کاربرد های نرم افزار CRM برای پزشکان

کاربرد های نرم افزار CRM برای پزشکان


در صنعت پزشکی و درمانی، افراد بیمار، به نوعی مشتریان پزشکان محسوب می‌شوند. بنابراین مدیریت مریض‌ها همانند مدیریت مشتریان سایر سازمان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. چراکه بیماران علاوه بر تخصص دکتر، به نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات‌دهی و برخورد منشی‌ها نیز توجه ویژه‌ای دارند.

به همین منظور باید در جهت بهبود این روابط کوشید. نرم‌افزار CRM برای پزشکان نیز قابل‌استفاده است. بنابراین پزشکان با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما می‌توانند به بهبود روابط خود با بیماران خود بپردازند. در این مقاله قصد داریم به کاربرد CRM در پزشکی بپردازیم. کاربردها و قابلیت‌هایی که باعث می‌شود رضایت بیماران افزایش یابد.

در این مقاله، عناوین زیر در خصوص مزایای خرید نرم‌افزار CRM رکاما برای پزشکان موردبررسی قرار می‌گیرد. بنابراین پزشکان با مطالعه‌ی این مقاله می‌توانند از خدماتی که CRM در اختیار آن‌ها می‌گذارد مطلع شوند.

نرم افزار CRM برای مطب پزشکی
سی آر ام در مطب پزشکی. CRM برای پزشکان. نرم افزار مدیریت بیماران. CRM رکاما برای پزشکان.

اهمیت CRM در پزشکی

مدیریت بیماران در بسیاری از مطب‌های پزشکی کار آسانی نمی‌باشدچراکه بسیاری از پزشکان دارای مراجعه‌کنندگان زیادی می‌باشند، که هرکدام ممکن است قصد مراجعه‌ی مجدد نیز داشته باشند. هرچه میزان بیماران یک پزشک بیشتر باشد، مدیریت آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد شد.

اما با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما این چالش رفع خواهد شد. چراکه نرم‌افزار CRM رکاما در پزشکی دارای تمامی ابزارهای لازم و قابلیت‌های کاربردی که یک مطب پزشکی نیاز دارد، تا بتواند مشتریان خود را مدیریت کند، می‌باشد. در ادامه این قابلیت‌ها و ابزارهای کاربردی معرفی خواهند شد.

تسریع زمان انجام امور مربوط به بیماران یکی دیگر دلایل اهمیت CRM در پزشکی می‌باشدچراکه یکی دیگر از کاربرد CRM برای پزشکان این است، که پزشک‌ها به‌راحتی می‌توانند با چند کلیک تمامی امور مربوط به بیماران خود را انجام دهند.

بنابراین هرچه زمان امور بیماران کاهش یابد، کیفیت معاینه نیز بالاتر می‌رود. بیماران نیز با گذراندن وقت کمتر در مطب احساس رضایت بیشتری خواهند کرد. علاوه بر این پزشکان با انجام سریع‌تر امور بیماران می‌توانند بیماران بیشتری را ویزیت نمایند.

اولین کاربرد CRM در پزشکی: سیستم نوبت دهی

یکی از معضلات همیشگی پزشکان نوبت‌دهی به بیماران می‌باشد. البته این کار توسط منشی‌های پزشکان انجام می‌شود. اما نحوه‌ی چگونگی نوبت‌دهی توسط پزشک‌ها تعیین می‌شودبااین‌حال در بسیاری از مطب‌ها شاهد ضعف سیستم نوبت‌دهی هستیم. به‌گونه‌ای که یا بیماران به‌سختی می‌توانند، نوبت بگیرند و یا مدت‌زمان زیادی را باید در انتظار نوبت نشینند. همچنین ممکن است بسیاری از بیماران نوبت خود را فراموش کرده و بدین‌صورت نتوان مدیریت دقیقی انجام داد.

مهم‌ترین کاربرد CRM برای پزشکان بهبود شرایط نوبت‌دهی می‌باشدچراکه با استفاده از ماژول نوبت دهی نرم‌افزار CRM رکاما می‌توان اطلاعات مشتریان را به همراه تاریخ و ساعت نوبت‌دهی در آن درج کرد. بدین‌صورت دیگر هیچ اشتباهی در خصوص نوبت‌دهی به مشتریان و تداخل آن‌ها به وجود نخواهد آمد. همچنین در نرم‌افزار CRM و یا همان نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان، بیماران را با وضعیت‌های مختلف ثبت کرد. بنابراین می‌توان با استفاده از CRM در پزشکی مدت‌زمان ویزیت مریض ها را تعیین کرد.

CRM در پزشکی
نرم افزار CRM برای نوبت دهی به بیمار. کاربرد های نرم افزار CRM برای پزشکان. نرم افزار مدیریت بیماران.

یادآوری نوبت به بیماران با CRM

یکی از مشکلات دیگری که در سیستم نوبت‌دهی وجود دارد، عدم مراجعه‌ی بیماران در زمان تعیین‌شده می‌باشد. در اکثر مواقع این مشکل به خاطر فراموشی بیماران برای نوبتی که گرفته‌اند می‌باشد. در برخی موارد ممکن است، روز نوبت‌دهی فراموش شود. در برخی از موارد نیز ممکن است ساعت مراجعه فراموش شود، که در این صورت بیمار در ساعت دیگری که ممکن است مطب شلوغ باشد مراجعه کند.

با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما این مشکل قابل‌حل می‌باشدچراکه کاربرد CRM برای پزشکان درزمینه‌ی نوبت‌دهی بسیار مؤثر می‌باشد. با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما می‌توان تنظیمات ارسال خودکار پیام یادآوری نوبت را تنظیم نمود. با این قابلیت تنها کافی ست یک‌بار متن پیام یادآوری نوشته شود. سپس باید تعیین کرد که چند ساعت و یا چند روز قبل از زمان نوبت بیمار، پیام برای بیمار فرستاده شود. در این صورت احتمال فراموشی بیماران برای مراجعه بسیار کاهش می‌یابد. این کاربرد از سی آر ام در پزشکی احساس رضایت بیماران را نیز افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اطلاع‌رسانی می‌توانید، مقاله‌ی نرم افزار اطلاع رسانی را مطالعه نمایید.

ثبت اطلاعات بیماران در CRM

یکی دیگر از کاربردهای CRM برای پزشکان امکان ثبت اطلاعات مشتریان می‌باشد. این قابلیت از نرم‌افزار CRM در پزشکی، امکان درج و ذخیره‌ی اطلاعات بیماران را به پزشکان می‌دهد. بنابراین بیماران در هر بار مراجعه به پزشک نیازی به همراه داشتن مدارک خود ندارند. چراکه پزشک با مراجعه به پنل بیمار ثبت‌شده در CRM در کمترین زمان می‌تواند به پرونده‌ی مخاطب دست پیدا کند. این ویژگی باعث می‌شود تا اگر مشتری مدارک پزشکی خود را از دست بدهد، پزشک او بتواند آن‌ها را مشاهده کند. این کاربرد از نرم‌افزار CRM برای پزشکان باعث می‌شود تا امکان گم‌شدن پرونده‌های پزشکی در مطب نیز کاهش پیدا کند.

تمامی اطلاعات بیماران اعم از داروهای تجویزشده، آزمایش‌های انجام‌شده و سایر امور مربوط به درمان بیمار در CRM ثبت می‌شود. همچنین امکان اسکن عکس‌ها و اسناد بیماران در CRM وجود دارد. اگر یک بیمار به‌صورت تلفنی با پزشک تماس گرفته باشد، اطلاعات تماس و حتی صدای ضبط‌شده‌ی او در نرم‌افزار CRM رکاما به ثبت می‌رسد.

دریافت گزارشات بیماران با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

یکی دیگر از کاربردهای مهم CRM، برای پزشکان امکان دریافت گزارشات مختلف می‌باشد. پزشکان با استفاده از این کاربرد CRM می‌توانند، تمامی آمار و ارقام مربوط به مطب خود را به‌دست آورند. این اطلاعات می‌تواند در خصوص تعداد مراجعه‌ی کل بیماران، تعداد مراجعه‌ی بیماران با بیماری خاص، میزان مراجعه در روزهای خاص، اطلاعات داروهای تجویزشده و به‌طورکلی اطلاعات در خصوص هر چیز دیگری که در CRM ثبت می‌شود. همچنین اطلاعات شخصی مثل سن بیماران، محل سکونت آن‌ها و… نیز قابل ثبت می‌باشد.

این گزارشات تنها با چند کلیک ساده قابل‌دستیابی خواهند بود. بنابراین با این کاربرد CRM برای پزشکان امکان بررسی آمار و ارقام به‌راحتی مهیا می‌باشد. پزشکان از این اطلاعات می‌توانند، در زمینه‌های مختلفی استفاده کنند. همچنین مقایسه‌ی گزارشات در زمان‌های مختلف می‌تواند، به تصمیمات پزشکان در زمینه‌های گوناگون کمک کند. در این رابطه می‌توانید مقاله‌ی گزارش گیری اطلاعات در CRM را مطالعه نمایید.

قابلیت های سی آر ام برای پزشکان
کاربرد های نرم افزار CRM برای پزشکان. CRM در پزشکی.
افزایش رضایت بیماران با نرم افزار CRM

نرم‌افزار CRM رکاما باعث می‌شود تا تمامی امور مربوط به بیماران نظم پیدا کند. از نوبت‌دهی گرفته تا ویزیت و تجویز دارو. همه‌ی این کارها با استفاده از نرم‌افزار CRM سازمان‌دهی می‌شوند. همچنین پزشکان زمان کمتری را برای چنین مسائلی صرف خواهند کرد. بنابراین می‌توانند زمان بیشتری را برای بررسی بیماران و یا ویزیت بیماران بیشتر تخصیص دهند. با کاهش زمان انجام امور مربوط به بیماران، رضایت بیماران نیز افزایش می‌یابد.

هرچقدر یک مطب پزشکی منظم و منسجم‌تر عمل کند، بیماران از پزشک رضایت بیشتری خواهند داشت. درنتیجه افراد در هنگام بیماری پزشکی را انتخاب خواهند کرد که علاوه بر تخصص موردنیاز، دردسر کمتری را برای مراجعه به پزشک داشته باشند. علاوه بر این بیماران با دیدن ارزشی که با کاربرد سی آر ام برای پزشکان ایجادشده است، احساس رضایتمندی خواهند کرد. با بیان کاربردهای CRM برای پزشکان می‌توان نتیجه گرفت که کار منشی‌های پزشکان نیز آسان‌تر خواهد شد. بنابراین منشی‌ها وقت بیشتری را می‌توانند برای خدمت‌رسانی به بیماران اختصاص دهند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید مقاله‌ی رضایتمندی مشتریان با نرم افزار CRM را نیز مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره جهت راه‌اندازی CRM رکاما در مطب پزشکی می‌توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را برای راه‌اندازی بهترین نوع نرم‌افزار CRM راهنمایی خواهند کرد.

قیمت CRM

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *