Customer orientation with customer club باشگاه مشتریان و مشتری مداری
اصول مشتری مداری با باشگاه مشتریان | Customer orientation with customer club
۱۳۹۹-۰۹-۲۶
Customer satisfaction with CRM software نرم افزار CRM | رضایتمندی مشتریان | سی آر ام
افزایش رضایتمندی مشتری با نرم افزار CRM ( سی آر ام ) | Customer Club for Customer Satisfaction
۱۳۹۹-۰۹-۲۶
Customer Club for Customer Satisfaction افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشتریان

Customer Club for Customer Satisfaction . افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشتریان . مراحل پیاده سازی باشگاه مشتریان. اهمیت باشگاه مشتری در رضایت مندی مشتری . دلایل رضایتمندی مشتریان از فروشگاه.

افزایش رضایتمندی مشتری همواره یکی از دغدغه های مدیران سازمان ها و فروشگاه ها بوده است. چرا که افزایش سود در گروی رضایت مندی مشتری های فروشگاه است. هرچقدر رضایتمندی مشتریان افزایش یابد، سود سازمان نیز افزایش می باید. و بالعکس هرچه رضایتمندی مشتریان کاهش یابد، سود سازمان نیز کاهش پیدا می کند. در خوش بینانه ترین حالت ممکن سود سازمان ثابت می ماند. ثابت ماندن سود سازمان باتوجه به رقابت کسب و کار ها خود به نوعی عقب ماندن از سهم بازار می باشد. بنابراین لازم است تا از ابزاری مثل باشگاه مشتریان استفاده کرد. چرا که نرم افزار های باشگاه مشتری یکی از پرکاربردترین نرم افزار ها در خصوص افزایش رضایت مشتریان است. Customer Club for Customer Satisfaction

در این مقاله قصد داریم توضیحات لازم را در خصوص افزایش رضایت مندی مشتریان با باشگاه مشتریان را تحت عناوین زیر ارائه کنیم.

افزایش رضایتمندی مشتری | Customer Club for Customer Satisfaction  باشگاه مشتریان
Customer Club for Customer Satisfaction . دلایل رضایتمندی مشتریان از فروشگاه
افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشتریان . مراحل پیاده سازی باشگاه مشتریان
اهمیت باشگاه مشتری در رضایت مندی مشتری .

چگونگی افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشریان | Customer Club for Customer Satisfaction

باشگاه مشتریان دارای امکانات و مزایای مختلفی برای جلب رضایت مشتریان می باشد. مشتریان در باشگاه می توانند از طریق راه های مختلف اقدام به اخذ امتیاز نمایند. راه های مثل خرید محصول، تکمیل فرم ها، شرکت در نظرسنجی، بازی و … . هر سازمانی باتوجه به نوع سازمان خود و استراتژی هایی که دارد می تواند راه های اخذ امتیاز مختلفی را برای مشتریان در نظر بگیرد. بنابراین مشتریان با فعالیت در سازمان و به خصوص خرید محصولات سازمان و فروشگاه می توانند امتیاز اذ نمایند. فروشگاه نیز در ازای امتیازات کسب شده توسط مشتری خدماتی را به مشتری ارائه می کند. بدین صورت مشتریان همواره برای اخذ امتیاز بیشتر تلاش می کنند. Customer Club for Customer Satisfaction

با تلاش بیشتر مشتریان برای اخذ امتیاز بیشتر، از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد. بدین صورت رضایتمندی مشتریان افزایش پیدا می کند. از طرفی فروشگاه در ازای دادن امتیاز بیشتر فروش بیشتری را انجام داده است. بنابراین رضایتمندی مدیران فروشگاه نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین راه اندازی باشگاه مشتریان هم برای مشتری جذاب است و باعث رضایتمندی مشتری می شود و هم به نفع سازمان ها و فروشگاه ها می باشد. اما برای آنکه این اتفاق به صورت صحیح اتفاق بیفتد باید باشگاه مشتری به صورت اصولی و کارشناسی شده طراحی و پیاده سازی شود.

مراحل راه اندازی باشگاه مشتری | Customer Club for Customer Satisfaction

پیاده سازی باشگاه مشتریان نیازمند بررسی های کارشناسی شده می باشد. بررسی نوع فروشگاه و نوع محصول از فاکتور های مهم راه اندازی باشگاه مشتریان است. پس از آن باید به نوع خدماتی که فروشگاه می تواند ارائه دهد پرداخت. خدماتی که مشتریان بتوانند در ازای امتیاز های دریافت شده از آن ها بهره مند شوند. هرچقدر این خدمات متنوع تر و با کیفیت بالاتری باشند رضایتمندی مشتریان نیز بیشتر افزایش می یابد. همچنین تعیین میزان امتیاز برای هر محصول و میزان خرج امتیازات از فاکتور های مهم دیگری هستند که باید کارشناسی شده آن ها را تعیین کرد. چرا که در کنار افزایش رضایتمندی مشتریان باید به سود سازمان نیز توجه کافی داشت. Customer Club for Customer Satisfaction

از دیگر کار های مهم برای راه اندازی باشگاه مشتریان برای افزایش رضایت مندی مشتری ها، طی کردن مراحل اصولی راه اندازی باشگاه مشتری می باشد. مراحلی که باید به ترتیب و با دقت کافی طی شوند. مراحلی که با اجرای دقیق هریک از آن ها می توان رضایتمندی مشتری را در سازمان تا حد زیادی افزایش داد.

تعیین اهداف سازمان

اولین مرحله از پیاده سازی باشگاه مشتریان ، تعیین هدف و یا اهداف سازمان می باشد. سازمان باید به طور دقیق اهداف خود را از افزایش رضایتمندی مشتریان و باشگاه مشتری تعیین کند. با تعیین اهداف می توان برنامه ریزی های لازم را جهت نوع خدمات موجود در باشگاه مشتریان انجام داد. به طور مثال اگر هدف سازمان تمرکز بر جذب مشتری بیشتر است باید خدمات بیشتری را برای مشتریانی که جدید عضو باشگاه می شوند در نظر گرفت. اگر هدف سازمان تمرکز بر وفادار سازی مشتریان است باید مزایای بیشتری را برای خرید مجدد مشتریان در نظر داشت. Customer Club for Customer Satisfaction

اگر هدف سازمان حفظ زنجیره ی مشتری است باید به طور عادلانه هم برای مشتریان جدید و هم مشتریان قدیمی مزیت هایی را در نظر داشته باشد. هدف برخی از سازمان ها برای پیاده سازی باشگاه مشتریان ، جمع آوری اطلاعات لازم از مشتریان است. اطلاعاتی که به سازمان ها کمک می کند تا اصول رضایتمندی مشتری را به خوبی رعایت کنند. بنابراین تعیین هدف مرحله ی مهمی برای پیاده سازی باشگاه مشتری می باشد.

افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشتریان | Customer Club for Customer Satisfaction
Customer Club for Customer Satisfaction . دلایل رضایتمندی مشتریان از فروشگاه.
مراحل پیاده سازی باشگاه مشتریان. افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشتریان

دسته بندی مشتریان و تعیین گروه هدف

دومین مرحله از ایجاد باشگاه برای رضایتمندی مشتریان ، دسته بندی مشتریان و تعیین گروه هدف مورد نظر سازمان می باشد. چرا که هر مشتری ارزش خاصی برای فروشگاه دارد. بنابراین در ایجاد باشگاه مشتری باید دقت بیشتر بر روی مشتریان پرسود نسبت به مشتریان کم سود صورت گیرد. در این صورت مشتریان وفاداری که همواره برای فروشگاه سودآور بوده اند، از رضایت کافی برخوردار خواهند بود. از طرفی نباید برای مشتریان کم سودده مزایایی را در نظر نگرفت. چرا که با خدمت دهی به سایر مشتریان توسط باشگاه مشتریان ، رضایتمندی مشتری های کم سودده افزایش پیدا می کند و ممکن است آن ها نیز تبدیل به مشتریان وفادار شوند. ر

در باشگاه مشتری لازم است تا مشتریان طبق امتیازی که اخذ کرده اند دسته بندی شوند. در این صورت هر مشتری طبق امتیازی که دارد گروه خود را مشاهده می کند. هرچقدر امتیاز مشتری در باشگاه مشتریان بالاتر باشد، دسته بندی او نیز دارای مزایای بیشتری خواهد بود. بنابراین مشتریان همواره در جهت افزایش امتیاز خود تلاش می کنند. با این کار رضایتمندی مشتری هایی که امتیاز بیشتری کسب کرده اند بیشتر خواهد شد.

بررسی گروه مشتریان درمورد سلیقه ی آن ها

مرحله ی دیگر از اجرای باشگاه مشتری برای افزایش رضایتمندی مشتریان ، تحقیق درمورد علایق مشتریان است. چرا که برای ارائه ی خدمات و مزایا در باشگاه مشتریان ، باید به سلیقه ی مشتریان توجه کرد. در غیر این صورت رضایتمندی مشتری ها افزایش چشمگیری نخواهد داشت. بنابراین بررسی گروه سنی، جنسیت، علاقه و نیاز مشتریان از جمله مهم ترین فاکتورها در خصوص ارائه ی خدمات باشگاه مشتری می باشد. Customer Club for Customer Satisfaction

یک مثال برای بررسی گروه مشتریان

به طور مثال فرض کنید یک فروشگاه لوارم آرایشی زنانه بخواهد خدماتی را در باشگاه مشتریان خود برای افزایش رضایتمندی مشتری ها ارائه کند. اگر فروشگاه محصولاتی را در خصوص حوزه ی دیجیتال ارائه کند ممکن است بسیاری از مشتریان برای دریافت این نوع کالا ها رغبت نشان ندهند. چرا که افرادی که به فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه کرده اند نیاز دیگری دارند و مشخص نیست که آیا به وسایل دیجیتالی هم نیاز دارند یا خیر! Customer Club for Customer Satisfaction

ولی اگر در باشگاه مشتری کالاهای مربوط به همان حوزه ی آرایشی قرار داده شود قطعا مشتریان برای دریافت آن ها سعی در کسب امتیاز خواهند کرد. همچنین مشتریان با دریافت خدمات باشگاه مشتری ، رضایتمندی بیشتری پیدا خواهند کرد. بنابراین بررسی گروه مشتریان برای افزایش رضایتمندی مشتریان از کار های ضروری می باشد.

باشگاه مشتریان | Customer Club for Customer Satisfaction افزایش رضایتمندی مشتری
Customer Club for Customer Satisfaction . دلایل رضایتمندی مشتریان از فروشگاه
افزایش رضایتمندی مشتری با باشگاه مشتریان
تعیین میزان امتیاز برای هر محصول

از دیگر کار های لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان تعیین امتیاز برای هر محصول می باشد. تعیین امتیاز باید به گونه ای باشد که علاوه بر ضرر نکردن فروشگاه، رضایتمندی مشتریان نیز افزایش یابد. برخی از فروشگاه ها ممکن است باتوجه با میزان خرید مشتریان امتیاز اعطا کند. این گونه فروشگاه ها به طور حدودی سود ثابتی را برای فروش هر محصول بدست می آورد.

بنابراین می تواند برای میزان فروش امتیاز در نظر بگیرد. اما برخی سازمان ها محصولاتی دارند که هرکدام سود به خصوصی دارد. بنابراین لازم است تا با توجه به حاضیه سود محصول برای هرنوع محصول امتیازی را در نظر بگیرد. در هر صورت میزان امتیاز باید به گونه ای باشد که راه اندازی باشگاه مشتری بتواند در عین افزایش سود برای فروشگاه، رضایتمندی مشتری ها را به همراه داشته باشد. Customer Club for Customer Satisfaction

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...