امروزه با گسترش صنعت توریسم بسیاری از صنایع دیگری مثل صنعت هتلداری گسترش و توسعهیافتهاند. بنابراین رقابت در این عرصه رنگ دیگری به خود گرفته است. چراکه مشتریهای هتل و توریستها در برنامه ریزیهای مسافرتی خود انتخاب هتل مناسب را نیز قرار میدهند. بنابراین هتلها باید در جهت بهبود شرایط خود همواره تلاش کنند.
بهبود شرایط هتل با استفاده از CRM بسیار آسان شده است. و امروزه ابزاری کاربردی در جهت رقابت در عرصه ی هتلداری شناخته می شود. برای آشنایی با مناسب ترین سی آر ام متناسب با کسب و کارتان به بهترین نرم افزار سی آر ام مراجعه کنید. Hotel CRM software
به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا درمورد کاربرد های نرمافزار CRM در صنعت هتلداری توضیحات لازم را ارائه دهیم. عناوین مورد بررسی در این مقاله به شرح زیر می باشند.
- ایجاد فرم رزرواسیون در سایت هتل و ثبت خودکار در نرمافزار CRM
- راه های دیگر رزرواسیون و ثبت اطلاعات مسافران با CRM
- مزایای ثبت اطلاعات رزرو مسافران در CRM
- امکان تغییر فرم های رزرواسیون برای مدیران هتل
- اطلاع رسانی به مسافران با کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری
- مزایای اطلاع رسانی به مسافران از طریق CRM
ایجاد فرم رزرواسیون در سایت هتل و ثبت خودکار در نرمافزار CRM
اولین کاربرد مهم نرمافزار CRM (سیآر ام) در صنعت هتلداری مدیریت رزرواسیون های مسافران می باشد. با استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری می توان فرم های دلخواه را جهت ثبت رزرو مسافران، ایجاد کرد. با ایجاد فرم های رزرواسیون و در اختیار گذاشتن فرم برای مسافران، مشتریان هتل می توانند برای رزرو اتاق خود اقدام نمایند.
اطلاعات فرم های رزرواسیون به صورت خودکار در CRM به ثبت می رسد. بنابراین سرعت انجام این کار در هتلداری افزایش پیدا می کند. غیر از ایجاد فرم های رزرواسیون ، ثبت اطلاعات رزرو مسافران از راه های دیگر نیز امکان پذیر می باشد. برای یادگیری استفاده از این قابلیت به مقاله استفاده از فرم ها و گزارشات در نرم افزارCRM سر بزنید.
راه های دیگر رزرواسیون و ثبت اطلاعات مسافران با CRM
هر مسافری که با هتل تماس برقرار کند شماره تماس و اطلاعات آن در نرمافزار CRM ثبت می شود. سپس مشتری با درخواست روز رزرو اطلاعات رزرواسیون در CRM ثبت می شود. علاوه بر روز رزرو اطلاعاتی مثل نوع اتاق، مدت اقامت، انتخاب غذا و یا عدم انتخاب آن، نوع دریافت خدمات و … در CRM ثبت خواهد شد.
با ثبت این اطلاعات امکان رخ دادن اشتباه به صفر خواهد رسید. بنابراین مسافران در این زمینه هیچگاه شکایتی نخواهند داشت. و از نوع هتلداری رضایت خواهند داشت. اطلاعات دیگری مثل پرداخت مبلغ رزرواسیون، میزان پرداختی و بهطورکلی میزان بدهکاری و یا بستانکاری مسافران بهراحتی با نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری قابلمشاهده میباشد. مطالعه مقاله نوبت دهی در نرم افزار سی آر ام به شما پیشنهاد می شود.
می توانید مقاله ی CRM در شرکت های خدماتی نظافتی را نیز مطالعه نمایید.
مزایای ثبت اطلاعات رزرو مسافران در CRM
یکی از مزایای ثبت اطلاعت رزرواسیون مشتری در CRM تغییر اطلاعات به درخواست مشتری می باشد. البته اگر مشتری درخواست خود را تغییر دهد و سپس مسئولیت این تغییر را به عهده نگیرد به راحتی قابل پیگیری می باشد. چرا که اطلاعات تماس مشتریان به صورت دقیق در CRM به ثبت می رسد. اگر مشتری تماس گرفته باشد می توان با پخش مجدد صدای مشتری به موضوع رسیدگی کنند.
همچنین اگر مشتری به صورت ایمیل، پیامک، فکس و سایر راه های ارتباطی با هتل ارتباط برقرار کرده باشد، تمامی اطلاعات ارتباط به صورت کامل ثبت خواهند شد. این مزیت کمک زیادی در جهت رفع شکایات هتل و آسان شدن امور هتلداری می کند. با مطالعه پرونده مخاطبین نرم افزار سی آر ام می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.
امکان تغییر فرم های رزرواسیون برای مدیران هتل
یکی از مزایای نرمافزار CRM رکاما امکان تغییر و ایجاد فرم دلخواه میباشد. بنابراین مدیران هتل به هر شکلی که خودشان بخواهند میتوانند فرمهای رزرواسیون را تغییر دهند. یکی از دلایل امکان تغییر فرمها، تغییر در نوع مدیریت هتلداری میباشد. چراکه ممکن است مدیر هتل پس از مدتی اطلاعات دیگری از مسافر را برای ثبت رزرو اتاق نیاز داشته باشد. بدینصورت با اضافه کردن شاخص مدنظر به فرم، اطلاعات مدنظر در CRM به ثبت میرسد.
همچنین در برخی از موارد ممکن است برخی از شاخصها بیفایده به نظر برسد. در این صورت مدیریت هتل میتواند آنها را از فرمهای رزرواسیون حذف نمایند. درهرصورت امکان تغییر در فرمهای رزرواسیون به جهت امور هتلداری امکانپذیر میباشد. و این امر مدیریت ارتباط با مشتری را در هتلها افزایش میدهد.
اطلاع رسانی به مسافران با کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری
یکی از قابلیتهای نرمافزار CRM در صنعت هتلداری، ارسال پیام به مسافران میباشد. پیامهای موردنظر از راه های ارتباطی مختلفی میتواند ارسال شود. مثل پیامک، ایمیل، فکس، پیام رسانهای مجازی و راههای دیگری که به CRM رکاما متصل میباشد. ارسال پیام از طریق همهی این راهها بهراحتی توسط CRM قابل انجام است.
در برخی از موارد ارسال پیام به مشتری علاوه بر اطلاعرسانی موردنظر، رضایت مسافران را به خاطر پیشرفته بودن نوع هتلداری افزایش میدهد. بهطور مثال مسافران هنگام ورود خود به هتل قصد دارند از ساعات پذیرایی هتل باخبر باشند. در این هنگام هتل با داشتن شمارهی مسافران در نرمافزار CRM بهراحتی ساعات پذیرایی هتل را برای مسافران ارسال میکند. این امکان میتواند بهصورت خودکار و یا دستی تنظیم انجام شود.
مزایای اطلاع رسانی به مسافران از طریق CRM
هنگامیکه اخبار و اطلاعیههای هتل مثل ساعات پذیرایی، ساعات ورود و تخلیه اتاق و ازایندست اطلاعیهها توسط پیام به مشتریان ارسال شود، امکان فراموشی این ساعات از بین خواهد رفت. چراکه مسافران در هنگام فراموشی ساعات و اطلاعیهها با مراجعه به صندوق پیام خود از اخبار و اطلاعیههای هتل مطلع میشوند. همچنین امکان ارسال راهنمای استفاده از خدمات هتل با نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری امکانپذیر میباشد. بهطور مثال میتوان راهنمای شمارهگیری با تلفن هتل را برای دریافت خدمات به مشتریان ارسال کرد.
یکی دیگر از مزایای قابلیت ارسال پیام با نرمافزار CRM، اطلاعرسانی هنگام رخ دادن تغییری در ارائهی خدمات هتل میباشد. بهطور مثال ممکن است ساعت خدمتدهی رستوران هتل تغییر کند. در این هنگام با استفاده از CRM میتوان بهتمامی مسافرانی که در همان زمان در هتل اقامت دارند، پیام ارسال کرد. یا سایر تغییراتی که لازم است به اطلاع مسافران برسد.
این کار علاوه بر صرفه جویی در وقت مسافران برای پرسیدن مجدد سوالات، در وقت کارمندان هتل برای پاسخگویی نیز صرفه جویی می شود. این امر نیز در صنعت هتلداری باعث افزایش رضایت مشتریان می شود. خواندن مقاله اطلاع رسانی به مشتری با سی آر ام به شما پیشنهاد می شود.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر