امروزه هتلها برای جذب مسافران بیشتر و وفادارتر از ابزارهای جذب مشتری استفاده میکنند. یکی از ابزارهای کاربردی در هتل نرمافزار CRM میباشد. نرمافزاری که با مدیریت کردن ارتباط با مشتری، رضایت مشتریان و مسافرین را افزایش میدهد.
چراکه این نرمافزار مزایای زیادی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم. به همین منظور عناوین زیر در خصوص مزایای استفاده از نرمافزار CRM در هتل موردبحث قرار خواهند گرفت. علاوه بر این می توانید،، با مراجعه به مقاله نرم افزار بازاریابی از بهترین نرم افزارهای بازاریابی اطلاع پیدا کنید. Benefits of Hotel CRM
- ثبت اسناد و مدارک مسافران در نرم افزار CRM
- اهمیت عملکرد کارکنان هتل و نقش CRM
- کاربرد نرم افزار سی آر ام در ثبت گزارشات کارکنان
- ایجاد نظرسنجی برای مشتریان هتل با نرم افزار CRM
- مزایای ایجاد نظرسنجی توسط CRM
- جذب رضایت مسافران با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
ثبت اسناد و مدارک مسافران در نرم افزار CRM
از مزایای CRM میتوان به ذخیرهی اسناد و مدارک مسافران اشاره کرد. در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، با انتخاب هر مسافر میتوان به اسناد و مدارک ذخیرهشده دسترسی پیدا کرد. هر مسافری که به هتل وارد میشود باید مدارک شناسایی خود را به هتل ارائه دهد. با اخذ مدارک شناسایی مسافران میتوان اسکن مدارک را در CRM و یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت کرد.
در این صورت در امور هتلداری هنگامیکه مدیر هتل بخواهد به اطلاعات شناسایی افراد دسترسی پیدا کند بهراحتی میتواند با CRM این کار را انجام دهد. دسترسی به این اطلاعات در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است. بدینصورت دیگر نیازی به جستوجو در کلیهی مدارک مسافران برای پیدا کردن اطلاعات شخص خاصی نمیباشد. با این کار در زمان انجام امور هتلداری صرفهجویی زیادی میشود.
اهمیت عملکرد کارکنان هتل و نقش CRM در هتل
در صنعت هتلداری هر یک از کارکنان هتل دارای وظیفهی متفاوتی هستند. برخی در امور نظافت فعالت میکنند. برخی در پذیرش هتل، برخی افراد نیز در رستوران هتل مشغول به خدمتدهی هستند. و به همین ترتیب هر یک از کارمندان هتل در جهتی مشغول به خدمت میباشد. در صنعت هتلداری نظارت بر عملکرد کارکنان هتل از اهمیت ویژهای برخوردار است.
چراکه این کارمندان هتل هستند، که همواره با مسافران در ارتباط هستند. بنابراین عملکرد و رفتار کارکنان تأثیر به سزایی در جلب رضایت مشتریان دارد. به همین خاطر است که CRM در جهت نظارت بر عملکرد کارکنان، ماژولهایی را تعبیه کرده است.
کاربرد نرم افزار سی آر ام در ثبت گزارشات کارکنان
در CRM هر کارمندی میتواند شرح گزارشات وظایف خود را به ثبت برساند. بنابراین کارمندان هتل در پایان ساعات کاری خود میتوانند درصد انجام وظایف خود را با گزارشنویسی به اطلاع مدیران هتل برساند. در این صورت مدیران هتل میتوانند با بررسی شرح گزارشات، عملکرد کارکنان را مورد ارزیابی قرار دهند. با بررسی عملکرد کارکنان هتل، میتوان اشکالات کار کارکنان را پیدا کرد. درنتیجه رفتار کارکنان به بالاترین حد بهینهی خود میرسد.
علاوه بر قابلیت بررسی عملکرد توسط CRM، میتوان وظایفی را برای کارکنان تعیین کرد. CRM با دریافت وظایف توسط مدیریت، زمان انجاموظیفه را به کارمند مربوطه اطلاعرسانی خواهد کرد. و یا خود کارکنان هتل میتوانند وظایفی را جهت یادآوری به خود در نرمافزار CRM تنظیم نمایند. همچنین قابلیت انتقال وظایف کارکنان وجود دارد. این یادآوری میتواند از طریق مختلفی به اطلاع کارکنان برسد.
راهی مثل ارسال پیامک. با وجود این قابلیتها برای وظایف کارکنان، نرمافزار CRM علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتری، بر عملکرد کارکنان هتل نیز مدیریت دارد. و به این خاطر است که نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری یک نرمافزار فوقالعاده کاربردی در صنعت هتلداری شناخته میشود. آَشنایی بیشتر با گزارش گیری در CRM رکاما با مطالعه مقاله گزارش گیری در نرم افزار CRM امکان پذیر است.
ایجاد نظرسنجی برای مشتریان هتل با نرم افزار CRM
از دیگر مزایای نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری دریافت نظرات مسافران هتل میباشد. مدیران هتل میتوانند با ایجاد فرم نظرسنجی در CRM از مشکلات هتل خود مطلع شوند. سپس با بررسی نظارت مسافران میتوان خدماتدهی هتل را در بهترین حالت خود قرار داد. مدیران هتل پس از ایجاد فرم نظرسنجی در سی آر ام میتوان به طریق مختلف آن را برای مشتریان ارسال کرد.
با درخواست هتل برای تکمیل فرم نظرسنجی مسافران اقدام به پر کردن فرمهای نظرسنجی میکنند. مسافران با شرکت در نظرسنجیهای هتل احساس ارزشمند بودن خواهند کرد. چراکه دریافت نظرات مشتریان نوعی احترام گذاشتن به مسافران محسوب میشود. جهت تکمیل این مقاله میتوانید مقالهی نرم افزار CRM برای هتل داری را نیز مطالعه نمایید.
مزایای ایجاد نظرسنجی توسط CRM
اطلاع از نظرات مشتریان همواره مورد اهمیت سایر سازمانها و هتلها بوده است. چراکه با وجود گسترش صنعت گردشگری، رقابت برای جذب مسافران هتلها نیز افزایشیافته است. ایجاد فرمهای نظرسنجی با CRM یکی از راههای دریافت نظرات میباشد که هزینهی بابت انجام آن صرف نمیشود. بنابراین راهی مقرونبهصرفه برای اطلاع از نظرات مشتریان میباشد. همچنین دریافت نظرات از طریق CRM و یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، با بالاترین درصد مشارکت مسافران انجام خواهد شد.
از دیگر مزایای ایجاد نظرسنجی در CRM، ثبت خودکار نظرات مسافران میباشد. بنابراین دیگر نیازی به چاپ فرمهای کاغذی و پر کردن فرمها با خودکار توسط مسافران نمیباشد. همچنین اطلاعات واردشده در فرمهای نظرسنجی بهصورت خودکار جمعآوری میشود.
سپس با بررسی اطلاعات دریافت شده از فرمهای نظرسنجی میتوان به مشکلات هتل پی برد. بااطلاع از مشکلات و انتقادات مسافران میتوان در جهت بهبود شرایط هتل تلاش کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب ماژول نظر سنجی به مقاله نظرسنجی در CRM مراجعه کنید.
جذب رضایت مسافران با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
تمامی مزایای بیانشده در این مقاله همگی به افزایش رضایت مسافران کمک خواهد کرد. هرچقدر امور هتلداری در نظر مشتریان رضایتبخش تر باشد، وفاداری مشتریان و مسافرین نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
بدینصورت مسافران در سفرهای بعدی خود مجدد به همان هتل مراجعه خواهند کرد. بنابراین با اجرای نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری در هتل میتوان با کمترین هزینهها رضایت مشتریان را از خدمات هتل افزایش داد. همچنین زمانهای تلفشده جهت خدماتدهی به مسافران کاهش پیدا میکند.
با CRM عملکرد کارکنان هتل نیز سازماندهی پیدا میکند. با ایجاد نظم بین کارکنان هتل میتوان رضایت کارکنان را نیز افزایش داد. هنگامیکه کارکنان هتل از کار خود راضی باشند با انگیزه ی بیشتری به مسافران خدمترسانی میکنند. و این اتفاق نیز به کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. برای آگاهی از چگونگی خرید این ابزار فوق العاده، به خرید نرم افزار CRM مراجعه کنید.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر