در دنیای رقابت بین کسبوکارها، استفاده از نرمافزارهای کاربردی بسیار مورد اهمیت میباشد. چراکه این نرمافزارها کمک چشمگیری به افزایش سود سازمان میکنند. افزایش سود میتواند، از طریق راههای مختلفی انجام شود.
نرمافزار باشگاه مشتریان و نرمافزار CRM دو نرمافزار کاربردی برای کسبوکارها میباشند، که هرکدام ویژگیهای متفاوتی دارند. گاهی این نرمافزارها با کاهش هزینهها منجر به افزایش سود خواهند شد و گاهی با افزایش میزان فروش شرکتها را به این منظور میرساند. درهرصورت با استفاده از نرمافزار باشگاه مشتریان و نرمافزار CRM میتوان به سود بیشتر دست پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم به ۳ تفاوت باشگاه مشتریان و CRM بپردازیم.
عناوین زیر در این مقاله در خصوص تفاوتهای نرمافزار باشگاه مشتریان و نرمافزار CRM بررسی خواهند شد. با مطالعهی کامل این مقاله میتوان، به تفاوتهای این دو نرمافزار پی برد و بهترین آنها را برای کسبوکار خود انتخاب کرد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
- نرم افزار CRM
- نرم افزار باشگاه مشتریان
- ۳ تفاوت باشگاه مشتریان با CRM
- تفاوت در خدمات به مشتریان
- تفاوت در مدیریت
- تفاوت در جذب رضایت مشتری
- انتخاب بهترین نرم افزار برای کسب و کار
نرم افزار CRM
در ابتدا برای درک بهتر از تفاوتهای باشگاه مشتریان و CRM به معرفی هریک از این نرمافزارها میپردازیم. نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان، یک نرمافزار عملیاتی برای مدیریت ارتباطات میباشد. با نرمافزار CRM رکاما میتوان تمامی امور مدیریتی سازمان را انجام داد. همچنین با آسان شدن کارهای مدیریتی قابلیت انجام اقدامات بیشتری را برای رشد سازمان و کسبوکار فراهم میکند. علاوه بر این تمامی امور مربوط به مشتریان با نرمافزار سی آر ام بهراحتی قابل انجام است.
نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری امکانات گسترده و جامعی دارد، که قطعاً در یک پاراگراف نمیتوان همهی آنها را شرح داد. در این قسمت قصد داشتیم بهطورکلی این نرمافزار معرفی شود. برای آگاهی بیشتر از این نرمافزار میتوانید به مقالهی نرم افزار CRM چیست؟ مراجعه نمایید.
نرم افزار باشگاه مشتریان
نرمافزار باشگاه مشتریان، که در این مقاله قصد داریم تفاوتهای آن را با CRM بررسی کنیم، یک نرمافزار برای جذب مشتری بیشتر میباشد. با استفاده از نرمافزار باشگاه مشتریان و یا همان باشگاه وفاداری میتوان، خدماتی را به مشتریان ارائه نمود تا رضایت آنها افزایش یابد. با افزایش رضایت مشتریان میزان فروش نیز افزایش مییابد. بدینصورت میتوان، با کمک باشگاه مشتریان سود سازمان را افزایش داد.
امکانات باشگاه مشتریان نیز بسیار گسترده و متنوع میباشد. بنابراین در این قسمت تنها به تعریف کلی این نرمافزار پرداختیم. اکنون که دو مفهوم نرمافزار CRM و باشگاه مشتریان بیان شد، به تفاوت باشگاه مشتریان و CRM خواهیم پرداخت. اما برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص باشگاه مشتریان میتوانید مقالهی باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
۳ تفاوت باشگاه مشتریان با CRM
در این بخش به مهمترین تفاوتهای باشگاه مشتریان با نرمافزار CRM خواهیم پرداخت. تفاوتهای زیادی میتوان بین سی آر ام و باشگاه وفاداری پیدا کرد. اما ۳ تفاوت مهم بین نرمافزار سی آر ام و باشگاه مشتریان وجود دارد، که این دو نرمافزار را از یکدیگر متمایز میسازد. این ۳ تفاوت مهم به شرح زیر میباشد.
تفاوت در خدمات به مشتریان در CRM و باشگاه مشتریان
اولین مورد از ۳ تفاوت مهم بین باشگاه مشتریان و نرمافزار CRM، در نحوه خدمات به مشتریها میباشد. با استفاده از نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری رکاما میتوان، خدمات پس از فروش را نیز به مشتریان ارائه کرد. تمامی اطلاعات مربوط به سوابق خرید و اعتبار خدمات به مشتری در نرمافزار CRM رکاما ثبت میشود. بنابراین با استفاده از سی آر ام رکاما میتوان امور مربوط به خدمات پس از فروش را با بیشتری دقت و در کمترین زمان انجام داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعهی مقالهی خدمات پس از فروش CRM رکاما پیشنهاد می شود.
اما خدمات در باشگاه مشتریان با نرمافزار CRM تفاوت دارد. خدمات باشگاه مشتریان شامل خدماتی میشود، که مشتری حتی قبل از خرید خود میتواند دریافت کند. با توجه به این موضوع که باشگاه مشتریان در دو نوع باز و بسته وجود دارد میتوان، برای جذب مشتری بیشتر و یا وفادار سازی مشتریان قدیمی خدماتی را در نظر گرفت. منظور از خدمات در باشگاه مشتریان جوایز و کدهای تخفیفی میباشد، که جز انواع خدمات باشگاه مشتریان محسوب میشوند. بنابراین تفاوت بین باشگاه مشتریان و CRM در بحث خدمات، نوع خدمتدهی به مشتریان میباشد.
تفاوت در مدیریت در باشگاه مشتریان و CRM
یکی دیگر از تفاوتهای نرمافزار CRM با باشگاه مشتریان، تفاوت در نوع مدیریت با این ابزار میباشد. با استفاده از باشگاه مشتریان میتوان، مشتریان و میزان فروش محصولات را مدیریت کرد. چراکه اطلاعات فروش محصولات از طریق خریدی که مشتریان انجام میدهند و امتیازی که کسب میکنند، در باشگاه مشتریان ثبت میشود. بنابراین برای انجام برنامهریزی لازم جهت فروش محصولات میتوان از اطلاعات ثبتشده در باشگاه مشتریان استفاده کرد.
اما با استفاده از نرمافزار CRM میتوان تمامی جنبههای سازمان را مدیریت کرد. اطلاعاتی مثل وظایف کارمندان، صورتحسابهای مالی، اطلاعات بازاریابی و بازاریابان، میزان فروش و بهطورکلی هر اتفاقی که در سازمان رخ بدهد، با CRM رکاما قابل مدیریت کردن میباشد. در نرمافزار CRM رکاما اطلاعات مربوط به خرید مشتریان همانند باشگاه مشتریان ثبت میشود. همچنین امکان گزارشگیری مختلف در نرمافزار سی آر ام گستردهتر میباشد. بنابراین، بحث گزارشگیری نیز یکی دیگر از تفاوتهای نرمافزار CRM با باشگاه مشتریان میباشد.
تفاوت در جذب رضایت مشتری در باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM
اکنون به سومین تفاوت بین باشگاه مشتریان و نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری میپردازیم. برای جذب مشتری میتوان، از هرکدام از نرمافزارهای CRM و باشگاه مشتریان بهره جست. اما کاربرد و نحوه استفاده از هرکدام برای جذب مشتری در شرایط مختلف متفاوت است.
با استفاده از نرمافزار CRM میتوان، اطلاعات و علایق مشتریان را ثبت کرد. بنابراین هرگاه مشتری با سازمان تماس میگیرد. میتوان روحیات و اخلاق مشتری را بررسی کرد و مطابق با آن با مشتری صحبت کرد. چگونگی صحبت با مشتری یکی از عوامل مهم در کسب رضایت مشتری میباشد. همچنین سایر امور مربوط به مشتریان با CRM رکاما، در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. چراکه نرمافزار سی آر ام نظم و دقت در امور را در حد چشمگیری افزایش میدهد. بدینصورت مشتری با مشاهدهی سرعت و دقت در کارها از رضایت بیشتر برخوردار خواهد شد.
نرمافزار باشگاه وفاداری برای جذب رضایت مشتری، دارای تفاوتهایی نسبت به CRM میباشد. با استفاده از باشگاه مشتریان میتوان، خدمات دلخواه مشتریان را به آنها ارائه کرد و رضایت آنها را بهدست آورد. بنابراین، جلب رضایت مشتریان با باشگاه مشتریان از طریق جوایزی که باید متناسب باسلیقهی مشتریان باشد صورت میگیرد. در خصوص اطلاع از اصول مشتری مداری میتوانید به مقالهی اصول مشتری مداری با باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
انتخاب بهترین نرم افزار برای کسب و کار
نرم افزارهای CRM و باشگاه مشتریان تفاوتهای دیگری نیز با یکدیگر دارند. اما در این مقاله به ۳ تا از مهمترین تفاوتهای بین باشگاه وفاداری و سی آر ام پرداخته شد. بااینوجود میتوان بهترین نرمافزار را برای سازمان خود انتخاب کرد. اگر یک کسبوکاری نیاز به وفادار سازی مشتریان دارد، بهتر است از نرمافزار باشگاه مشتریان رکاما استفاده کند. اما اگر یک سازمان به دنبال یک ابزار مناسب برای مدیریت امور سازمان و کارمندان و همچنین مشتریان خود دارد باید از بهترین نرمافزار CRM استفاده کند.
سازمانهایی که به دنبال سود حداکثری میباشند، میتوانند از این دو نرمافزار بهطور همزمان استفاده کنند. رکاما با طراحی باشگاه مشتریان و نرمافزار CRM توانسته است ارتباط بین این دو نرمافزار را ایجاد کند. بنابراین مدیرانی که قصد پیشرفت و رشد سازمان خود را دارند بهتر است از هر دو نرمافزار استفاده کنند. برای دریافت مشاوره در خصوص پیادهسازی نرمافزار CRM رکاما و یا باشگاه مشتریان رکاما میتوانید با مشاورین و کارشناسان ما تماس بگیرید. مشورت با کارشناسان رکاما شما را برای انتخاب بهترین نرمافزار یاری خواهد کرد.
همچنین آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزش ها مشاهده فرمایید.
بدون نظر