رضایت مشتریان در سازمان

مدیریت رضایت مشتریان با CRM رکاما


افزایش رضایت مشتری یکی از اصلی‌ترین هدف مدیران سازمان‌ها می‌باشد. چراکه سود سازمان همواره به مشتریان آن سازمان وابسته است. هرچقدر که رضایت مشتری‌های یک سازمان بیشتر باشد، فروش آن نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین با افزایش رضایت مشتری‌های سازمان، مشتریان جدیدی نیز به سازمان افزوده خواهد شد. اما برای افزایش رضایت مشتری‌ها باید بر رضایت و نظرات مشتریان مدیریت و نظارت کرد. مدیریت رضایت مشتری با نرم‌افزار CRM بسیار آسان خواهد شد. بنابراین با استفاده از نرم‌افزار CRM می‌توان به سود بیشتری دست پیدا کرد. برای آشنایی با بهترین نمونه این نرم افزار به بهترین نرم افزار سی آر ام  مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم در خصوص کاربرد نرم‌افزار CRM برای مدیریت رضایت مشتری، تحت عناوین زیر توضیحات لازم را ارائه دهیم.

بررسی رضایت مشتریان با CRM
نرم افزار مدیریت رضایت مشتری با CRM. کاربرد سی آر ام در افزایش رضایت مشتری

بررسی رضایت مشتری با ضبط مکالمات تلفنی در CRM

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار CRM رکاما ضبط مکالمات تلفنی می‌باشد. با ضبط مکالمات، تمامی صحبت‌های بین سازمان و مشتری ثبت می‌شود. فرقی نمی‌کند که کدام کارمند شرکت پاسخگو بوده است. درهرصورت امکان ضبط و سپس شنیدن مکالمه وجود دارد. همچنین تمامی جزئیات تماس اعم از تاریخ و ساعت تماس، نام مشتری، نام کارمند پاسخگو و موضوع تماس قابل‌مشاهده است. بنابراین در هر زمان که نیاز باشد می‌توان به صدای ضبط‌شده توسط نرم‌افزار CRM گوش فرا داد. برای کسب اطلاعات بیشتر مدیریت مرکز تماس را مطالعه نمائید.

محدودیت دسترسی به مکالمات ضبط‌شده در CRM قابل تنظیم است. بنابراین برای هر کارمند می‌توان محدودیت  هایی را در این خصوص اعمال کرد. به‌طور مثال می‌توان دسترسی هر کارمند را برای شنیدن مکالمات ضبط‌شده‌ی کارمندان دیگر مسدود کرد. در این صورت هر کارمندی تنها می‌تواند به مکالمات انجام‌شده توسط خودش گوش دهد. یا حتی می‌توان دسترسی برای مکالمات خودش را نیز مسدود کرد.

مدیران سازمان‌ها می‌توانند با بررسی تماس‌ها و شنیدن صحبت‌های مشتری‌ها به رضایت آن‌ها پی ببرد. با شنیدن صدای ضبط‌شده می‌توان از مشکلات مشتریان آگاهی پیدا کرد. با آگاهی از مشکلات مشتریان می‌توان در جهت رفع آن‌ها تلاش کرد. بدین‌صورت مدیریت رضایت مشتری با نرم‌افزار CRM (سی آر ام) به‌صورت کاربردی صورت می‌گیرد.

بررسی رضایت مشتریان بعد از خرید

یکی از روش‌های کاربردی برای آگاهی از رضایت مشتری و افزایش آن، برقراری ارتباط با مشتری پس از چند روز از خرید مشتری می‌باشد. چراکه مشتری از محصول و یا خدمات خود استفاده کرده و می‌توان نظر او را در مورد محصول خریداری‌شده جویا شد.
البته هر محصولی ممکن است نیازمند یک زمان مشخصی برای آگاهی از کیفیت آن باشد. بنابراین هر سازمانی این زمان را با توجه به محصولاتی که دارد تعیین می‌کند. اما این زمان به هر میزانی که باشد لازم است تا یک یادآور برای کارمندان ایجاد شود. مدیریت رضایت مشتری به این طریق با نرم افزار CRM بسیار آسان خواهد شد.

یادآوری خودکار با نرم افزار CRM برای بررسی رضایت مشتریان بعد از خرید

با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما می‌توان پس از صدور فاکتور، یک یادآوری را تنظیم نمود. البته تنظیم این یادآوری به‌صورت خودکار نیز قابل انجام می‌باشد. سپس پس از گذشت زمان لازم از صدور فاکتور، یادآور ارتباط با مشتری در پنل کارمند مربوطه نمایان می‌شود. این یادآوری به‌عنوان وظیفه‌ای برای کارمندان ایجاد می‌شود. بنابراین کارمندان موظف هستند که به آن عمل کنند.

در این هنگام کارمندان با مشتری‌ها تماس برقرار کرده و نظرات و رضایت مشتریان را در خصوص محصولات جویا می‌شوند. این کار علاوه بر آگاهی از رضایت مشتری‌ها، حس خوبی را به مشتریان منتقل می‌کند. چراکه نظرخواهی بدین شکل نوعی احترام و ارزش‌گذاری به مشتری محسوب می‌شود. مشتری هنگامی‌که ببیند یک سازمان برای او ارزش قائل شده است، احساس رضایتمندی بیشتری می‌کند.

همچنین مطالعه مقاله اندازه گیری رضایتمندی مشتریان با نرم افزار CRM می تواند مفید برای کسب اطلاعات درباره این قابلیت مفید باشد.

مدیریت رضایت مشتریان
کاربرد سی آر ام در افزایش رضایت مشتری CRM. نرم افزار مدیریت رضایت مشتری با CRM

مدیریت و دریافت نظرات مشتریان به کمک فرم های نظرسنجی

یکی از روش‌های مناسب برای دریافت نظرات مشتریان، ایجاد فرم‌های نظرسنجی می‌باشد. نظرسنجی در هر شاخه‌ای می‌تواند صورت گیرد. به‌طور مثال می‌توان در خصوص کیفیت محصولات، نحوه‌ی برخورد کارمندان، خدمات پس از فروش و یا هر چیز دیگری که باعث افزایش و یا کاهش رضایت مشتریان می‌گردد. بنابراین در دوره‌های مختلف می‌توان فرم‌های نظرسنجی را طراحی کرد و به بررسی نظرات مشتریان پرداخت.

یکی دیگر از کاربردهای نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری جمع‌آوری و تحلیل نظرات مشتریان است. بدین گونه می‌توان به مدیریت رضایت مشتری‌های سازمان پرداخت. نرم‌افزار CRM اطلاعات فرم‌های نظرسنجی را جمع‌آوری کرده و داده‌های مربوط به آن را به مدیران سازمان نمایش می‌دهد. بدین‌صورت می‌توان به بررسی مدیریت نظرات مشتریان پرداخت و مشکلات سازمان را برطرف کرد. همچنین مطالعه صفحه نظرسنجی در CRM را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

مدیریت کارمندان سازمان با CRM برای افزایش رضایت مشتریان

نرم‌افزار CRM کاربردها و قابلیت‌های زیادی برای مدیریت کارمندان سازمان دارد. با این دسته از امکانات CRM رکاما کارهای کارمندان از نظم مناسبی برخوردار می‌شوند. همچنین نقاط ضعف کارمندان با کمک CRM رفع می‌شود.
در این صورت کارمندان وظیفه‌ی خود را در زمان کمتر و با نتیجه‌ی بهتر انجام خواهند داد. هنگامی‌که کارمندان یک شرکت از کار خود رضایت باشند، با مشتری‌های سازمان ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. در این صورت رضایت مشتریان نیز افزایش می‌یابد. و این کاربرد دیگری از نرم‌افزار CRM برای مدیریت رضایت مشتری‌های سازمان می‌باشد. برای آشنایی با نحوه تهیه و قیمت نرم افزار سی آر ام می توانید به خرید نرم افزار سی آر ام سر بزنید.

آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *