمان که نیاز باشد با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. برقراری ارتباط با کمک CRM از طریق تماس، پیامک، ایمیل و فکس امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین جزئیات هر نوع برقراری ارتباط با افراد مذاکره‌کننده در CRM به‌طور کامل ثبت خواهد شد.

روش مذاکره با مشتری
کاربرد سی آر ام در مذاکرات. اصول و فنون مذاکرات. اصول مذاکره با نرم افزار CRM. فنون جذب مشتری با مذاکره. مذاکره در بازاریابی.

ثبت اسناد مربوط به جلسات مذاکره با افراد

نرم‌افزار CRM قابلیت برگزاری و ثبت‌اسناد و مدارک را نیز دارد. هر نوع مدرکی و با هر فایلی با فرمت‌های مختلف قابل ثبت می‌باشد. بنابراین در جلساتی که مذاکره صورت می گیرد طبیعتاً اسنادی ثبت خواهد شد. همچنین ممکن است مدارکی از طرف مذاکره دریافت شود که باید به ثبت برسد.

در نرم‌افزار سی آر ام تمامی این اسناد قابل ثبت بوده و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان به‌راحتی به اسناد دسترسی پیدا کرد. امنیت CRM در این خصوص به‌گونه‌ای است که امکان محدودیت دسترسی برای سایر کاربران عضو شده در CRM وجود دارد. بنابراین هر شخصی قادر نخواهد بود که به اسناد مذاکره که یکی از اصول مذاکره می‌باشد، دسترسی پیدا کند.

یکی دیگر از مزیت‌های ثبت‌اسناد در CRM رکاما، امکان دسترسی در هر مکانی می‌باشد. با داشتن CRM تحت وب رکاما می‌توان در هر جلسه‌ای به مدارک مذاکرات قبلی دسترسی پیداکرده و از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین مدیران و مذاکره‌کنندگان دیگر نیازی به حمل اسناد نخواهند داشت.

رسیدگی به اعتراضات در مذاکره با CRM

یکی از عوامل تأثیر گذار در خرید مشتریان، رضایت آن‌ها می‌باشد. بنابراین اصول دیگر در مذاکرات با مشتری این است که باید بتوان رضایت آن‌ها را به‌دست آورد. یکی از مواردی که رضایت مشتریان را افزایش می‌دهد، رسیدگی به شکایات آن‌هاست.

بنابراین در مذاکرات که شکایات مشتری بیان می‌شود، می‌توان موضوع شکایت را در CRM رکاما ثبت کرد. شکایت مشتریان ممکن است در خصوص موارد مختلفی باشد. بنابراین مسئول رسیدگی به شکایات مشتریان در مذاکرات بستگی به موضوع شکایت دارد. یعنی اگر شکایت در خصوص کیفیت محصول باشد، نرم‌افزار CRM شکایت را به بخش کنترل کیفیت ارسال می‌کند. اگر موضوع در خصوص قیمت محصول باشد، شکایت به بخش فروش ارسال خواهد شد. بدین‌صورت اصول رسیدگی به شکایات به خوبی انجام می‌شود.

با ارسال شکایات به‌صورت خودکار در CRM رکاما، رسیدگی به شکایات مذاکره‌کنندگان در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. همچنین نتیجه‌ی رسیدگی به شکایت قابل‌بررسی و مشاهده می‌باشد. برای بررسی امور انجام‌شده در خصوص شکایات می‌توان به وظیفه‌ی ایجادشده برای افراد مراجعه کرد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید نرم افزار CRM می‌توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان و مشاورین رکاما، سازمان‌ها را برای رشد بیشتر یاری خواهند کرد. کاربردها و خدمات دیگر نرم افزار CRM را می‌توانید در بخش بلاگ مطالعه نمایید.

همچنین پیشنهاد می شود، آموزش‌های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزش‌ها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *