افزایش رضایت مشتری یکی از اصلیترین هدف مدیران سازمانها میباشد. چراکه سود سازمان همواره به مشتریان آن سازمان وابسته است. هرچقدر که رضایت مشتریهای یک سازمان بیشتر باشد، فروش آن نیز بیشتر خواهد شد.
همچنین با افزایش رضایت مشتریهای سازمان، مشتریان جدیدی نیز به سازمان افزوده خواهد شد. اما برای افزایش رضایت مشتریها باید بر رضایت و نظرات مشتریان مدیریت و نظارت کرد. مدیریت رضایت مشتری با نرمافزار CRM بسیار آسان خواهد شد. بنابراین با استفاده از نرمافزار CRM میتوان به سود بیشتری دست پیدا کرد. برای آشنایی با بهترین نمونه این نرم افزار به بهترین نرم افزار سی آر ام مراجعه کنید.
در این مقاله قصد داریم در خصوص کاربرد نرمافزار CRM برای مدیریت رضایت مشتری، تحت عناوین زیر توضیحات لازم را ارائه دهیم.
- ضبط مکالمات تلفنی و بررسی رضایت مشتری با نرم افزار CRM
- بررسی رضایت مشتری بعد از خرید
- یادآوری خودکار با نرم افزار CRM برای بررسی رضایت مشتری بعد از خرید
- مدیریت و دریافت نظرات مشتریان به کمک فرم های نظرسنجی
- مدیریت کارمندان سازمان با CRM برای افزایش رضایت مشتری
بررسی رضایت مشتری با ضبط مکالمات تلفنی در CRM
یکی از قابلیتهای نرمافزار CRM رکاما ضبط مکالمات تلفنی میباشد. با ضبط مکالمات، تمامی صحبتهای بین سازمان و مشتری ثبت میشود. فرقی نمیکند که کدام کارمند شرکت پاسخگو بوده است. درهرصورت امکان ضبط و سپس شنیدن مکالمه وجود دارد. همچنین تمامی جزئیات تماس اعم از تاریخ و ساعت تماس، نام مشتری، نام کارمند پاسخگو و موضوع تماس قابلمشاهده است. بنابراین در هر زمان که نیاز باشد میتوان به صدای ضبطشده توسط نرمافزار CRM گوش فرا داد. برای کسب اطلاعات بیشتر مدیریت مرکز تماس را مطالعه نمائید.
محدودیت دسترسی به مکالمات ضبطشده در CRM قابل تنظیم است. بنابراین برای هر کارمند میتوان محدودیت هایی را در این خصوص اعمال کرد. بهطور مثال میتوان دسترسی هر کارمند را برای شنیدن مکالمات ضبطشدهی کارمندان دیگر مسدود کرد. در این صورت هر کارمندی تنها میتواند به مکالمات انجامشده توسط خودش گوش دهد. یا حتی میتوان دسترسی برای مکالمات خودش را نیز مسدود کرد.
مدیران سازمانها میتوانند با بررسی تماسها و شنیدن صحبتهای مشتریها به رضایت آنها پی ببرد. با شنیدن صدای ضبطشده میتوان از مشکلات مشتریان آگاهی پیدا کرد. با آگاهی از مشکلات مشتریان میتوان در جهت رفع آنها تلاش کرد. بدینصورت مدیریت رضایت مشتری با نرمافزار CRM (سی آر ام) بهصورت کاربردی صورت میگیرد.
بررسی رضایت مشتریان بعد از خرید
یادآوری خودکار با نرم افزار CRM برای بررسی رضایت مشتریان بعد از خرید
با استفاده از نرمافزار CRM رکاما میتوان پس از صدور فاکتور، یک یادآوری را تنظیم نمود. البته تنظیم این یادآوری بهصورت خودکار نیز قابل انجام میباشد. سپس پس از گذشت زمان لازم از صدور فاکتور، یادآور ارتباط با مشتری در پنل کارمند مربوطه نمایان میشود. این یادآوری بهعنوان وظیفهای برای کارمندان ایجاد میشود. بنابراین کارمندان موظف هستند که به آن عمل کنند.
در این هنگام کارمندان با مشتریها تماس برقرار کرده و نظرات و رضایت مشتریان را در خصوص محصولات جویا میشوند. این کار علاوه بر آگاهی از رضایت مشتریها، حس خوبی را به مشتریان منتقل میکند. چراکه نظرخواهی بدین شکل نوعی احترام و ارزشگذاری به مشتری محسوب میشود. مشتری هنگامیکه ببیند یک سازمان برای او ارزش قائل شده است، احساس رضایتمندی بیشتری میکند.
همچنین مطالعه مقاله اندازه گیری رضایتمندی مشتریان با نرم افزار CRM می تواند مفید برای کسب اطلاعات درباره این قابلیت مفید باشد.
مدیریت و دریافت نظرات مشتریان به کمک فرم های نظرسنجی
یکی دیگر از کاربردهای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری جمعآوری و تحلیل نظرات مشتریان است. بدین گونه میتوان به مدیریت رضایت مشتریهای سازمان پرداخت. نرمافزار CRM اطلاعات فرمهای نظرسنجی را جمعآوری کرده و دادههای مربوط به آن را به مدیران سازمان نمایش میدهد. بدینصورت میتوان به بررسی مدیریت نظرات مشتریان پرداخت و مشکلات سازمان را برطرف کرد. همچنین مطالعه صفحه نظرسنجی در CRM را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.
مدیریت کارمندان سازمان با CRM برای افزایش رضایت مشتریان
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر