Corona era and customer club جذب مشتری

Corona era and customer club . جذب مشتری در ایام کرونا . روش فروش بیشتر در دوران کرونا. روش های افزایش فروش با باشگاه مشتریان.


هدف اصلی از ایجاد باشگاه مشتریان در هر سازمان و فروشگاهی ، افزایش رضایت مشتریان و جذب آن ها می باشد. این هدف با استفاده از امکانات و خدماتی که به مشتری عرضه می شود حاصل می شود. باشگاه مشتریان در سازمان ها و فروشگاه های مختلف می تواند در انواع مختلفی پیاده سازی شود. نوع خدمات و کمیت آن ها با توجه به نوع فروشگاه و استراتژی فروش متغیر می باشد. اما آیا باشگاه مشتریان در ایام کرونا هم توانسته است که به جذب مشتری بیشتر کمک کند یا خیر؟ Corona era and customer club

برای بررسی این موضوع عناوبن زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

Corona era and customer club افرایش فروش
Corona era and customer club . روش های افزایش فروش با باشگاه مشتریان.
جذب مشتری در ایام کرونا . روش فروش بیشتر در دوران کرونا.

ایام کرونا و جذب مشتری | Corona era and customer club

ویروسی به اسم کویید ۱۹ و یا همان ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار ها را در سراسر جهان با مشکلاتی مواجه کرد. چه کسب و کار های کوچک مثل مغازه های سنتی و چه کارخانه جات بزرگ. هر کسب و کاری به نحوی با مشکلاتی مواجه شد. برخی دچار زیان و ضرر شدند و برخی سود آن ها کاهش یافت. بسیاری از کسب کار ها به سمت اینترنتی شدن پیش رفتند. بسیاری نیز با دست روی دست گذاشتن منتظر معجزه و پایان کرونا ماندند. ولی کرونا همچنان به گسترش خود ادامه داد و بازار را برای رقابت سخت تر کرد.

جذب مشتری در ایام کرونا با مشکلاتی مواجه بود. تعطیلی برخی از مراکز و پاساژ ها، تغییر ساعت کاری فروشگاه ها و … از جمله مواردی بود که باعث سخت شدن جذب مشتری شد. همچنین بسیاری از افراد از حضور در جامعه و اماکن عمومی خودداری کردند. به همین دلیل فروش و جذب مشتری کاهش یافت. اما در این بین فروشگاه ها و کسب و کارهایی بودند که با استفاده از ابزار کاربردی توانستند مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنند. اما چه ابزاری به مک فروشگاه ها و جذب مشتری آمد؟ و چگونه توانستند این فروشگاه ها را نجات دهد؟

باشگاه مشتریان ابزاری کاربردی برای جذب مشتری | Corona era and customer club

یکی از مهم ترین ابزاری که برای افزایش رضایت مشتری و جذب مشتری استفاده می شود، باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان دارای سابقه ی چندین ساله می باشد. که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک از آن استفاده کرده اند. نتیجه ی استفاده از باشگاه مشتریان در نهایت به افزایش سود فروشگاه منجر می شود. با ورود کرونا به کشور، باشگاه مشتریان به یکی از ابزار هایی تبدیل شد که وجود آن در بازار رقابتی ایام کرونا ضروری شد. چرا که رضایت مشتریان در ایام کرونا به یکی از شاخص های مهم در جذب مشتری تبدیل شد. Corona era and customer club

باشگاه مشتریان با استفاده از امکانات و خدماتی که ارائه می کند می تواند در جذب مشتری موثر باشد. این امکانات و خدمات در انواع مختلفی وجود دارد. همچنین باشگاه مشتریان از طریق راه های مختلفی به جذب مشتری می پردازد که به توضیح هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

۱ ) جذب مشتری از طریق ارتباط دو طرفه و تعامل سازنده با مشتریان

باشگاه مشتریان تکنولوژی ای است که باعث ایجاد ارتباط دو طرفه و تعامل سازنده با مشتریان می شود. داشتن تعامل دو طرفه بین فروشگاه و مشتریان باعث ایجاد حس خوشایندی از جانب مشتریان خواهد شد. در ایام کرونا مردم به دنبال حال خوب هستند. هرجایی که حس خوبی به آن ها دست بدهند ترجیح می دهند در آن جا حضور داشته باشند. مخصوصا اگر حضور مجازی باشد. بنابراین می توان با ایجاد امکاناتی مثل ایجاد نظر سنجی و اعطای امتیاز و خدمات به مشتریان در ازای آن ، حس و حال خوبی را به آن ها منتقل کرد. نظر سنجی در هر زمانی منجر به ایجاد تعامل و ارتباط دو طرفه در باشگاه مشتریان خواهد شد. Corona era and customer club

۲ ) لذت خرید در ایام کرونا از فروشگاهی که باشگاه مشتریان دارد

با گسترش ویروس کرونا و وجود پروتکل های بهداشتی، مردم ترجیح می دهند تا خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. فضای اینترنت نیز یکی از بستر های منساب جهت معرفی باشگاه مشتریان است. بنابراین  فروشگاه هایی که دارای فروش اینترنتی نیز می باشند می توانند از طریق آن باشگاه مشتریان خود را به مشتریان معرفی کنند. بدین صورت کشتریان با مشاهده ی سایت های مختلف و رقبای کسب و کار، ترجیح می دهند از فروشگاهی که باشگاه مشتریان دارد خرید کنند. چرا که مشتریان می توانند با این اقدام لذت اخذ امتیاز را بچشند. انجام کار های لذت بخش در دوران کرونا مورد استقبال افراد قرار می گیرد. Corona era and customer club

 سپس با اخذ امتیاز می توانند از مزایا و خدمات موجود در باشگاه مشتریان بهره مند شوند. و این اتفاق اقدامی مهم در جهت جذب مشتری می باشد.

Corona era and customer club باشگاه مشتریان
Corona era and customer club . روش های افزایش فروش با باشگاه مشتریان.
روش فروش بیشتر در دوران کرونا. جذب مشتری در ایام کرونا .

۳ ) جذب مشتری از طریق تبلیغ دهان به دهان در ایام کرونا

تبلیغ دهان به دهان و یا بازاریابی ویروسی نوعی از تبلیغ می باشد که هزینه ای برای فروشگاه و سازمان نخواهد داشت. چرا که در این نوع تبلیغ مشتریان با معرفی محصولاتی که خریده اند دیگران را برای خرید راهنمایی می کنند. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که مشتریان از فروشگاه شما راضی باشند. در ایام کرونا افراد در پیامرسان های مجازی حضور بیشتری داشته اند. بنابراین یکی از بحث هایی که می تواند در این فضا بین افراد ایجاد شود، بحث خرید ها و رضایت افراد می باشد. Corona era and customer club

 یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش رضایت مشتریان می شود باشگاه مشتریان می شود. در صورتی که مشتریان از باشگاه مشتریان فروشگاه رضایت داشته باشند، تمایل دارند آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. علاوه بر آن مشتریان می توانند با معرفی دوستان و آشنایان خود به باشگاه، از امتیازی که فروشگاه در نظر گرفته است بهره مند شود. بنابراین ایجاد کد معرف در باشگاه مشتریان برای جذب مشتری بیشتر یکی از الزامات می باشد. با ایجاد کد معرف چه در دوران کرونا و چه پس از کرونا افراد برای جذب مشتری بیشتر تلاش می کنند. Corona era and customer club

۴ ) جذب مشتری از طریق ماندگاری برند در ایام کرونا

ایجاد باشگاه مشتریان یکی از عواملی است که منجر به ماندگاری برند می شود. این ابزار کاربردی با یادآوری به مشتریان برند سازمان را در ذهن مشتریان ثبت می کند. یادآوری باشگاه مشتریان می تواند از طریق ارسال پیامک، اعطای امتیاز در مناسبت  های خص، فرستادن نظر سنجی در ازای اخذ امتیاز و … صورت گیرد. ماندگاری برند در ذهن مشتریان در ایام کرونا می تواند در دوران پس از کرونا نیز نوثر باشد. چرا که با جذب مشتری در ایام کرونا که ایامی با رقابت بالا می باشد، می تواند مشتریانی را نیز پس از دوران کرونا به فروشگاه جذب کند. Corona era and customer club

برای خواندن ادامه ی مقاله ی جذب مشتری بیشتر در ایام کرونا با باشگاه مشتریان کلیک کنید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *