- اهمیت وفادار سازی مشتری
- قابلیت های باشگاه مشتریان برای مدیریت وفاداری مشتری
- ارائه ی خدمات به مشتری توسط باشگاه مشتریان
- مدیریت وفاداری مشتری با ارائه ی راه های مختلف برای امتیاز دهی و خرج امتیاز در باشگاه مشتریان
- بررسی سلیقه های مشتریان برای وفادارسازی آن ها با باشگاه مشتریان
اهمیت وفادارسازی مشتری
خرید محصولات هر فروشگاهی یا توسط مشتریان قدیمی صورت میگیرد و یا مشتریان جدید. اما برای آنکه بتوان یک محصول را به مشتریان جدید فروخت باید بین ۶ تا ۸ برابر بیشتر از مشتریان قدیمی هزینه کرد. چراکه اعتمادسازی مشتریان جدید کار سختتری خواهد بود. با کمک مقاله تحلیل رفتار مشتریان، می توانید به دید بهتری نسبت به مشتریان خود دست پیدا کنید.
اما فروش به مشتریان قدیمی و تبلیغ برای آنها تنها چند درصد از هزینهی تبلیغ برای جذب مشتری جدید هزینه در بر دارد. به همین منظور حفظ مشتریان قدیمی در هزینههای تبلیغات باعث صرفهجویی میشود. و این امر یکی از دلایل اهمیت وفادار سازی مشتری میباشد. نرمافزار باشگاه مشتریان به مدیران فروشگاه کمک میکند تا به این صرفهجویی اقتصادی دست پیدا کنند.
از دیگر مزایای حفظ مشتریان قدیمی و مدیریت وفاداری مشتری، برند سازی میباشد. چراکه اگر فروشگاهها بتوانند درصد زیادی از مشتریان خود را به مشتریهای وفادار تبدیل کنند، بهمرور زمان همهجا صحبت از برند فروشگاه خواهد شد. بنابراین با باشگاه مشتریان و مدیریت وفاداری مشتریها میتوان ذهنیت خوبی بهجا گذشت. درنتیجه در دنیای رقابت امروزه بهراحتی میتوان از رقیبان پیشی گرفت. این کار با نرمافزار باشگاه مشتریان رکاما بهراحتی قابل انجام است.
قابلیت های باشگاه مشتریان برای مدیریت وفاداری مشتری
ارائه ی خدمات به مشتری توسط باشگاه مشتریان
در ابتدا برای درک مدیریت وفاداری مشتری بهتر است تا با نحوهی وفادار شدن مشتریان توسط باشگاه آشنا شد. نرمافزار باشگاه رکاما نرمافزار و یا محیطی از سایت فروشگاه میباشد که مشتریان میتوانند در آن اقدام به اخذ امتیاز نمایند. این امتیازها میتواند از طریق راههای مختلفی صورت بگیرد. سپس مشتریان با جمعآوری امتیازات میتوانند از خدمات و مزایای باشگاه بهرهمند شوند. البته میزان امتیازدهی برای هر محصول و یا هر میزان فروش باید بهصورت کارشناسی شده صورت گیرد. چراکه فروشگاه نباید با امتیازدهی به مشتریان دچار ضرر شود. بلکه باید امتیازدهی به گونه باشد که مشتری برای اخذ امتیاز بیشتر سود بیشتری را برای سازمان به دنبال داشته باشد.
نحوهی خرج امتیازات در باشگاه هواداران و یا همان مشتریان بهتر است دارای تنوع باشد. هرچقدر تنوع خدمات باشگاه بیشتر باشد، رضایت مشتریان و وفاداری آنها نیز بیشتر خواهد شد. درنتیجه فروش سازمان نیز بیشتر میشود. علاوه بر این با بررسی مزایای استفادهشده توسط مشتریان، مدیریت وفاداری مشتریها آسانتر خواهد شد. میزان خرج امتیازات نیز باید همانند میزان امتیازدهی با بررسیهای کارشناسی شده صورت بگیرد. چراکه برای خرج امتیاز باید رضایت مشتری در نظر گرفته شود. علاوه بر این باید میزان سوددهی مقدار امتیاز اخذشده نیز در نظر گرفته شود.
مدیریت وفاداری مشتری با ارائه ی راه های مختلف برای امتیاز دهی و خرج امتیاز در باشگاه
برای آنکه بتوان مدیریت وفاداری مشتری را دقیقتر انجام داد، باید راههای مختلفی را برای امتیاز گرفتن مشتریان در نظر گرفت. اصلیترین راه اخذ امتیاز توسط مشتریان، امتیاز گیری به دلیل خرید از فروشگاه میباشد. اما راههای دیگری را نیز باید برای امتیاز دادن به مشتریان در نظر گرفت. یکی دیگر از راههای مناسبی که میتوان برای دادن امتیاز در نظر گرفت، تکمیل فرمهای باشگاه میباشد.
یکی از این فرمها میتواند فرم اطلاعات افراد باشد. اطلاعاتی مثل تاریخ تولد، علایق، شماره تماس و … . بهطور مثال با داشتن تاریخ تولد مشتریان میتوان بهصورت خودکار ارسال پیام تبریک تولد را فعال نمود. در این صورت در روز تولد مشتریان یک پیام حاوی متن تبریک برای مشتری ارسال خواهد شد. مشتری با خواندن پیام تبریک احساس رضایت بیشتری میکند. در خصوص افزایش رضایت مشتریان میتوانید مقالهی افزایش رضایت مشتریان با باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
مثال دیگر برای امتیازدهی و خرج امتیاز
برای مثال دیگر از مزایای تکمیل فرمها توسط مشتری برای مدیریت وفاداری مشتریها میتوان به دستیابی به علایق مشتریان اشاره کرد. بهطور مثال اگر مشتریان یک فروشگاه به حرفههای خاصی علاقه دارند میتوان ابزار آن حرفهها را در باشگاه مشتریان اضافه کرد. و یا مثلاً اگر علاقهمند به آثار تاریخی هستند میتوان تخفیف بازدید از موزهها را برای مشتریان در نظر گرفت. بهطورکلی هرچقدر راههای امتیازدهی و امتیاز گیری بیشتر باشد، مدیریت وفاداری مشتریها دقیقتر صورت میگیرد.
اگر یک فروشگاه بتواند مزایا و خدمات مختلف از سازمانهای دیگر را علاوه بر محصولات خودش در باشگاه مشتریان ارائه کند، پیشرفت زیادی در خصوص وفادار سازی مشتریان و مدیریت وفاداری مشتریها انجام داده است. چراکه رضایت مشتریان در این حالت چند برابر میشود. همچنین مشتریان برای استفاده از خدمات متنوعی که وجود دارند، برای اخذ امتیاز بیشتر، ترغیب خواهند شد.
بررسی سلیقه های مشتریان برای وفادارسازی آن ها با باشگاه مشتریان
مشتریان در ازای خرج امتیازت خود، محصول و یا خدماتی را دریافت می کنند. مدیران فروشگاه ها می توانند با بررسی این محصولات به سلیقه ی مشتریان پی ببرند. چرا که هرچقدر استفاده از یک خدمت و یا محصول بیشتر باشد، سلیقه ی اکثریت مشتریان را نشان می دهد. بنابراین فروشگاه می تواند برای وفادارسازی مشتری های خود بر روی این محصولات تخفیف هایی را در زمان های مختلف اعمال کند. در این صورت مشتریان رضایت حداکثری را در این خصوص از فروشگاه خواهند داشت. بدین صورت مدیریت وفادری مشتری ها نیز با در نظر گرفتن رضایت مشتریان انجام خواهد شد.
این مزایا و کاربرد های بیان شده با نرم افزار باشگاه مشتریان رکاما به راحتی قابل دست یابی است. فقط کافی است تا یک فروشگاه باشگاه مشتریان رکاما را برای مشتریان خود ایجاد کند تا به راحتی بتواند مدیریت وفاداری مشتری های خود را انجام دهد. با وفاداری مشتریان، سود سازمان همواره در حال افزایش می باشد. برای اجرا و پیاده سازی بهترین باشگاه مشتریان در فروشگاه خود می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما با تجربه و دانش بالایی که دارند، مدیران فروشگاه ها و سازمان ها را برای اجرای بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر