Application of customer club in restaurants

Application of customer club in restaurants . کاربرد باشگاه مشتریان در رستوران و کافه . اهداف باشگاه مشتریان در رستوران ها. افزایش رضایت مشتری با باشگاه مشتریان. ایجاد باشگاه مشتریان در رستوران. کافی شاپ و باشگاه مشتریان.


با وجود ایجاد کافه‌ها و رستوران‌های زیاد در سطح شهر، رقابت رنگ دیگری به خود گرفته است. امروزه علاوه بر کیفیت غذا، قیمت، مکان و … ابزاری برای رقابت بین رستوران‌ها و کافه‌ها به وجود آمده است. یکی از ابزار فوق‌العاده کاربردی برای رقابت در بازار و جذب مشتری بیشتر، باشگاه مشتریان می‌باشد. Application of customer club in restaurants

باشگاه مشتریان در کافه‌ها و رستوران‌ها کاربردهای مختلفی دارد. کاربردهایی که در نهایت منجر به افزایش رضایت مشتری و مراجعه‌ی مجدد آن‌ها به کافه و رستوران می‌شود. به همین منظور در این مقاله در مورد کاربردهای باشگاه مشتریان بحث خواهیم کرد. عناوین موردبررسی در این مقاله به شرح زیر می‌باشد. همچنین  در مقاله باشگاه مشریان برای رستوران به سایر کاربردهای باشگاه در رستوران ها  پرداخته شده است.

Application of customer club in restaurants  باشگاه مشتریان و جذب مشتری
کاربرد باشگاه مشتریان در رستوران و کافه. کافی شاپ و باشگاه مشتریان. اهداف باشگاه مشتریان در رستوران ها. ایجاد باشگاه مشتریان در رستوران.

عملکرد باشگاه مشتریان در کافه و رستوران | Application of customer club in restaurants

به‌طورکلی باشگاه مشتریان با دو هدف ایجاد می‌شود. یکی برای تبلیغ جهت جذب مشتریان جدید و هدف دیگر برای وفادار سازی مشتریان قدیمی کافه و رستوران می‌باشد. بنابراین کافه‌ها و رستوران‌هایی که قصد دارند فروش خود را از این دو طریق افزایش دهند باید با بررسی شرایط اقدام به ایجاد باشگاه مشتریان نمایند. چراکه برای پیاده‌سازی یک باشگاه مشتریان کاربردی در کافه و رستوران‌ها باید شاخص‌ها و فاکتورهای مهمی بررسی شوند. برای آشنایی  بیشتر با سامانه تعامل، انگیزش و وفادارسازی(باشگاه مشتریان) به باشگاه مشتریان چیست؟ را مطالعه نمایید.

شاخص‌هایی در کافه و رستوران‌ها مورد اهمیت قرار دارند می‌تواند بر اساس استراتژی مدیران رستوران و یا نوع مشتریان متفاوت باشد. اما برخی از شاخص‌ها و شرایط برای پیاده‌سازی باشگاه مشتریان، شامل همه‌ی کافه‌ها و رستوران‌ها می‌باشد. یکی از این عوامل میزان سود هر غذا و یا خوراکی و نوشیدنی‌هایی که مشتری سفارش می‌دهد، می‌باشد. عوامل مهم دیگری برای پیاده‌سازی باشگاه مشتریان مورد اهمیت قرار دارند که با توجه به شرایط هر رستوران و کافه‌ای می‌توان آن را تغییر داد. Application of customer club in restaurants

بنابراین عملکرد باشگاه مشتریان در کافه‌ها و رستوران‌ها بستگی به نحوه‌ی پیاده‌سازی و طراحی آن دارد. برای مشاوره و دریافت راهنمایی برای پیاده‌سازی باشگاه مشتریان با بهترین عملکرد در کافه و رستوران خود می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. Application of customer club in restaurants

اهداف باشگاه مشتریان در کافه و رستوران | Application of customer club in restaurants

ایجاد باشگاه مشتریان به‌منظور دستیابی به اهداف و نتایجی می‌باشد که در نهایت سود رستوران و کافه را بالا می‌برد. برای رسیدن به این اهداف باید نوع مشتریان و نوع رستوران و کافه به‌طور دقیق موردبررسی قرار گیرد. در این صورت دستیابی به اهداف موردنظر کار راحتری خواهد بود. در ادامه به اهداف ایجاد باشگاه مشتریان در رستوران‌ها و کافه‌ها اشاره خواهیم کرد. همچنین، مطالعه مقاله انواع باشگاه مشتریان می‌تواند به شما در انتخاب مناسب‌ترین سامانه کمک کند. Application of customer club in restaurants

 ۱ ) جذب مشتری جدید

همان‌طور که بیان شد یکی از اهداف باشگاه مشتریان در کافه و رستوران‌ها جذب مشتری جدید می‌باشد. مدیران کافه‌ها و رستوران‌ها برای جذب مشتری جدید توسط باشگاه مشتریان باید امتیازاتی را جهت عضویت مشتریان در نظر بگیرند.

 یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث افزایش مشتریان جدید شود، ارائه‌ی کد معرفی به مشتریان قدیمی می‌باشد. با ارائه‌ی کد معرف باشگاه مشتریان به مشتریان قدیمی، مشتریان می‌توانند با معرفی دوستان و آشنایان خود به رستوران و کافه از امتیاز تعیین‌شده‌ای برخوردار شوند. بدین‌صورت با معرفی مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی وارد باشگاه مشتریان خواهند شد. Application of customer club in restaurants

۲ ) مراجعه ی مجدد مشتری

مشتریان با مراجعه به کافه‌ها و رستوران‌ها و دادن سفارش می‌توانند از امکانات باشگاه مشتریان بهره‌مند شوند. مشتریان پس از دریافت اولین سفارش خود از امتیاز تعیین‌شده‌ای در باشگاه برخوردار می‌شوند. هنگامی‌که مشتریان امتیازی را دریافت کنند، می‌توانند در سفارش‌های بعدی خود از آن استفاده نمایند.

در برخی از موارد ممکن است مشتری بخواهد، امتیازهای هر بار مراجعه را جمع کند و به‌یک‌باره از آن استفاده نماید. این نحوه‌ی استفاده از امتیازها می‌تواند بر اساس استراتژی مدیران کافه‌ها و رستوران‌ها تفاوت داشته باشد. ولی درهرصورت مشتری برای استفاده از امتیاز خود تمایل دارد تا مجدداً به کافه و یا رستوران مراجعه کند و از تخفیف تعیین‌شده بهره‌مند شود. بدین‌صورت مشتریان جدید نیز تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. Application of customer club in restaurants

۳ ) افزایش رضایت مشتری

یکی از اهداف ایجاد باشگاه مشتریان، جذب رضایت مشتریان است. چراکه رضایت مشتریان باعث افزایش سود رستوران‌ها و کافه‌ها می‌شود. مشتریانی که از خدمات کافه‌ها و رستوران‌ها راضی نباشند. دلیلی برای مراجعه‌ی مجدد به آن مکان نخواهند داشت. بنابراین بالا بردن رضایت مشتریان یکی دیگر از اهداف اصلی سامانه رضایت مشتریان است.

رضایت مشتریان با باشگاه مشتریان از طریق مختلفی می‌تواند به‌دست بیاید. اولین خدمتی که در باشگاه مشتریان کافه‌ها و رستوران‌ها حائز اهمیت می‌باشد، تخفیف دهی بر اساس میزان امتیازدهی می‌باشد. چراکه مشتریان کافه‌ها و رستوران‌ها در هر بار مراجعه می‌توانند قیمت کمتری را بابت خوراکی خود بپردازند. لحاظ کردن تخفیف برای مشتریان نوعی حس متمایز بودن به آن‌ها دست خواهد داد. بدین‌صورت مشتری احساس خشنودی بیشتری خواهد کرد.

غیر از لحاظ کردن تخفیف بر اساس امتیاز مشتریان می‌توان خدمات متنوع دیگری را نیز برای آن‌ها ارائه نمود. خدمات مختلفی مثل ارسال رایگان، ارائه‌ی نوشیدنی یا دستر رایگان و … . بدین‌صورت رضایت مشتریان تا حد زیادی بالا می‌رود. به دنبال افزایش رضایت مشتریان، سود کافه و رستوران نیز به‌طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. برای ادامه مطلب به مقاله افزایش رضایت مشتری با باشگاه مشتریان مراجعه کنید. Application of customer club in restaurants

Application of customer club in restaurants باشگاه مشتریان در رستوران و کافه
Application of customer club in restaurants. کاربرد باشگاه مشتریان در رستوران و کافه.
اهداف باشگاه مشتریان در رستوران ها. ایجاد باشگاه مشتریان در رستوران.

طراحی باشگاه مشتریان برای کافه و رستوران

قبل از پیاده‌سازی و اجرای کامل باشگاه مشتریان در رستوران و کافه‌ها لازم است تا شرایط کافه و رستوران بررسی شود. یکی از این شرایط میزان سود ده بودن خوراکی‌ها می‌باشد. بنابراین امتیاز در نظر گرفته‌شده باید بر اساس میزان سود خوراکی‌ها تعیین شود. چراکه اگر امتیاز در نظر گرفته‌شده بیشتر از میزانی باشد که کافه و رستوران بتواند تخفیف دهد منجر به ضرر خواهد شد.

همچنین اگر امتیاز در نظر گرفته‌شده بسیار پایین باشد، تاثیر زیادی در افزایش رضایت مشتری نخواهد داشت. بنابراین تعیین امتیاز طبق نظرات کارشناسی شده، بالاترین میزان سود را به همراه رضایت کافی توسط مشتری به کافه و رستوران می‌دهد. Application of customer club in restaurants

میزان خرج امتیاز و خدمات باشگاه مشتریان

علاوه بر میزان امتیازدهی به مشتریان، باید نوع خرج آن و خدمتی که ارائه می‌شود موردبررسی قرار گیرد. چراکه ممکن است خرج امتیاز برای یک نوع خوراکی به‌صرفه باشد و برای خوراکی دیگری مقرون‌به‌صرفه نباشد. به‌طور مثال ممکن است میزان سود نوشیدنی‌های شرکتی در حدی نباشد که رستوران ها بتوانند بر روی آن‌ها تخفیف زیادی اعمال کنند. ولی در عوض بتوانند بر روی غذاهای مخصوص خود تخفیف بیشتری اعمال کنند.

مثلاً ممکن است ارسال رایگان برای مشتریان مختلف در مناطق مختلف شهر به‌صرفه نباشد. بنابراین بررسی میزان سود خوراکی‌ها و نحوه‌ی خرج امتیاز مشتریان در طراحی باشگاه مشتریان دارای اهمیت می‌باشد. ولی به‌طورکلی بررسی تمامی این موارد بستگی به شرایط کافه و رستوران دارد. Application of customer club in restaurants

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید. همچنین می توانید آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *