نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز درمانی

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز درمانی


نقش و اثربخشی نرم‌افزار CRM و یا همان نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به‌وضوح در سازمان‌ها قابل‌مشاهده است. اما قابلیت‌های نرم‌افزار سی آر ام محدود به سازمان‌ها و شرکت‌ها نمی‌شود.

بلکه نرم‌افزار CRM در مراکز درمانی نیز دارای کاربردهای زیادی می‌باشد. کاربردها و قابلیت‌های نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمک زیادی به سازمان‌دهی امور در مراکز درمانی می‌کند. علاوه بر این، نرم‌افزار CRM رکاما باعث بهبود روابط بین مراکز درمانی و بیماران می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به قابلیت‌ها و فواید اجرای نرم‌افزار CRM در مراکز درمانی بپردازیم. بدین منظور عناوین زیر موردمطالعه قرار خواهند گرفت.

نرم افزار CRM در مراکز پزشکی و درمانی
CRM رکاما. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز درمانی. اهمیت استفاده از CRM در کلینیک ها. قابلیت های سی آر ام در مراکز پزشکی.

اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در مراکر درمانی

مراکز درمانی مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های پزشکی و کلینیک‌های زیبایی همگی دارای بیماران و مراجعه‌کنندگان زیادی می‌باشند. ازاین‌رو مدیریت مراجعه‌کنندگان کار آسانی نخواهد بود. علاوه بر این، در هر مرکز درمانی تعداد زیادی پرسنل و کارمند مشغول به خدمت هستند. بنابراین لازم است تا افراد مشغول به‌کار در مراکز درمانی نیز مدیریت شوند. در این صورت، خدمات مراکز درمانی با خرید CRM (سی آر ام) به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

در مراکز درمانی اطلاعات زیادی دریافت و یا ارسال می‌شود. اطلاعات بیماران و مراجعه‌کنندگان در این مراکز یکی از این اطلاعات مهم می‌باشد. بنابراین باید اطلاعات موردنیاز مراکز درمانی به‌صورت یکپارچه جمع‌آوری شود تا در صورت نیاز به توان به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. دقت در ثبت اطلاعات یکی دیگر الزامات مراکز درمان و پزشکی است. تمامی این امور به نرم‌افزار CRM در مراکز درمانی قابل‌اجراست.

در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار سی آر ام در مراکز پزشکی خواهیم پرداخت. با به‌کارگیری این قابلیت‌ها می‌توان، مراکز درمانی را سازمان‌دهی کرد و همچنین رضایت مراجعه‌کنندگان را به‌دست آورد.

بدست آوردن آمار خدمات

نرم‌افزار CRM در مراکز درمانی و پزشکی در به‌دست آوردن آمار خدمات‌دهی بسیار دقیق عمل می‌کند. هرگاه  فردی به مرکز درمانی مراجعه کند، خدمتی که نیاز دارد در CRM (سی آر ام) ثبت می‌شود. حتی اگر فرد به‌طور همزمان از  چند خدمت مرکز درمانی استفاده کند، تمامی خدمات ثبت خواهد شد. بنابراین با نرم‌افزار CRM رکاما آمار دقیق  مراجعه‌کنندگان و نوع استفاده آن‌ها از خدمات مرکز، به‌دست خواهد آمد.

این آمار را می‌توان به‌صورت جداگانه برای هر بخش استخراج کرد. علاوه بر این می‌توان، سوابق مراجعه‌کنندگان را مشاهده نمود، که از چه خدماتی استفاده کرده‌اند.

ثبت آمار و اطلاعات مربوط به خدمات با استفاده از CRM (نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری) در مراکز پزشکی کمک زیادی در جهت بهبود خدمات‌دهی می‌کندچراکه با استفاده از این قابلیت سی آر ام می‌توان خدماتی که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند پی برد.

در این صورت می‌توان در جهت بهبود آن‌ها تلاش بیشتری کرد. در این صورت رضایت اکثریت مراجعه‌کنندگان افزایش خواهد یافت.  این تنها یک مورد از مزایای به‌دست آوردن آمار خدمات با کمک نرم‌افزار CRM بود. هر مرکز درمانی و پزشکی می‌تواند با توجه به نیاز خود از این آمار و اطلاعات بهره ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ویژگی از نرم‌افزار سی آر ام می‌توانید مقاله‌ی گزارش گیری با CRM را مطالعه نمایید

حسابداری

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر مرکز درمانی بخش حسابداری می‌باشدنرم‌افزار CRM در مراکز درمانی این امکان را فراهم می‌کند که حسابداران بتوانند، به‌راحتی امور حسابرسی مشتریان را انجام دهند. مراکز پزشکی و درمانی با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما دیگر نیازی به هیچ‌یک از نرم‌افزار حسابداری نخواهند داشت. چراکه نرم‌افزار سی آر ام خود دارای حسابداری پیشرفته می‌باشد. بنابراین به‌راحتی می‌توان امور حسابداری مراجعه‌کنندگان  را انجام داد.

ازآنجایی‌که اطلاعات مراجعه‌کنندگان در خصوص استفاده از خدمات مراکز درمانی به‌طور کامل در CRM ثبت می‌شود، بنابراین برای انجام امور حسابداری دیگر نیازی به ورود مجدد اطلاعات نمی‌باشد. با تعریف تعرفه‌ها و هزینه‌های هر خدمت در نرم‌افزار CRM رکاما مبلغ بدهکاری افراد به‌صورت خودکار محاسبه می‌شودمراجعه‌کنندگان درصورتی‌که درخواست فاکتور نمایند می‌توان به‌راحتی فاکتور را با کمک CRM (نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری) ارائه کرد.

دقت و سرعت بالای نرم‌افزار سی آر ام برای مراکز پزشکی بسیار کارآمد خواهد بود. چراکه در بسیاری از مراکز درمانی همواره بخش حسابداری و تسویه‌حساب یکی از مکان‌هایی بوده است، که افراد زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند. اما با استفاده از CRM رکاما این مشکل به‌راحتی رفع خواهد شد.

قابلیت های سی آر ام در مراکز درمانی و مدیریت کارمندان
اهمیت استفاده از CRM در کلینیک ها. قابلیت های سی آر ام در مراکز پزشکی. ایجاد راه های ارتباطی با مراجعه کنندگان. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز درمانی.

ایجاد راه های ارتباطی مختلف مشتریا با مراکز درمانی

با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما می‌توان، راه‌های ارتباطی مختلفی را برای تماس و ارتباط با بیماران ایجاد کرد. تماس تلفنی، ارسال پیامک، فکس، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی از راه‌هایی می‌باشند، که می‌توان با کمک CRM با بیماران در ارتباط بود. اطلاعات برقراری تماس با بیماران و یا برعکس برقراری تماس بیماران با مراکز درمانی در CRM ثبت خواهد شد.

بنابراین هنگام نیاز به اطلاعات تماس اعم از تاریخ تماس، موضوع تماس، فرد پاسخ‌دهنده و سایر جزئیات می‌توان، به نرم‌افزار CRM مراجعه کرد. همچنین برقراری تماس با مشتریان با کمک CRM در مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن قابل انجام خواهد بود. چراکه نرم‌افزار CRM رکاما قابلیت اتصال به خطوط تلفن را دارد.

نرم‌افزار CRM علاوه بر قابلیت اتصال به خطوط تلفن مراکز درمانی، قابلیت اتصال به پنل های پیامکی، سرویس‌های ارسال ایمیل و فکس را نیز دارد. بنابراین برقراری ارتباط با مراجعه‌کنندگان از سایر روش‌ها نیز با نرم‌افزار سی آر ام رکاما امکان‌پذیر می‌باشد. اطلاعات مربوط به سایر روش‌های ارتباطی نیز به‌طور کامل همراه با جزئیات در نرم‌افزار CRM ثبت می‌شود. بنابراین برای اموری مثل پیگیری‌ها، بررسی شکایات، نظارت امور مربوط به مراجعه‌کنندگان و … می‌توان از این اطلاعات استفاده کرد.

مدیریت پرسنل و پرستاران

نرم‌افزار CRM رکاما برای مراکز درمانی، کاربردهایی نیز در خصوص مدیریت پرسنل و پرستاران دارد. برای هر پرسنل در مراکز پزشکی و درمانی می‌توان، یک پنل کاربری جداگانه در نرم‌افزار CRM رکاما ایجاد کرد. بنابراین هر فردی که به‌عنوان پرسنل در مراکز درمانی وظیفه‌ای دارد، می‌تواند شرح وظایف انجام‌شده‌ی خود را در CRM (نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری) ثبت کند.

همچنین در نرم‌افزار سی آرام رکاما امکان ایجاد وظیفه برای پرسنل وجود دارد. این ویژگی به تعیین وظیفه برای پرسنل و عدم فراموشی آن‌ها در انجام وظایف کمک زیادی می‌کند. همچنین می‌توان وظایف را در CRM رکاما به افراذ دیگری منتقل کرد. تاریخچه‌ی ثبت وظیفه و انتقال آن نیز به‌طور کامل قابل‌مشاهده خواهد بود.

یکی دیگر از کاربردهای این ویژگی از نرم‌افزار سی آر ام، مدیریت بهتر کارکنان مراکز درمانی می‌باشدازآنجایی‌که تمامی اطلاعات مربوط، به شرح وظایف کارکنان در سی آر ام ثبت می‌شود، در هر زمان که نیاز باشد می‌توان به بررسی آن‌ها پرداخت. با بررسی شرح وظایف انجام‌شده و یا نشده‌ی پرسنل می‌توان به عملکرد آن‌ها پی برد. بنابراین با بررسی آن‌ها می‌توان عملکرد کارکنان را افزایش داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید مقاله‌ی نرم افزار شرح وظایف را مطالعه نمایید.

کاهش انتظار بیماران در مراکز درمان با CRM
اهمیت استفاده از CRM در کلینیک ها. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز درمانی. رضایت بیماران با CRM. قابلیت های سی آر ام در مراکز پزشکی.
کاهش انتظار بیماران

ازآنجایی‌که نرم‌افزار CRM رکاما به‌تمامی امور مراکز درمانی سرعت می‌بخشد، زمان انتظار مراجعه‌کنندگان برای انجام امور مربوط به آن‌ها کاهش می‌یابد. با کاهش زمان انجام امور افراد می‌توان، به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کرد. رضایت افراد نیز در این حالت افزایش می‌یابد. بنابراین یکی دیگر از کاربردهای نرم‌افزار CRM در مراکز درمانی، بهینه سازی زمان انجام کارها می‌باشد.

برای دریافت مشاوره جهت راه‌اندازی نرم‌افزار CRM رکاما در مراکز درمانی و پزشکی می‌توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را برای راه‌اندازی بهترین CRM در مراکز درمانی و کلینیک‌ها راهنمایی خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد این نرم‌افزار برای پزشکان می‌توانید به مقاله‌ی کاربرد CRM برای پزشکان مراجعه نمایید.

شما می توانید آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزش ها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *