گزارشگیری و تحلیل گزارشات مزیتهای زیادی برای مدیران سازمانها دارد. نرمافزار CRM رکاما یکی از کاربردیترین و دقیقترین نرمافزارها برای گرفتن گزارشات میباشد. این نرمافزار که به اسم نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری نیز شناخته میشود، دارای تمامی امکاناتی که یک سازمان نیاز دارد میباشد. بنابراین سازمانها با استفاده از نرمافزار CRM رکاما دیگر به هیچیک از نرم افزارهای مدیریتی نیاز نخواهند داشت. دریافت گزارشات سازمان و انجام گزارشگیری از بخشهای مختلف سازمان یکی از قابلیتهای پرکاربرد این نرمافزار میباشد. مدیران بهوسیله ی گزارشگیری با CRM میتوانند در کمترین زمان به دقیقترین اطلاعات و گزارشات سازمان خود دست پیدا کنند.
در این مقاله قصد داریم در خصوص گزارشگیری با بهترین نرمافزار CRM توضیحات لازم را ارائه دهیم. بدین منظور عناوین زیر در خصوص گزارشگیری با CRM رکاما موردبررسی قرار خواهند گرفت.
- دلایل گزارش گیری مدیران
- مزایای گزارش گیری با نرم افزار CRM رکاما
- انواع گزارشات در نرم افزار CRM
- گزارش تماس ها
- گزارش وظایف کارمندان
- گزارش گردش کارها
- گزارشات مالی
- گزارش فروش محصولات و یا خدمات
- گزارشات بازاریابی
- سایر گزارش گیری ها با نرم افزار CRM
دلایل گزارش گیری مدیران
هر سازمانی برای پیشبرد اهداف خود باید، برنامهریزی دقیقی داشته باشد. پس از هر برنامهریزی استراتژِی سازمان تعیین میشود. با اجرای برنامهها و استراتژی سازمان، تغییراتی در پیشرفت مجموعه به وجود میآید. این تغییرات میتواند هم داخلی و هم خارجی باشند. اما برای آنکه بتوان بهصورت دقیق از نتیجهی برنامهریزی انجامشده مطلع شد، باید به آمارها و ارقام به وجود آمده مراجعه کرد. گزارشگیری با CRM یکی از روشهایی است که میتوان با کمک آن به ارقام مذکور دسترسی پیدا کرد.
مدیران سازمانها با بررسی گزارشات گرفتهشده از نرم افزار CRM میتوانند، به نتایج تصمیمات خود پی ببرند. علاوه بر این برای برنامهریزیهای مجدد لازم است تا از گزارشهای پیشین سازمان موردبررسی قرار گیرند. یکی از قابلیتهای این نرمافزار امکان دریافت گزارش از بخش های مختلف سیستم می باشد.
مزایای گزارش گیری با نرم افزار CRM رکاما
ازآنجاییکه هر سازمان از بخشهای مختلفی تشکیلشده، بهدست آوردن آمار و ارقام تمامی بخشهای آن، کار آسانی نخواهد بود. اما نرمافزار CRM رکاما با امکان ذخیره سازی تمام اطلاعات در خود، امکان دریافت گزارشات را آسان کرده است. CRM رکاما از جزئیترین اطلاعات چشمپوشی نخواهد کرد، و هر اتفاقی که درون و یا بیرون از سازمان اتفاق میافتد را در خود ثبت میکند. بنابراین در هر زمان که بخواهند، در اسرع وقت میتوانند، گزارشگیری را انجام دهند.
ازآنجاییکه CRM رکاما یک نرمافزار مدیریتی میباشد، که در همهی زمینهها یاریرسان مدیران است، بنابراین مسئولان مربوطه و مدیران می توانند از اطلاعات تمامی بخشهای سازمان گزارشگیری نمایند. جامع بودن این نرمافزار باعث شده است تا مدیران برای مدیریت سازمان خود و دریافت گزارشات به هیچ نرمافزار دیگری نیاز نداشته باشند. بنابراین گزارشگیری با CRM رکاما کارها را برای مدیران آسان کرده است. برای اطلاع از سایر مزایای CRM به مقالهی خدمات CRM مراجعه نمایید.
انواع گزارشات در نرم افزار CRM
همانطور که بیان شد CRM رکاما از تمامی بخشهای سازمان گزارشگیری انجام میدهد. اما اکنون قصد داریم تا بهصورت جزئیتر این موضوع را بررسی کنیم. در ادامه برخی از گزارشگیری های مهمی که میتوان با نرمافزار CRM انجام داد را شرح خواهیم داد. با استفاده از این گزارشات میتوان بهترین تصمیمات را برای سازمان اخذ نمود.
گزارش تماس ها
یکی از اصلیترین قابلیتهای نرمافزار CRM امکان ذخیرهی مخاطبان و برقراری تماس با آنها میباشد. بنابراین اگر تماسی برقرار شود چه از سمت افراد با سازمان صورت بگیرد و چه بالعکس، درهرصورت اطلاعات تماس درهرصورت گزارش تماس در CRM ثبت میشود. جزئیترین اطلاعات مثل ساعت دقیق تماس، شمارهی خطی که مشتری تماس گرفته، دلیل تماسی که کارمندان تماس گرفتهاند و بهطورکلی هر اطلاعات موردنیاز دیگر در CRM رکاما ثبت میشود.
با ثبت کامل اطلاعات تماس در CRM، امکان گزارشگیری از تماسها نیز مهیا میشود. بنابراین سازمان در هر زمان که نیاز باشد میتواند، از اطلاعات تماس گزارشگیری انجام دهد. گزارشگیری با CRM رکاما گزارش دقیقی از اطلاعات تماس را در اختیار مدیران قرار میدهد.
گزارش وظایف کارمندان
با استفاده از نرمافزار CRM رکاما میتوان، برای هر کارمندی در زمان مشخص وظیفهای را ایجاد کرد. علاوه بر این امکان انتقال وظایف، تعیین وظایف چرخشی، ایجاد وظایف خودکار و همچنین ایجاد وظیفه توسط خود کارمند وجود دارد. به این صورت تمامی اطلاعات مربوط به وظایف انجامشده توسط کارمندان در نرمافزار CRM رکاما ثبت خواهد شد. بنابراین میتوان در بازههای زمانی مختلف از وظایف کارمندان گزارشگیری انجام داد.
گزارشگیری با CRM برای وظایف، اطلاعات دقیقی از میزان وظایف انجامشده و یا وظایف انجامنشده را نمایش خواهد داد. گزارش نوع وظایف، زمان انجام وظیفه ها، ارتباط وظیفه با مشتریان و هر اطلاعات دیگری که مربوط به وظایف کارمندان باشد، در گزارشگیری از وظایف نمایش داده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه میتوانید مقالهی نرم افزار مدیریت وظایف را نیز مطالعه نمایید.
گزارش گردش کارها
یکی دیگر از گزارشاتی که می توان با استفاده از CRM رکاما به آن دست یافت، گزارش گردش کارهاست. اما گردش کار چیست؟ گردش کار به فرآیند تعریف شده ای می گویند که طی آن کارمند و یا کارمندان باید به آن عمل کنند تا کار مشخصی به پایان برسد. در نرم افزار CRM امکان ایجاد گردش کار در نیز وجود دارد. تعیین کارمندان برای هر فرآیند در گردش کار، اقدامات و پیش نیازهای هر فرآیند، زمان انجام و هر تنظیمات دیگری که برای ایجاد گردش کار نیاز است، در نرم افزار CRM رکاما قابل اجرا می باشد. بنابراین گزارش گیری با CRM رکاما، امکان ارائه ی گزارش های گردش کار را نیز به مدیران می دهد.
گزارشات مالی
یکی از مهمترین بخشهای هر سازمانی بخش حسابداری، امور مالی شرکت و یا فروشگاه میباشد. نرمافزار CRM رکاما حتی قابلیت حسابداری پیشرفته را در اختیار سازمانها قرار داده است. تمامی اسناد و امور مربوط به حسابداری با نرمافزار CRM قابل انجام است. بنابراین تمامی اطلاعات و گزارشات مالی اعم از دفاتر حسابداری، صورتحسابها، وضعیتهای مالی، میزان بدهکاری و یا بستانکاری و سایر امور مربوط به حسابداری در CRM ثبت میشود.
ثبت اطلاعات حسابداری در سی آر ام امکان دریافت گزاشات مالی و گزارشگیری با CRM را فراهم کرده است. بنابراین مدیر سازمان و یا حسابدار شرکت و یا فروشگاه در هر زمان که بخواهد میتواند گزارشات مالی را دریافت کند. گزارشگیری مالی با CRM در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. دریافت اطلاعات دقیق نیز یکی دیگر از مزایای گزارشگیری با نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان میباشد.
گزارش فروش محصولات و یا خدمات
با ثبت فاکتورهای مشتریان در نرمافزار CRM رکاما موجودی محصولات تغییر خواهد کرد. بنابراین هرگاه یک مشتری از سازمان خدمت و یا محصولی را خریداری کند، اطلاعات محصولات خریداریشده در CRM ثبت میشود. بنابراین در هر زمان که نیاز باشد میتوان از میزان فروش محصولات و یا خدمات گزارش گرفت. گزارشگیری با CRM برای بررسی میزان فروش محصولات، کمک زیادی به تصمیمگیری برای کنترل موجودی سازمان میکند.
گزارشات بازاریابی
انجام امور بازاریابی و مدیریت بازاریابان نیز با نرمافزار CRM رکاما امکانپذیر میباشد. یعنی سازمانها میتوانند با استفاده از نرمافزار CRM رکاما تمامی مراحل بازاریابی را ثبت و تحلیل کنند. فرقی نمیکند که بازاریابی تلفنی باشد یا حضوری. درهرصورت تمامی اطلاعات مربوط به اقدامات بازاریابی در CRM رکاما به ثبت خواهد رسید. نرمافزار CRM اثربخشی بازاریابی را تا چندین برابر افزایش میدهد. چراکه با قابلیتهای کاربردی این نرمافزار امکان تبدیلشدن افراد به مشتریان بالفعل بالا میرود. درنتیجه فروش سازمان نیز افزایش مییابد.
ثبت اطلاعات مربوط به بازاریابی باعث میشود تا بتوان با CRM گزارشگیری اقدامات بازاریابان را انجام داد. بنابراین برای مدیریت بهتر بازاریابان میتوان در هر زمان که نیاز بود از اقدامات آنها گزارش گرفت. همچنین میزان اثربخش بودن بازاریابی سازمان با گزارشات CRM قابلدستیابی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید مقالهی کاربرد نرم افزار CRM در بازاریابی را مطالعه نمایید.
سایر گزارش گیری ها با نرم افزار CRM
گستردگی نرمافزار CRM رکاما باعث شده است، تا گزارشگیری از اطلاعات سازمان نیز گسترش یابد. در این مقاله به مهمترین گزارش های موردنیاز هر سازمانی پرداختیم. اما با کمک نرمافزار سی آر ام میتوان از سایر اطلاعات دیگر سازمان نیز گزارشگیری کرد. گزارش نحوهی آشنایی مشتریان با سازمان، میزان سود محصولات، میزان فعالیت بازاریابان، گزارش پیامکها، ایمیلها، فکسها، گزارش منطقهی زندگی مشتریان و چندین نوع گزارشگیری دیگر با CRM رکاما امکانپذیر میباشد.
برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص نرم افزار CRM با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را برای خرید نرم افزار CRM متناسب با سازمان و یا فروشگاه شما راهنمایی خواهند کرد. برای تکمیل این مقاله می توانید به مقاله ی گزارش گیری اطلاعات در نرم افزار CRM مراجعه نمایید. همچنین برای مشاهده ی قیمت های CRM می توانید به صفحه خرید و قیمت CRM مراجعه نمایید.
بدون نظر