Types of customer clubs انواع باشگاه مشتریان

Types of customer clubs . انواع باشگاه مشتریان . بهترین باشگاه مشتریان. باشگاه مشتریان چیست؟ مشاوره برای باشگاه مشتریان. باشگاه وفادار سازی مشتری.باشگاه اعضا.


پیاده‌سازی و اجرای باشگاه مشتریان در هر سازمانی ملزم به تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد معیارها و اهداف سازمان می‌باشد. برای کاربردی بودن نرم‌افزار باشگاه مشتریان باید قبل از اجرا، در مورد باشگاه مشتریان اطلاعات لازم را کسب نمود.

انواع مختلف باشگاه مشتریان، از مواردی است که بررسی آن برای پیاده‌سازی باشگاه مشتریان لازم است.  به همین منظور در این مقاله در مورد انواع باشگاه مشتریان و دسته‌بندی‌هایی که می‌توان برای یک باشگاه در نظر گرفت، بحث خواهیم کرد. برای شناخت این باشگاه مشتریان به‌طور کامل می‌توانید مقاله باشگاه مشتریان چیست را مطالعه کنید. عناوین موردبررسی در این مقاله به شرح زیر می‌باشد. Types of customer clubs

Types of customer clubs
Types of customer clubs . انواع باشگاه مشتریان . بهترین باشگاه مشتریان.
مشاوره برای باشگاه مشتریان. باشگاه وفادار سازی مشتری.باشگاه اعضا.

انواع باشگاه مشتریان و پیاده سازی باشگاه | Types of customer clubs

باشگاه مشتریان در انواع مختلفی می‌تواند پیاده‌سازی شود. دسته‌بندی‌های مختلفی برای باشگاه مشتریان وجود دارد. هر سازمانی باید طبق شرایطی که دارد، تصمیم به انتخاب نوع باشگاه مشتریان نماید. بنابراین بررسی‌های لازم و مشاوره قبل از پیاده‌سازی یکی از ملزومات اجرای باشگاه مشتریان می‌باشد. چراکه مواردی مثل نوع سازمان، میزان مشتری، نوع مشتری‌ها، نوع محصول و یا خدمات و بسیاری از فاکتورهای دیگر در انتخاب نوع باشگاه اثرگذار می‌باشند. Types of customer clubs

بنابراین راه‌اندازی باشگاه مشتریان بدون مشاوره و بررسی‌های لازم، تنها منجر به پرداخت هزینه خواهد شد. هزینه‌ای که ممکن است کاربردی در سازمان نداشته باشد. ولی درصورتی‌که با مشاوره و کارشناسی‌های لازم، باشگاه مشتریان پیاده‌سازی شود، سود و منافعی چند برابر بیشتر از هزینه‌ای که انجام‌شده به‌دست خواهد آمد. مطالعه مقاله بررسی سازمان برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان، می‌تواند راهنمای مناسبی برای پیاده‌سازی این سامانه برای شما باشد. Types of customer clubs

انواع باشگاه مشتریان باز و بسته | Types of customer clubs

یکی از دسته‌بندی‌های باشگاه مشتریان، دسته‌بندی بر اساس نوع باز و یا بسته‌ی آن است. تفاوت این دو نوع باشگاه در تمرکز سازمان بر مشتریان قدیمی و جدید می‌باشد.

۱ ) باشگاه مشتریان بسته

هدف اصلی از ایجاد باشگاه مشتریان از نوع بسته، افزایش وفاداری مشتریان قدیمی می‌باشد. تمرکز اصلی سازمان در این نوع باشگاه بر روی خریداران سابق می‌باشدمعمولاً در باشگاه مشتریان بسته، مشتریانی که اقدام به عضویت در باشگاه می‌کنند از امتیازی برخوردار نخواهند شد. معمولاً سازمانی‌هایی که این نوع باشگاه را انتخاب می‌کنند از هزینه‌های تبلیغ برای جذب مشتری جدید اجتناب می‌کنندچراکه در اکثر موارد پیدا کردن یک مشتری جدید و اعتمادسازی آن، هشتاد درصد بیشتر از فروش محصول به مشتریان قدیمی هزینه دارد.

البته انتخاب این نوع باشگاه در سازمان بستگی به نوع سازمان شما خواهد داشت. همان‌طور که بیان شد باید بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد. چراکه ممکن است محصول سازمانی به‌صورت دوره‌ای مصرف نشود و امکان فروش مجدد به مشتریان قدیمی در بازه‌های کوتاه  وجود نداشته باشد. بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارد که باید طبق آن‌ها نوع باشگاه را انتخاب کرد. Types of customer clubs

۲ ) باشگاه مشتریان باز

هدف مدیران سازمان از ایجاد باشگاه مشتریان از نوع باز، جذب مشتریان جدید می‌باشد. در این نوع باشگاه امتیازات ویژه‌ای برای عضویت افراد جدید در نظر گرفته می‌شود. البته ایجاد این نوع باشگاه منجر به فراموشی و نادیده گرفتن مشتریان سابق نخواهد شد. بلکه تمرکز سازمان بر روی هر دو نوع مشتریان خواهد بود. چه مشتریان جدید و چه قدیمی. بنابراین با ایجاد این نوع باشگاه مشتریان، مشتریان جدید بیشتری برای خرید از سازمان ترغیب خواهند شد. چراکه می‌توانند در همان ابتدای کار از مزایای باشگاه مشتریان سازمان، بهره‌مند شوند. Types of customer clubs

انواع باشگاه مشتریان بر اساس نوع عضویت

در برخی از سازمان‌ها نیاز است تا مشتریان هنگام عضویت نوع حساب خود را تعیین نمایند. به فرض مثال ممکن است برخی از سازمان‌ها امکانات مدیران و کارمندان را متفاوت در نظر بگیرد. همچنین، می‌توان مشتریان حقوقی و حقیقی را در هنگام ورود از هم تفکیک نمود.

با این دسته‌بندی امکانات باشگاه مشتریان، برای انواع مختلف مشتریان متفاوت خواهد بود. به همین علت نیاز است تا اعضای باشگاه مشتریان هنگام ورود نوع عضویت را نیز تعیین نمایند. سپس با ورود به محیط باشگاه می‌توانند از امکانات در نظر گرفته برای آن‌ها استفاده نمایند. و یا حتی می‌تواند بیش از دو نوع امکانات در نظر گرفته شود. به فرض مثال یک باشگاه مشتریان می‌تواند طبق مدرک تحصیلی دسته‌بندی شود. که در این صورت بیش از دو نوع باشگاه مشتریان مورداستفاده قرار می‌گیرد. Types of customer clubs

انواع باشگاه مشتریان بر اساس حقیقی و یا حقوقی

باشگاه مشتریان می‌تواند برای مشتریان حقیقی و حقوقی مورداستفاده قرار گیرد. بنابراین می‌توان نوع باشگاه را در هنگام عضویت و ورود به باشگاه تعیین کرد. چراکه ممکن است برخی از سازمان‌ها امکانات و مزایای مورداستفاده در باشگاه را بر اساس نوع مشتری تفکیک کرده باشند. درصورتی‌که سازمان تنها برای اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشگاه طراحی کرده باشد، دیگر اعضا نمی‌توانند از امکانات باشگاه استفاده کنند. البته این اتفاق به‌ندرت پیش خواهد آمد. Types of customer clubs

انواع باشگاه مشتریان بر اساس عضویت اعضای حقیقی سازمان

استراتژی برخی از سازمان‌ها بر اساس عضویت کارمندان ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر می‌باشد. یعنی درصورتی‌که سازمان و شخص حقوقی در باشگاه مشتریان عضو شود، اعضای حقیقی این سازمان که به‌عنوان کارکنان آن در نظر گرفته می‌شوند عضو باشگاه خواهند شد. در این صورت بهره‌مندی از امکانات باشگاه مشتریان تنها مختص کارکنان سازمان‌های عضو این باشگاه خواهد بود. بدین‌صورت امکانات مختص افراد حقیقی می‌باشد. ولی افراد حقیقی خود نمی‌توانند اقدام به ثبت‌نام نمایند. بلکه با ثبت‌نام سازمانی که در آن مشغول به‌کار هستند به‌صورت خودکار عضو باشگاه مشتریان خواهند شد. استخدام در سازمان‌های عضو این باشگاه مشتریان، جز مزایای استخدام محسوب خواهد شد. Types of customer clubs

Types of customer clubs باشگاه وفادار سازی
Types of customer clubs . انواع باشگاه مشتریان .
بهترین باشگاه مشتریان. باشگاه وفادار سازی مشتری. باشگاه اعضا.

بهترین نوع باشگاه مشتریان | Types of customer clubs

در این مقاله در مورد انواع باشگاه مشتریان بحث کردیم. هرکدام از این انواع باشگاه مشتریان دارای مزایا و معایبی خواهند بود. میزان مزایا و معایب هرکدام برای هر سازمانی متفاوت است. ممکن است پیاده‌سازی یک نوع باشگاه مشتریان در یک سازمان نه تنها منجر به افزایش وفاداری مشتریان نشود، بلکه اثرات منفی نیز داشته باشد. همچنین ممکن است پیاده‌سازی یک نوع باشگاه مشتریان در یک سازمان هیچ معایبی نداشته باشد و در بالاترین حد کارایی خود قرار گیرد. بنابراین نمی‌توان یک نوع باشگاه مشتریان را به‌عنوان بهترین باشگاه مشتریان برای همه‌ی سازمان‌ها معرفی کرد. Types of customer clubs

نکته‌ای که برای انتخاب نوع باشگاه مشتریان حائز اهمیت است، نوع سازمان و استراتژی‌های مدیریتی می‌باشد. بنابراین در ابتدای کار لازم است، بررسی‌های لازم و کافی در خصوص نوع سازمان صورت گیرد. سپس با مشورت، کارشناسی‌های لازم در خصوص انتخاب نوع باشگاه مشتریان انجام شود. مشورت برای پیاده‌سازی باشگاه مشتریان همواره یکی از الزامات ایجاد باشگاه مشتریان بوده است. برای اطلاع از مزایای این سامانه به مزایای باشگاه مشتریان مراجعه کنید. Types of customer clubs

دریافت مشاوره برای پیاده سازی بهترین باشگاه مشتریان

مدیران سازمان‌ها و افرادی که وفاداری مشتریان آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توانند با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشند. کارشناسان ما باتجربه‌ی بالایی که درزمینه‌ی پیاده‌سازی باشگاه مشتریان سازمان‌های مختلف در سراسر ایران دارند، می‌توانند راهنمای مناسبی برای سازمان‌ها باشند. همراه شما خواهیم بود تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان کسب نمایید. Types of customer clubs

آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *