باشگاه مشتریان و یا همان سیستم وفاداری مشتریان سیستم مناسبی جهت افزایش رضایت مشتریان می باشد. رضایت مشتریان نیز باعث فروش بیشتر و در نهایت سود بیشتر خواهد بود. البته دست یابی به سود بیشتر نیازمند کارآمد بودن باشگاه مشتریان می باشد. | Excellent customer club features
عنواوین مورد بررسی در این مقاله به شرح زیر می باشد:
- ثبت نام سریع در باشگاه مشتریان
- محیط کاربری آسان باشگاه مشتریان
- مشاهده ی دقیق امتیازدر باشگاه مشتریان
- امکان مشاهده ی تاریخچه ی دریافت امتیاز و خرج امتیاز
- وجود راه های مختلف برای اخذ امتیاز در باشگاه مشتریان
- وجود خدمات متنوع جهت مصرف امتیاز در باشگاه مشتریان
- امکان جابجایی امتیاز در باشگاه مشتریان
- ایجاد نظر سنجی برای خدمات باشگاه مشتریان
- نکته قابل توجه در ایجاد نظر سنجی باشگاه مشتریان
برای آن که باشگاه مشتریان تبدیل به یک باشگاه کارآمد و مورد پسند مشتریان قرار گیرد، باید دارای خصوصیات ویژه ای باشد. در غیر این صورت راه اندازی باشگاه مشتریان کاری بیهوده خواهد بود. خصوصیات و ویژگی های لازم برای یک باشگاه مشتریان مناسب و کارآمد به شرح زیر می باشد.
ثبت نام سریع در باشگاه مشتریان | Excellent customer club features
اولین قدم برای ورود به باشگاه مشتریان ثبت نام می باشد. بنابراین اولین محیطی که مشتری آن را مشاهده می کند، پنل ثبت نام است. به همین علت نباید از کیفیت پنل ثبت نام غافل شد. مشتریان باید با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، اقدام به ثبت نام نمایند. عمل ثبت نام نباید بسیار پیچیده باشد به طوری که مشتری از ثبت نام منصرف شود. و یا نباید فیلد های غیر ضروری در هنگام ثبت نام وجود داشته باشد. چرا که در این صورت نیز مشتری ممکن است بخاطر زمان زیادی که صرف ثبت نام می شود، از ثبت نام پشیمان شود یا آن را به زمان دیگری موکول کند. * Excellent customer club features *
در ۸۰ درصد مواقع انسان ها کارهای عقب افتاده ی غیر ضروری را فراموش خواهند کرد. بنابراین اگر به خاطر طولانی بودن مراحل ثبت نام، مشتریان ثبت نام را به زمان دیگری موکول کنند، تنها ۲۰ درصد از مشتریان را جذب کرده اید.
در بسیاری از موارد برای ثبت نام نیاز به یک کد تائیدیه به وسیله ی پیامک، ایمیل و یا موارد دیگری می باشد. بنابراین لازم است تا زیرساخت مناسبی جهت انجام این امر وجود داشته باشد. با زیر ساخت مناسب، کد تائیدیه در مدت زمان کمتری به دست مشتری خواهد رسید. بنابراین مدت زمان ثبت نام نیز کاهش می یابد.
محیط کاربری آسان باشگاه مشتریان | Excellent customer club features
مشتریان پس از ثبت نام می توانند وارد پنل خدماتی خود شوند. اجازه ی دسترسی به اجزای باشگاه مشتریان، می تواند به صورت خودکار و یا با تایید مسئولین باشگاه صورت گیرد. با وجود استراتژی های مختلف اجرای باشگاه مشتریان، این امر ممکن است متفاوت باشد. هنگامی که مشتریان به امکانات باشگاه دسترسی پیدا می کنند، باید بتوانند به راحتی از مزایای باشگاه استفاده کنند. * Excellent customer club features *
همچنین نباید محیط کاربری مشتریان پیچیده و غیرقابل فهم طراحی شود. محیط باشگاه باید در عین گستردگی امکانات، دارای محیطی ساده و کاربردی باشد. در این صورت مشتریان به صورت اسان تری می توانند از امکانات باشگاه بهره ببرند. بدینگونه بر رضایت مششتریان افزوده خواهد شد. چرا که مشتریان انتظار دارند بتوانند به راحتی از امتیازات خود استفاده نمایند.
مشاهده ی دقیق امتیازدر باشگاه مشتریان | Excellent customer club features
باشگاه مشتریان سیستمی است که بر مبنای امتیاز دهی، خدماتی را برای مشتریان به ارمغان می آورد. بنابراین باشگاه برپایه ی امتیاز دهی و خرج امتیازات شکل می گیرد. به همین علت لازم است تا مشتریان بیشتر از هرچیز دیگری، به راحتی بتوانند امتیاز خود را مشاهده کنند. به تصویر کشیدن امتیاز به صورت جذاب، مشتری را برای استفاده از آن و یا اخذ امتیاز بیشتر ترغیب می کند. با طراحی زیبا، ارزش و احترامی به امتیاز مشتریان داده می شود. این ارزش و احترام به مشتریان نیز منتقل خواهد شد. بنابراین لازم است تا طراحی مناسبی جهت نمایش امتیاز مشتریان صورت بگیرد.
امکان مشاهده ی تاریخچه ی دریافت امتیاز و خرج امتیاز
یک باشگاه مشتریان مناسب دارای چندین روش امتیاز گیری و خرج امتیاز ها می باشد. همچنین ممکن است که امتیاز های دریافتی هرمشتری در زمان های مختلفی اخذ شده باشد. و یا مشتریان در چندین نوبت اقدام به خرج امتیازات خود نمایند. بنابراین لازم است تا محیطی طراحی شود که گزارشات امتیازات در آن قابل مشاهده باشد. گزارشات باید به صورت دقیق بیان شده باشد. بدین صورت شفافیت لازم در خصوص امتیازات مشتریان وجود خواهد داشت. مشتریان نیز با وجود چنین گزارشاتی اعتماد بیشتری را به باشگاه پیدا می کنند. + Excellent customer club features +
مشاهده ی تاریخچه ی امتیازات برای مشتریان، یک یادآوری نیز محسوب می شود. مشتریان با مشاهده ی نحوه ی امتیاز های کسب شده، به محصولاتی که خریده اند فکر خواهند کرد. در این صورت احتمال خرید مجدد محصولات بیشتر خواهد شد. همچنین ممکن است با مشاهده ی امتیازات محصولات مختلفی که خریده اند، برای دریافت امتیاز بیشتر، محصولات با امتیاز بالاتر رو مجدد خریداری نمایند. معمولا محصولات با امتیاز بیشتر دارای سود بیشتری نیز خواهند بود.
وجود راه های مختلف برای اخذ امتیاز در باشگاه مشتریان
یک باشگاه مشتریان کاربردی، دارای چندین روش اخذ امتیاز می باشد. به صورتی که مشتری بتواند از راه های گوناگونی اقدام به اخذ امتیاز نماید. موسسات می توانند امتیاز های مختلفی را بر روی محصولات مختلف در نظر بگیرند. علاوه بر این تنوع امتیاز، می توانند برای اموری غیر از خرید محصول امتیاز در نظر بگیرند. به طور مثال می توان برای شرکت در نظر سنجی ها، عضویت، معرفی به مشتریان دیگر، تکمیل فرم اطلاعات و … نیز امتیازات جداگانه ای را در نظر گرفت. Excellent customer club features .
وجود خدمات متنوع جهت مصرف امتیاز در باشگاه مشتریان
در باشگاه مشتریان علاوه بر راه های مختلف امتیاز گیری، باید روش های مختلفی جهت مصرف امتیاز ها وجود داشته باشد. چراکه سلیقه ی مشتریان باهم متفاوت است. هر مشتری ممکن است از یکسری محصولات استقبال کند. بنابراین مثلا برای ارائه ی کد تخفیف محصولات، لازم است تا محصولات متنوعی برای استفاده از کد تخفیف وجود داشته باشد. به این صورت می توان رضایت اکثریت مشتریان را بدست آورد. به دنبال رضایت مشتریان و اخذ امتیاز برای استفاده از کد تخفیف محصول مد نظرشان، اقدام به خرید محصولات مورد نیازشان از فروشگاه مربوطه خواهند کرد. Excellent customer club features.
امکان جابجایی امتیاز در باشگاه مشتریان
در برخی از موارد ممکن است که بخش های مختلف باشگاه، دارای امتیازات جداگانه با ارزش های متفاوت باشد. چرا که ممکن است خدمات ارائه شده در باشگاه مشتریان، طبق استراتژی های مدیریتی، دارای ضریب متفاوتی باشد. در این موارد بهتر است که امکان تبدیل امتیازات وجود داشته باشد. همچنین برای جلب رضایت بیشتر، می بایست امکان انتقال امتیازات بین کاربران وجود داشته باشد. بنابراین لازم است تا پنل انتقال امتیازات با استفاده از نام کاربری و یا ایمیل و یا شماره تلفن ایجاد شود.
ایجاد نظر سنجی برای خدمات باشگاه مشتریان
امکانات بیان شده تا این جا لازمه ی هرباشگاهی می باشد. کمیت هریک از موارد گفته شده بستگی به استراتژی های مدیران دارد. ولی کیفیت بالای بخش های مختلف و خدماتی که ارائه می شود باید در حد مطلوبی قرار داشته باشد. بنابراین لازم است تا تمامی نکات گفته شده به همراه ریز جزئیاتشان مورد بررسی قرار گیرند.
یکی از راه های افزایش کیفیت و بالابردن رضایت مشتریان ، ایجاد فضایی برای نظر سنجی درمورد باشگاه مشتریان می باشد. بدین صورت شما می توانید نیاز ها و خواسته های مشتریان را مورد بررسی قرار دهید. انجام این کار به بالا رفتن کیفیت باشگاه مشتریان کمک چشم گیری می کند. Excellent customer club features.
نکته قابل توجه در ایجاد نظر سنجی باشگاه مشتریان
نکته ی قابل توجه در خصوص نظر سنجی آن است که نظرات با استفاده از کارشناسان مجرب مورد بررسی قرار گیرند. چرا که ممکن است برخی از نظرات تنها مورد استقبال اقلیت مشتریان قرار گیرد و رضایت اکثریت را از بین ببرد. همچنین نظرات درمورد امتیازات باید با محاسبات دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا باشگاه مشتریان علاوه بر جلب رضایت مشتریان، سود کافی را برای موسسات به همراه داشته باشد. Excellent customer club features.
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر