شرکتها و سازمانها برای برخورداری سهم بیشتر از بازار باید بتوانند بازار را تحت کنترل خود بگیرند. بدینصورت که بتوانند بازار را مدیریت کنند و نیازها را به خوبی شناسایی کنند. همچنین اگر مدیریت بازار بهدرستی صورت بگیرد میتوان، نیازهایی را برای مشتریان به وجود آورد و خدمات و محصولات موردنظر را به آنها ارائه کرد.
اما مدیریت بازار نسبت به سایر امور مدیریتی کار پیچیدهتری است. چراکه در این خصوص باید با رقیبان زیادی رقابت کرد. بنابراین لازم است تا از ابزار کاربردی در این خصوص استفاده شود. با توجه به این موضوع، نرمافزاری همچون CRM نیاز هر سازمانی میباشد.
نرم افزار CRM یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی در خصوص امور مدیریتی میباشد. علیالخصوص نرمافزار CRM رکاما که با داشتن قابلیتهای فراوان و امکانات جامع مدیریتی، امکان مدیریت بازار را فراهم کرده است. بنابراین مدیریت بازار با نرمافزار CRM رکاما به بهترین شکل ممکن صورت خواهد گرفت. اگر قصد تهیه این نرم افزار را دارید می توانید به صفحه خرید نرم افزار سی آر ام سر بزنید. اما در خصوص موضوع ذکر شده قصد داریم، عناوین زیر را موردبررسی قرار دهیم. بنابراین با مطالعهی این مقاله میتوان با چگونگی مدیریت بازار با نرمافزار CRM آشنا شد.
- اهمیت نرم افزار CRM برای امور مدیریتی
- اهمیت مدیریت بازار
- انواع مدیریت بازار
- کاربرد نرم افزار CRM در مدیریت بازار
- مزایای مدیریت بازار با نرم افزار سی آر ام
اهمیت نرم افزار CRM برای امور مدیریتی
نرمافزار CRM و یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری یک نرمافزار مدیریتی میباشد، که با استفاده از آن میتوان سازمان را مدیریت کرد. در واقع، نرمافزار CRM (سی آر ام) رکاما بهگونهای طراحیشده است، که سازمانها به هیچیک از دیگر نرم افزارهای سازمانی و مدیریتی نیاز نخواهند داشت. حتی قابلیت حسابداری پیشرفته در نرمافزار CRM رکاما وجود دارد.
قابلیتهای دیگری مثل مدیریت کارمندان، ثبت وظایف، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت محصولات، مدیریت بخشهای مختلف شرکتها، مدیریت بازاریابی و بسیاری از امور مدیریتی دیگر که همگی در نرمافزار CRM رکاما وجود دارند.
برای کسب اطلاعات کامل در خصوص امکانات دیگر CRM (سی آر ام) رکاما میتوانید، با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید. یا صفحه امکانات نرم افزار سی آر ام را مطالعه کنید. مشاوران رکاما مدیران سازمانها را برای نتیجهگیری هرچه بهتر مدیریت بازار، راهنمایی خواهند کرد.
اهمیت مدیریت بازار
همانطور که بیان شد مدیریت بازار یکی از کاربردهای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان میباشد. اما مدیریت بازار چه اهمیتی دارد و چرا باید بازار را مدیریت کرد؟ با گسترش روزافزون کسبوکارها، رقابت بین سازمانها افزایشیافته است. بنابراین باید بتوان در این بازار به رقابت پرداخت و سهم بیشتری را از آن خود کرد. مدیریت صحیح بازار منجر میشود تا بتوان اطلاعات دقیقی از نیاز مشتریان بهدست آورد. با آگاهی از نیاز مشتریان میتوان برنامهریزی لازم را جهت تولید محصولات و همچنین برنامههای بازاریابی انجام داد.
نوعی دیگر از مدیریت بازار بهگونهای است که بتوان با تبلیغات منحصربهفرد، نیازی را در مشتریان ایجاد کرد. اینگونه مدیریت باعث میشود تا هنگام ایجاد نیاز در مشتریان، سهم حداکثری از بازار را بهدست آورد. چراکه سازمان نیاز را ایجاد کرده و خود اطلاعات کافی از نحوهی ارائهی محصولات و خدمات را برای رفع نیاز دارا میباشد.
اگر می خواهید از چگونگی تاثیر سی آر ام بر مشتریان خود آگاه شوید مقاله ی مدیریت رفتار مشتری با نرم افزار CRM رکاما و همچنین مقاله ی مدیریت رضایتمندی مشتری با نرم افزار CRM توصیه می شود.
انواع مدیریت بازار
یکی از کارهایی که یک سازمان را از دیگر رقبا متمایز میکند، نحوهی مدیریت بازار میباشد. آن دسته از سازمانهایی که هیچگونه فعالیتی در خصوص مدیریت بازار انجام نمیدهند، پس از مدتی دچار بحران شده و در ازای پرداخت هزینههای گزاف میتوانند، خود را از بحرانها نجات دهند. دستهی دیگری از سازمانها یکسری از فرآیندهای مربوط به مدیریت بازار را انجام میدهند، ولی با اصول آن آشنایی کامل ندارند. اینگونه سازمانها همیشه درصد کمی از بازار را سهیم میشوند.
دستهی دیگر از سازمانها تمامی اصول مربوط به مدیریت بازار را رعایت میکنند. این سازمانها با پایبندی به قوانین مدیریت بازار، میتوانند سهم زیادی از بازار را بهدست آورند. درنتیجه اینگونه سازمانها همواره در مسیر پیشرفت قرار میگیرند. اما سایر سازمان باید با پرداخت هزینههای سنگین خود را در عرصهی رقابت نگهدارند و رشد زیادی نخواهند داشت.
کاربرد نرم افزار CRM در مدیریت بازار
نرمافزار CRM قابلیتهای فراوانی برای مدیریت بازار دارد. این قابلیتها به شرح زیر میباشند.
۱ ) ثبت اطلاعات فروش محصولات
تمامی اطلاعات محصولات و یا خدماتی که سازمان آنها را به فروش میرساند، در نرمافزار CRM ثبت میشود. تمامی جزئیات اعم از نوع محصول، رنگ، اندازه و هرآن چیزی که مربوط به محصولات و خدمات باشد به ثبت میرسد. بنابراین با بررسی محصولات و خدمات فروش رفته میتوان نسبت به نیاز و سلیقهی مشتریان آگاه شد.
۲ ) ذخیره ی اطلاعات تاریخ خرید محصولات
یکی دیگر از اطلاعاتی که در CRM ثبت میشود، اطلاعات مربوط به زمان خرید محصولات میباشد. بنابراین با بررسی آمارهای فروش محصولات میتوان به نیاز مشتریان در بازههای مختلف پی برد. این کار به برنامهریزی صحیح جهت تولید محصولات و تبلیغات کمک زیادی میکند. بنابراین هزینههای سازمان برای نگهداری محصولات کاهش مییابد. همچنین در هزینههای تبلیغات نیز صرفهجویی صورت میگیرد.
۳ ) مدیریت بازار با بررسی اطلاعات بازاریابان
نرمافزار CRM رکاما تمام امکانات موردنیاز برای بازاریابی را فراهم کرده است. بنابراین بازاریابان سازمان تمامی اطلاعات مربوط به فرآیند بازاریابی را در CRM ثبت میکنند. مدیران سازمانها میتوانند با بررسی اطلاعات موجود در بخش بازاریابی و اتفاقات صورت گرفته بین مشتریان و بازاریابان، به مدیریت بازار بپردازند.
۴ ) مدیریت ارتباط با مشتری برای مدیریت بازار
هرچقدر ارتباط با مشتریان بهصورت دقیقتری مدیریت شود، میتوان بازار و نیاز افراد را نیز بهصورت دقیق مدیریت کرد. بدینصورت که با بررسی اطلاعات دریافت شده از ارتباط با مشتریان میتوان به نیاز اصلی آنها پی برد. چراکه با برقراری ارتباط بهصورت مؤثر میتوان نیاز اصلی مشتریان را پیدا کرد.
برای کسب آگاهی بیشتر می توانید مقاله ی پیش بینی رفتار مشتری با نرم افزار CRM را مطالعه نمایید.
مزایای مدیریت بازار با نرم افزار سی آر ام
تمامی قابلیتهای بیانشده از نرمافزار سی آر ام رکاما برای مدیریت بازار کارایی دارند. کارایی و ارزش هرکدام نیز بیان شد. اما مجموع تمامی این قابلیتها باعث میشود تا ارزشهای دیگری نیز برای سازمان ایجاد شود. هرچقدر مدیریت بازار بهتر انجام شود، میزان فروش سازمان افزایش مییابد. اما مدیریت بازار نباید منجر به پرداخت هزینههای زیادی شود. اما مدیریت بازار با نرمافزار CRM رکاما هزینههای مدیریتی را به حد چشمگیری کاهش میدهد.
مدیریت جامع تمامی فرآیندهای مدیریت توسط نرمافزار CRM رکاما امکانپذیر میباشد. بدینصورت مدیران دیگر به هیچ نرمافزار مدیریتی دیگر نیاز نخواهند داشت. جامعیت نرمافزار رکاما باعث میشود تا تمامی اطلاعات موردنیاز در کمترین زمان ممکن قابلدسترسی باشد.
خواندن مقاله ی نمونه های موفق از مدیریت ارتباط با مشتری به تصمیم گیری بهتر شما، در خرید نرم افزار سی آر ام کمک شایانی خواهد کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار CRM رکاما می توانید با کارشناسان مجموعه رکاما در تماس باشید.
ما را برای تکمیل آموزش ها در کانال سرواپ و صفحه آموزشها دنبال کنید.
بدون نظر