Hotel CRM software . نرم افزار سی آر ام برای هتل داری. اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری در هتل ها. استفاده از نرم افزار CRM در هتل
امروزه هتل ها برای جذب مسافران بیشتر از ابزار های جذب مشتری استفاده می کنند. ابزار هایی که رضایت مشتریان را از هتل افزایش می دهد. یکی از ابزار های کاربردی در هتل نرم افزار CRM می باشد. نرم افزاری که با مدیریت ارتباط با مشتری رضایت مشتریان و مسافرین را افزایش می دهد. چرا که این نرم افزار مزایای زیادی دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم. به همین منظور عناوین زیر در خصوص مزایای استفاده از نرم افزار CRM در هتل مورد بحث قرار خواهند گرفت. Benefits of Hotel CRM
از مزایای CRM می توان به ذخیره ی اسناد و مدارک مسافران اشاره کرد. در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ، با انتخاب هر مسافر می توان به اسناد و مدارک ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. هر مسافری که به هتل وارد می شود باید مدارک شناسایی خود را به هتل ارائه دهد. با اخذ مدارک شناسایی مسافران می توان اسکن مدارک را در CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت کرد.
در این صورت در امور هتل داری هنگامی که مدیر هتل بخواهد به اطلاعات شناسایی افراد دسترسی پیدا کند به راحتی می تواند با CRM این کار را انجام دهد. دسترسی به این اطلاعات در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است. بدین صورت دیگر نیازی به جست و جو در کلیه ی مدارک مسافران برای پیدا کردن اطلاعات شخص خاصی نمی باشد. با این کار در زمان انجام امور هتل داری صرفه جویی زیادی می شود.
در صنعت هتل داری هر یک از کارکنان هتل دارای وظیفه ی متفاوتی هستند. برخی در امور نظافت فعالت می کنند. برخی در پذیرش هتل. برخی افراد نیز در رستوران هتل مشغول به خدمت دهی هستند. و به همین ترتیب هر یک از کارمندان هتل در جهتی مشغول به خدمت می باشد. در صعنت هتل داری نظارت بر عملکرد کارکنان هتل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که کارمندان هتل هستند که همواره با مسافران در ارتباط هستند. بنابراین عملکرد و رفتار کارکنان تاثیر به سزایی در جلب رضایت مشتریان دارد. به همین خاطر است که CRM در جهت نظارت بر عملکرد کارکنان، ماژول هایی را تعبیه کرده است.
در CRM هر کارمندی می تواند شرح گزارشات وظایف خود را به ثبت برساند. بنابراین کارمندان هتل در پایان ساعات کاری خود می توانند درصد انجام وظایف خود را با گزارش نویسی به اطلاع مدیران هتل برساند. در این صورت مدیران هتل می توانند با بررسی شرح گزارشات، عملکرد کارکنان را مورد ارزیابی قرار دهند. با بررسی عملکرد کارکنان هتل، می توان اشکالات کار کارکنان را پیدا کرد. در نتیجه رفتار کارکنان به بالاترین حد بهینه ی خود می رسد.
علاوه بر قابلیت بررسی عملکرد توسط CRM، می توان وظایفی را برای کارکنان تعیین کرد. CRM با دریافت وظایف توسط مدیریت، زمان انجام وظیفه را به کارمند مربوطه اطلاع رسانی خواهد کرد. و یا خود کارکنان هتل می توانند وظایفی را جهت یادآوری به خود در نرم افزار CRM تنظیم نمایند. همچنین قابلیت انتقال وظایف کارکنان وجود دارد. این یادآوری می تواند از طریق مختلفی به اطلاع کارکنان برسد. راهی مثل ارسال پیامک. با وجود این قابلیت ها برای وظایف کارکنان، نرم افزار CRM علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتری ، بر عملکرد کارکنان هتل نیز مدیریت دارد. و به این خاطر است که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک نرم افزار فوق العاده کاربردی در صنعت هتل داری شناخته می شود.
از دیگر مزایای نرم افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری دریافت نظرات مسافران هتل می باشد. مدیران هتل می توانند با ایجاد فرم نظرسنجی در CRM از مشکلات هتل خود مطلع شوند. سپس با بررسی نظات مسافران می توان خدمات دهی هتل را در بهترین حالت خود قرار داد. مدیران هتل پس از ایجاد فرم نطرسنجی در سی آر ام می توان به طریق مختلف آن را براس مشتریان ارسال کرد.
با درخواست هتل برای تکمیل فرم نظرسنجی مسافران اقدام به پر کردن فرم های نظرسنجی می کنند. مسافران با شرکت در نظر سنجی های هتل احساس ارزشمند بودن خواهند کرد. چرا که دریافت نظرات مشتریان نوعی احترام گذاشتن به مسافران محسوب می شود. جهت تکمیل این مقاله می توانید مقاله ی نرم افزار CRM برای هتل داری را نیز مطالعه نمایید.
اطلاع از نظرات مشتریان همواره مورد اهمیت سایرر سازمان ها و هتل ها بوده است. چرا که با وجود گسترش صنعت گردشگری، رقابت برای جذب مسافران هتل ها نیز افزایش یافته است. ایجاد فرم های نظرسنجی با CRM یکی از راه های دریافت نظرات می باشد که هزینه ی بابت انجام آن صرف نمی شود. بنابراین راهی مقرون به صرفه برای اطلاع از نظرات مشتریان می باشد. همچنین دریافت نظرات از طریق CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ، با بالاترین درصد مشارکت مسافران انجام خواهد شد.
از دیگر مزایای ایجاد نظرسنجی در CRM، ثبت خودکار نظرات مسافران می باشد. بنابراین دیگر نیازی به چاپ فرم های کاغذی و پر کردن فرم ها با خودکار توسط مسافران نمی باشد. همچنین اطلاعات وارد شده در فرم های نظرسنجی به صورت خودکار جمع آوری می شود. سپس با بررسی اطلاعات دریافت شده از فرم های نظر سنجی می توان به مشکلات هتل پی برد. با اطلاع از مشکلات و انتقادات مسافران می توان در جهت بهبود شرایط هتل تلاش کرد.
تمامی مزایای بیان شده در این مقاله همگی به افزایش رضایت مسافران کمک خواهد کرد. هرچقدر امور هتل داری در نظر مشتریان رضایت بخش تر باشد، وفاداری مشتریان و مسافرین نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بدین صورت مسافران در سفر های بعدی خود مجدد به همان هتل مراجعه خواهند کرد. بنابراین با اجرای نرم افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری در هتل می توان با کمترین هزینه ها رضایت مشتریان را از خدمات هتل افزایش داد. همچنین زمان های تلف شده جهت خدمات دهی به مسافران کاهش پیدا می کند.
با CRM عملکرد کارکنان هتل نیز سازماندهی پیدا می کند. با ایجاد نظم بین کارکنان هتل می توان رضایت کارکنان را نیز افزایش داد. هنگامی که کارکنان هتل از کار خود راضی باشند با انگیزه ی بیشتری به مسافران خدمت رسانی می کنند. و این اتفاق نیز به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.