شرکت های خدماتی نظافتی در جهت ارائه ی خدمات نظافت و تمیز کاری منازل، باغ ها، مجتمع ها و … فعالیت دارند. ابن نوع شرکت ها با داشتن مشتریان زیاد و مختلفی نیازمند نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری های خود هستند. برای آشنایی با این نرم افزار به CRM چیست؟ مراجعه نمائید.
علاوه بر این برای نظارت بر کارکنان شرکت های خدماتی نظافتی می توان از نرم افزار CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، استفاده کرد. به طور کلی نرم افزار CRM کاربرد های زیادی در شرکت های خدماتی نظافتی دارند که در این مقاله درمورد این موضوع توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد. به همین منظور عناوین زیر در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
- دلایل استفاده از نرم افزار CRM در شرکت های خدماتی نظافتی
- اهمیت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- دسته بندی مشتریان به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- تنظیم زمان در سی آر ام برای ارائه ی خدمات به مشتریان
- مزایای تنظیم وقت رزرو شده در CRM
- اطلاع رسانی به مشتریان توسط CRM
دلایل استفاده از CRM در شرکت های خدماتی نظافتی
در زمانهای مختلفی مردم برای نظافت منزل یا محل کار خود اقدام به گرفتن نیروی خدماتی میکنند. و یا ساکنین یک مجتمع مسکونی برای نظافت راهپلهها و سایر اماکن عمومی مجتمع با شرکتهای خدماتی نظافتی تماس میگیرند. مجتمعهای تجاری نیز ممکن است در بازههای زمانی مختلفی از خدمات این نوع شرکتها استفاده کنند. و بسیاری دیگر از مراکز و اماکنی که در طی زمانهای مختلفی نیاز به نیروی خدماتی پیدا میکنند.
در همهی حالات فوق، افراد با شرکت خدماتی نظافتی تماس برقرار میکنند و درخواست نیرو میکنند. این زمانی است که نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری کاربرد خود را نشان میدهد. کاربردهای زیادی که به افزایش رضایت مشتریان و درنهایت افزایش سود شرکت ختم خواهد شد. برای آشنایی با امکانات فوق العاده این نرم افزار می توانید امکانات نرم افزار سی آر ام را مطالعه نمایید.
اهمیت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های خدماتی
با توجه به نیاز اماکن مختلف برای نیروهای خدماتی، مشتریان شرکتهای خدماتی نظافتی در گروههای مختلفی نیز قرار دارند. هرکدام از مشتریها به انواع مختلفی از خدمات نیاز دارند، برای همین معمولاً در شرکتهای خدماتی هر شخصی در یک زمینه مشغول فعالیت است. بااینوجود تعداد مشتریان شرکتهای خدماتی نظافتی زیاد است. بنابراین لازم است تا هم بر نیرویهای خدماتی و هم مشتریان مدیریت داشت.
همانطور که میدانید، مدیریت بر نیروهای خدماتی و مشتریان با بالا رفتن تعداد مشتریان کار آسانی نخواهد بود. ولی با استفاده از نرمافزار CRM (سی آر ام) میتوان بهراحتی بر ارتباط با مشتریان مدیریت کامل داشت. در این صورت شرکت خدماتی نظافت با مدیریت ارتباط با مشتری میتوان رضایت مشتریان را نیز جلب نماید. چراکه شرکت خدماتی نظافتی با کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری و یا همان CRM میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.
دسته بندی مشتریان به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
همانطور که بیان شد مشتریان شرکتهای خدماتی برای کارهای مختلفی با شرکت تماس میگیرند. بنابراین لازم است تا مشتریان برحسب نیاز و یا مکان موردنظر برای نظافت دستهبندی شوند.
علاوه بر این دسته بندیهای مختلف دیگری میتوان در نظر گرفت که هرکدام کاربرد مختلفی دارد.. با نرمافزار CRM (سی آر ام) مدیران شرکتهای خدماتی نظافتی میتوانند دسته بندیهای مدنظر خود را ایجاد کنند و مشتریان هر گروه را در دستهی مخصوص به خود قرار دهند. دستهبندی مشتریان با استفاده از رنگبندی مشتریان نیز امکانپذیر میباشد. رنگهایی که طبق نظر مدیر شرکت تعیین میشود.
با دستهبندی مشتریان میتوان دادههای آماری که توسط نرمافزار CRM پردازش میشوند را موردبررسی قرار داد. با بررسی دادهها و تحلیل آنها میتوان برای برنامهریزی استخدام نیرو، تنظیم ساعات کاری شرکت، افزایش خدمات و … اقدام کرد.
همچنین میتوان برای اطلاعرسانی گروهی از دستهبندیها استفاده کرد. و یا میتوان برای در نظر گرفتن مزایا و خدماتی خاص برای مشتریانی در گروهی خاص از آن استفاده کرد. با استفاده از دستهبندی مشتریان در نرمافزار CRM هر اقدامی برای مدیریت ارتباط با مشتریان آسان خواهد بود. تمامی کاربردهای دستهبندی مشتریان درنهایت به افزایش رضایت مشتریان منجر خواهد شد. با مراجعه به دسته بندی مشتریان در نرم افزار سی آر ام می توانید اطلاعات مفیدی در این مورد کسب کنید.
تنظیم زمان در نرم افزار سی آر ام برای ارائه ی خدمات به مشتریان
برخی از مشتریان برای رزرو وقت برای روزهای دیگر اقدام میکنند. چراکه در برخی از ایام ممکن است درخواستهای شرکت خدماتی نظافتی بالا رود و مشتریها نتوانند در زمان مناسبی از خدمات نیروهای خدماتی بهره من شوند.
بنابراین با تماس با شرکت خدماتی نوع خدمت و ساعت موردنیاز خود را رزرو میکنند. ثبت دقیق ساعت و روز موردنیاز مشتری باید بهدرستی انجام گیرد. در غیر این صورت ممکن است زمان رزرو مشتری فراموش شود. و یا ممکن است خدمتی که نیاز دارد بهاشتباه اطلاعرسانی شود. حتی ممکن است در یک روز برای دو مشتری در یک ساعت زمان رزرو کرده باشند.
بنابراین لازم است تا اقدامی به کمک CRM در جهت سازماندهی نوبتها انجام شود. که این اقدام کاربردی دیگر از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری است. مطالعه مقاله نوبت دهی در نرم افزار سی آر ام به شما پیشنهاد می شود.
مزایای تنظیم وقت رزرو شده در CRM
با استفاده از نرمافزار CRM میتوان زمان رزرو موردنیاز هر مشتری را بهصورت دقیق ثبت کرد. همچنین سایر توضیحات لازم و تمامی جزئیات خدمت مورد نظر مشتری در CRM (سی آر ام) ثبت خواهد شد. بنابراین امکان اشتباه در خصوص زمان تعیینشده و نوع خدمت از بین خواهد رفت. همچنین امکان اشتباه در خصوص ثبت یک زمان رزرو شده برای دو مشتری به صفر خواهد رسید.
یکی دیگر از مزایای نرمافزار CRM، ارسال هشدار بهصورت وظیفه به نیروهای خدماتی میباشد. با تنظیم وقت در CRM میتوان نیروی خدماتی را چند ساعت قبل و یا در روز قبل از زمان موردنیاز مشتری آگاه کرد. این هشدار میتواند بهصورت پیامک نیز به تلفن همراه نیروی خدماتی ارسال شود. نیروهای خدماتی با اطلاع از زمان خدمتدهی میتوانند بهموقع در مکان موردنظر مشتری حضور پیدا کنند و خدمت لازم را انجام دهند. بنابراین با استفاده از نرمافزار CRM میتوان رضایت مشتریان شرکت خدماتی نظافتی را در خصوص زمان انجام خدمت افزایش داد.
اطلاع رسانی به مشتریان توسط CRM
در برخی از مواقع شرکتهای خدماتی نظافتی لازم است تا مشتریان خود را از اخبار و اطلاعیههای شرکت آگاه سازند. در این صورت باید تمامی شمارههای تماس مشتریان را پیداکرده و از آن طریق با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این کار بهصورت دستی کاری سخت میباشد.
همچنین مدتزمان زیادی برای انجام این کار نیاز است. اما با وجود نرمافزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) در شرکت خدماتی نظافتی، اطلاعرسانی به مشتریان بهراحتی و در کمترین زیمان ممکن صورت خواهد گرفت. چراکه تنها با زدن چند کلیک ساده در CRM میتوان پیام خود را به مشتریان انتقال داد.
ازجمله اطلاعرسانیهایی که ممکن است یک شرکت خدماتی بخواهد به مشتریان اعلام کند، تغییر در نوع خدمات میباشد. بهطور مثال ممکن است یک شرکت خدماتی نظافتی، خدمات مربوط به باغبانی و رسیدگی به باغچه را نیز اضافه کند. در این مورد می توانید مقاله اطلاع رسانی در نرم افزار CRM را بخوانید.
در این صورت میتواند این تغییر را به اطلاع مشتریان برساند. این اطلاعرسانی نوعی تبلیغ با هزینهی بسیار پایین میباشد. این راه اطلاعرسانی به کمک CRM به بهترین شکل خود انجام خواهد شد. در تکمیل این مقاله میتوانید مقالهی نرم افزار CRM در شرکت های خدماتی نظافتی را مطالعه نمایید.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
با سلام .بسیار عالی