Customer Club for Customer Satisfaction افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشتریان
افزایش رضایت مشتری با باشگاه مشتریان
۱۳۹۹-۰۹-۲۷
Customer orientation with CRM مدیریت ارتباط با مشتری | نرم افزار CRM | سی آر ام در اصول مشتری مداری
اصول مشتری مداری با نرم افزار CRM ( سی آر ام ) | Customer orientation with CRM
۱۳۹۹-۰۹-۲۷

افزایش رضایتمندی مشتری با CRM

Customer satisfaction with CRM software نرم افزار CRM | رضایتمندی مشتریان | سی آر ام

Customer satisfaction with CRM software . نرم افزار CRM چیست . بهترین نرم افزار CRM برای افزایش رضایتمندی مشتریان . سی آر ام و رضایت مندی مشتری. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری. CRM رایگان.

رضایتمندی مشتریان همواره یکی از عوامل موثر در بالا بردن ارزش و سود شرکت ها بوده است. بنابراین مدیران سازمان ها به دنبال راه هایی برای افزایش رضایتمندی مشتری های خود بوده اند. به خصوص در چندین سال اخیر که رقابت بین سازمان ها و شرکت ها رنگ دیگری به خود گرفته است. رنگ استفاده از تکنولوژی برای بقا و ماندگاری در بازار. نرم افزار CRM یکی از ابزارهای کاربردی می باشد که به کمک آن می توان به افزایش رضایتمندی مشتریان دست پیدا کرد.

در این مقاله قصد داریم عناوین زیر را در خصوص اهمیت نرم افزار CRM برای بالا بردن رضایتمندی مشتری ها بررسی کنیم.

سی آر ام | Customer satisfaction with CRM software نرم افزار CRM | رضایتمندی مشتریان
افزایش رضایتمندی مشتریان. سی آر ام و رضایت مندی مشتری

اهمیت رضایتمندی مشتریان برای سازمان

در ابتدا برای بررسی رابطه ی بین نرم افزار CRM و رضایتمندی مشتریان لازم است تا از اهمیت رضایتمندی مشتری ها برای سازمان آگاه بود. سازمان هایی که بتوانند رضایتمندی مشتریان خود را افزایش دهند، فروش بیشتری خواهند داشت. این امر دلایل مختلفی دارد. مشتریان اگر از رفتار و ارتباط یک سازمان راضی باشد قطعا برای خرید مجدد به همان سازمان مراجعه می کند. بنابراین هر مشتری با یکبار خرید از سازمان تبدیل به مشتری وفادار می شود. و این اتفاق در صورت  رضایتمندی مشتری رخ می دهد.

هر مشتری که از سازمان رضایت داشته باشد، افراد دیگری را نیز برای خرید از سازمان ترغیب می کند. و رضایتمندی مشتری با نرم افزار CRM ( سی آر ام ) افزایش یافته است. بنابراین با معرفی سازمان توسط مشتریان راضی، تعداد مشتری ها افزایش پیدا می ند. مشتریان جدید نیز با کسب رضایتمندی از سازمان تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. بدین صورت هر روزه به تعداد مشتریان سازمان افزوده می شود. در عین حال مشتریان قدیمی نیز از دست نخواهند رفت. با این اتفاق هر روزه بر تعداد مشتریان افزوده خواهد شد. در نهایت رضایتمندی مشتریان منجر به افزایش سود سازمان خواهد.

کاهش ریزش مشتری ها با CRM

در هر دوره ای از تاریخ حفظ مشتریان قدیمی از جذب مشتری جدید از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. چرا که هزینه ی تبلیغات برای جذب مشتری جدید بین ۶ تا ۸ برابر هزینه ی فروش مجدد به مشتریان قدیمی بوده است. بنابراین سازمان ها با فروش محصولات خود به مشتریان قدیمی در هزینه های خود صرفه جویی می کنند. نرم افزار CRM با امکاناتی که دارد باعث افزایش رضایتمندی مشتریان می شود.

افزایش رضایتمندی مشتری ها نیز باعث کاهش ریزش مشتری ها می شود. با کاهش ریزش مشتری ها، فروش مجدد به مشتریان نیز افزایش می یابد. اما رضایتمندی مشتری ها به کمک CRM رکاما به دلایل مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

رضایتمندی مشتریان | Customer satisfaction with CRM software | نرم افزار CRM  | سی آر ام
CRM برای افزایش رضایتمندی مشتریان

سرعت عمل در انجام خدمات با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM رکاما تمامی امور سازمان را سرعت می بخشد. بخشی از امور که مربوط به خدمت دهی به مشتریان است نیز سرعت آن افزایش می یابد. بنابراین مشتریان در مدت زمان کمتری خدمات مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد. مشتریان هنگامی که با سازمان تماس می گیرند، تمامی اطلاعات آن ها به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین کارمندان سازمان در هنگام پاسخگویی می توانند سوابق و اطلاعات کامل مشتری را در کمترین زمان رصد کنند. در این صورت کیفیت و سرعت پاسخگویی به مشتتری افزایش می یابد. حتی مشتریان برای پرسیدن یک سوال ساده زمان کمی را به کمک نرم افزار CRM صرف خواهند کرد. در این صورت رضایتمندی مشتریان افزایش می یابد.

در خصوص خدمات پشتیبانی و پس از فروش نیز نرم افزار CRM رکاما امکانات جامع و کاملی را مهیا کرده است. بنابراین کارمندان سازمان هنگامی که بخواهند به یک مشتری خدمات پس از فروش ارائه کنند، می توانند از نرم افزار سی آر ام کمک بگیرند. بنابراین مشتریان در دریافت خدمات پس از فروش نیز زمان کمتری را صرف خواهند کرد. بدین صورت سرعتعمل در انجام خدمات با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری افزایش می باید. نتیجه ی این اتفاق افزایش رضایتمندی مشتری می باشد.

رفع نقاط ضعف سازمان با CRM

مشتریان پس از خرید محصولات ممکن است نظرات مثبت و یا منفی خود را به شرکت اطلاع دهند. همچنین می توان برای کارمندان در نرم افزار CRM رکاما وظیفه ای تعیین کرد تا از رضایت مشتریان مطلع شوند. بدین صورت می توان از نظرات مشتریان آگاه شد. اگر مشتریان از مسئله ای ناراحت باشند می توان بدین شکل در جهت رفع آن مشکل تلاش کرد. جلب رضایتمندی مشتریان در این امر از اهمیت زیادی در سازمان ها برخوردار است. چرا که اگر یک مشتری از سازمان ناراضی باشد، حداقل ۳ نفر را از این اتفاق مطلع می کند. بدین صورت اثرات مخربی برای سازمان بوجود می آید.

از دیگر راه های دریافت نظرات مشتریان برای رفع نقاط ضعف سازمان، ایجاد نظرسنجی ها می باشد. ایجاد فرم های نظر سنجی در خصوص زمینه های مختلفی قابل انجام انجام است. سپس با جمع آوری نظرات مشتریان در نرم افزار CRM می توان آمار دریافتی را تحلیل کرد. بدین صورت می توان در جهت بهبود سازمان تلاش کرد. با این اقدام به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توان رضایتمندی مشتریان را افزایش داد.

انجام صحیح وظیفه های مرتبط با امور مشتریان

در نرم افزار CRM می توان برای هر کارمندی وظیفه را ایجاد کرد. سپس وظیفه ی ایجاد شده در روز و ساعت مشخص به کارمند یادآور می شود. همچنین می توان وظایفی را به صورت خودکار برای کارمندان تنظیم نمود. به طور مثال اگر یک مشتری عدد ۱ را ارسال کند، یک وظیفه برای کارمند مربوط به بخش پشتیبانی ایجاد می شود. بنابراین تمامی وظایف کارمندان در ساعات مقرر و به بهترین شکل انجام می شود.

انجام صحیح وظایف کارمندان با کمک CRM رضایتمندی مشتریان را افزایش می دهد. مزیت دیگر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انتقال وظایف بین کارمندان است. به طور که اگر بنابر دلایلی یک کارمند نتواند در سازمان حضور پیدا کند، می تواند وظایف خود را به کارمند و یا کارمندان دیگری انتقال دهد. بدین صورت وظایفی که باید در قبال مشتری انجام شود در زمان مقرر به درستی انجام می شود. و این عامل دیگری برای افزایش رضایتمندی مشتریان است که به کمک نرم افزار CRM اتفاق می افتد.

رضایتمندی مشتریان | سی آر ام | 
 Customer satisfaction with CRM software نرم افزار CRM چیست | مدیریت ارتباط با مشتری
سی آر ام و رضایت مندی مشتری.

بالا رفتن انگیزه ی کارمندان سازمان با CRM

در سازمانی که کارها سروقت و به درستی انجام شود، کارمندان از رضایت و روحیه ی بالاتری برخوردار خواهند بود. نرم افزار CRM علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتریان ، در مدیریت کارمندان نیز نقش دارد. علاوه بر این هنگامی که کارمندان در یک سازمان منظم فعالیت کنند خستگی کمتری را احساس خواهند کرد. یک سازمان در صورتی منظم خواهد شد که از ابزار های مدیریتی استفاده کرده باشد. و نرم افزار CRM یک ابزار مدیریتی قوی می باشد.

رابطه ی بین انگیزه ی کارمندان و رضایتمندی مشتریان

هنگامی که کارمندان از انگیزه ی بالایی برای کار کردن برخوردار باشند، کارهای خود را به نحو بهتری انجام می دهند. هنگامی که کارهای یک سازمان به درستی انجام شوند، امور مربوط به مشتریان نیز به صورت صحیح انجام می شود. با انجام صحیح کارهای مروبوط به مشتریان، رضایتمندی مشتریان نیز افزایش پیدا می کند. همه این اتفاقات تنها به کمک یک نرم افزار به اسم نرم افزار CRM رکاما قابل انجام خواهد بود. برای دریافت مشاوره جهت افزایش رضایتمندی مشتریان خود می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. کارشناسان رکاما شما را برای پیاده سازی بهترین نوع CRM در سازمان راهنمایی خواهند کرد.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...