چگونه میتوان بازاریابی برای طراحی سایت انجام داد؟ آیا با CRM میتوان به جذب مشتری برای طراحی سایت دست پیدا کرد؟ امروزه مشاغل مختلفی وارد عرصهی رقابت شدهاند که در گذشته رونق کمتری داشتند. یکی از شغلهایی که امروزه پیشرفت چشمگیری داشته است شغل طراحی سایت میباشد. این حرفه با گسترش ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ از رونق بیشتری برخوردار شد.
با افزایش مشتریان طراحان سایت، جذب مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری برای طراحان سایت ضروریتر شد. چراکه بارونق این حرفه تعداد افراد ورودی به این صنعت نیز افزایش پیدا کرد. بنابراین وجود نرمافزار CRM برای رقابت در این عرصه کمک زیادی به طراحان سایت کرد.
نرمافزار CRM کاربردها و مزایای زیادی در زمینههای مختلفی برای طراحان سایت دارد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله در مورد کاربرد نرمافزار CRM و یافتن مشتری برای طراحان سایت توضیحات لازم را ارائه دهیم. برای آشنایی اولیه با این نرم افزار، CRM چیست؟ را مطالعه نمایید. عناوین زیر در این رابطه موردبررسی قرار خواهند گرفت.
- بازاریابی برای طراحان سایت به کمک CRM
- مزایای بازاریابی با CRM برای طراحان سایت
- ارسال پیامک های تبلیغاتی با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- مدیریت کارمندان طراح سایت با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- ایجاد وظیفه برای کارکنان شرکت طراحی سایت
- کاربرد نرم افزار CRM در ایجاد نظر سنجی برای طراحان سایت
بازاریابی سایت به کمک نرم افزار CRM
نرمافزار CRM در فرآیند بازاریابی سایت کاربردهای زیادی دارد. از پیدا کردن سرنخ گرفته تا فروش به مشتری. این کاربرد برای بازاریابی طراحان سایت نیز قابلاستفاده است. طراحان سایت میتوانند با کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری سرنخها را پیداکرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. سپس طبق نیاز مشتری میتوانند خدمات خود را معرفی کنند.
معرفی خدمات با استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری از طریق ارسال کاتالوگ، ارسال پیام، ایمیل و … قابل انجام است. سپس با پیگیریهای مجدد میتوان خدمات خود را به مشتری ارائه داد. برای کسب اطلاعات بیشتر به نرم افزار بازاریابی و فروش سر بزنید.
تمامی مکاتبات صورت گرفته با مشتریهای سایت در CRM ثبت میشود. بنابراین قبل از پیگیریهای مجدد میتوان به مکاتبات انجامشده مراجعه کرد و سپس با تسلط بیشتری با مشتری ارتباط برقرار کرد.
برقراری ارتباط با مشتری از هر طریقی که صورت گرفته باشد توسط نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری قابل پیگیری میباشد. چراکه تمامی راههای ارتباطی با مشتری به CRM متصل است و پیامهای ارسالشده و دریافت شده ثبت و ذخیره میشوند. طراحان سایت حتی با برقراری ارتباط با تلفن نیز میتوانند به صدای ضبطشده توسط CRM گوش دهند.
مزایای بازاریابی با CRM برای طراحان سایت
یکی از مزایای نرمافزار CRM برای بازاریابی طراحان سایت امکان پیگیری پیامهای گذشته میباشد. همانطور که بیان شد تمامی پیامها و مکاتبات صورت گرفته بین مشتری و طراحان سایت در CRM ثبت میشود. بنابراین طراحان سایت با بررسی پیامها میتوانند در زمان مناسب مجدد خدمات خود را به مشتری ارائه کند. در مواقعی که مشتری برای بررسی کاتالوگ و خدمات از طراحان سایت فرصت میخواهد، بازاریاب و یا همان طراح سایت میتواند یک وظیفه را با عنوان پیگیری برای خود تنظیم کند. سپس در زمان موعد به طراح سایت هشدار داده میشود که وظیفهی پیگیری مشتری را انجام دهد.
از دیگر مزایای بازاریابی طراحان سایت با کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری و یا همان CRM (سی آر ام) میتوان به هدفمند بودن فرآیند بازاریابی اشاره کرد. چراکه یکی از کاربردهای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری دستهبندی مخاطبین است. بنابراین طراحان سایت میتوانند با دستهبندی سرنخهای پیداشده مشتریان را دستهبندی کنند. سپس با تمرکز بر مخاطبینی که احتمال تبدیلشدن آنها به مشتری بیشتر است میتوان فروش بیشتری را درزمان کمتری انجام داد. بازاریابی چیست؟
ارسال پیامک های تبلیغاتی با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
یکی دیگر از کاربردهای نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری، جمعآوری اطلاعات تماس مشتریان است. بنابراین طراحان سایت در هنگام تماس هر شخصی میتواند اطلاعات تماس آن را در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ذخیره کند. طراحان سایت با داشتن اطلاعات مشتریان در هرزمانی که بخواهند میتوانند با مشتری ارتباط برقرار کنند. بدینصورت میتوانند پیامکهای تبلیغاتی را نیز در زمانهای موردنیاز به مشتریان ارسال کنند. CRM application for site designers
یکی از کاربردهای نرمافزار CRM (سی آر ام) در تبلیغات انتخاب گروه هدف برای ارسال تبلیغ است. چراکه با دستهبندی مشتریان در نرمافزار CRM میتوان تنها برای گروه خاصی از مشتریان پیام ارسال کرد. گروهبندی که متناسب با نیاز مشتریان صورت گرفته باشد تبلیغات را با بازدهی بیشتری انجام میدهد. بنابراین هزینهی تبلیغات کاهش میباید. کاهش هزینهی طراحان سایت مساوی با سود بیشتر است. کسب اطلاعات بیشتر در مقاله نرم افزار اطلاع رسانی امکان پذیر است.
مدیریت کارمندان طراح سایت با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
از دیگر کاربرد های CRM برای شرکت های طراحی سایت علاوه بر بازاریابی سایت، بررسی عملکرد کارمندان می باشد که برای مشتریان طراحی سایت انجام می دهند. چرا که CRM علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتریان سایت، مدیران شرکت را در خصوص بررسی عملکرد طراحان سایت نیز یاری می کند.
با پیاده سازی CRM در شرکت های طراحی سایت شرح گزارشات کارمندان در این نرم افزار ثبت می شود. در نهایت مدیران می توانند با دریافت گزارش های دوره ای عملکرد کارکنان را بررسی کرده و به بهبود آن ها بپردازد. با بهبود عملکرد طراحان، جذب مشتری بیشتری برای سایت صورت می گیرد.
ایجاد وظیفه برای کارکنان شرکت طراحی سایت
از دیگر کاربردهای CRM برای مدیریت کارمندان میتوان به ایجاد وظیفه در نرمافزار اشاره کرد. چراکه نرمافزار CRM این قابلیت را دارد که بتواند برای هر کارمند بهصورت جداگانه و در زمان مشخص وظیفهای را ایجاد کند. بنابراین هیچ کارمندی در شرکت طراحی سایت از وظیفهی خود غافل نمیشود و وظیفهی خود را در زمان موعد و به بهترین شکل انجام میدهد. حتی امکان ایجاد وظیفه بهصورت خودکار در قبال رویدادها نیز امکانپذیر میباشد. با این ویژگیها میتوان بازاریابی بهتری برای طراحی سایت انجام داد.
در نرمافزار CRM رکاما امکان انتقال وظایف نیز وجود دارد. این قابلیت به خاطر انجام شدن وظایفی است که یک کارمند نتواند آنها را انجام دهد. بهطور مثال وظیفههایی که در یک روز مشخص تعیینشده باشد و کارمند مجبور به گرفتن مرخصی شود، وظایف او به کارمند و یا کارمندان دیگری منتقل میشود. درنتیجه امور مربوط به بازاریابی طراحی سایت به تعویق نخواهد افتاد. مطالعه مقاله اتوماسیون وظایف چیست؟ به شما پیشنهاد می شود.
کاربرد نرم افزار CRM در ایجاد نظر سنجی برای طراحان سایت
یک ابزار مناسب برای تحلیل نظرات مشتریان طراحان سایت، نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری میباشد. این نرمافزار با دریافت نظرات مشتریان طراحان سایت را در جهت بررسی و تحلیل نظرات یاری میکند. طراحان سایت میتوانند با استفاده از نظرسنجیها مشکلات و ایرادات کار خود را در خصوص جذب مشتری بیابند. در این صورت میتوانند در جهت رفع این اشکالات تلاش کنند. نتیجهی این کار افزایش رضایت مشتریان میباشد. با افزایش رضایت مشتریان میزان سود نیز بالا خواهد رفت. برای تکمیل این مقاله میتوانید مقالهی مزایای CRM در طراحی سایت را نیز مطالعه نمایید.
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر